7 weken oud en 7 voedingen

Hallo,

Mijn zoontje van ruim 7 weken krijgt nog steeds 7 voedingen. Hij meldt zich nog echt om de 3 uur voor een fles en krijgt dan meestal 135. Drinkt hij overigens niet altijd leeg. 's Middags geef ik soms (om te proberen) een fles van 165 maar meestal gaat deze ook nog niet leeg. Zijn laatste fles krijgt hij rond half 12 en dan slaapt hij tot een uur of 4. Dan geef ik hem meestal weer een fles 165 maar ook bij deze gaat het de ene keer wel en de andere keer niet op. Hij valt ook vaak in slaap halverwege de fles :? . Als ik kijk hoeveel kinderen er al op minder voedingen zitten vind ik dat hij nog op veel flessen zit. Maar ik krijg het niet voor elkaar met minder voedingen…Heeft iemand tips?

Niet druk om maken, 7 weken is nog piepjong joh :-

Michel heeft tot ongeveer 9 weken gemiddeld 7 voedingen gehad, pas toen begon hij langzaam te switchen en binnen een paar dagen zat hij op 6 en heel kort daarna op 5. Met ongeveer 22 weken zat hij netjes aan 5 voedingen.

Hij is nu ruim 1, zou theoretisch helemaal geen opvolgmelk meer hoeven hebben, maar hij doet het gewoon erg lekker op een fles pap van opvolgmelk s’ochtends en nog een “toetje” van 150 cc om 19.30 uur als hij gaat slapen.

Ik weet niet of het je eerste is, maar mijn advies om alvast vaak tegen jezelf te zeggen dat er vele kindjes ooit als eerste in een gezin kwamen, ze zijn allemaal groot geworden en moeders onderling vergelijken wat af, maar GEEN kind is hetzelfde.

Jou kleintje heeft nu nog even behoefte aan wat meer, er komt echt op korte termijn wel wat verandering in en dan merk je dat hij meer opkan en dan langer doet op een voeding.

Wat je ook kan proberen is om alvast 1 flesje gewoon minder te doen, af te bouwen…

Dat hebben we bij Aniek gedaan, die heeft erggg lang ook op 7 voedingen gezeten, maar zij dronk ook gewoon nooit heel veel. Met 5 maanden zat ze op 5x 160 cc en hoger is ze nooit gekomen.

Bij haar hebben we op een gegeven moment een beetje geschoven met de tijden, zo van 3-3-2-2-3-3 en dan op de momenten dat er maar 2 uur tussen zat, minder gegeven.

Uiteindelijk ging ze de grotere flessen goed leeg drinken en deed ze er langer over.

Maar dat is een kwestie van proberen.

Bovenal, niet te druk maken, jou zoon is niet dat andere jongetje of meisje wat al met minder kan en hij word ook heus wel groot :-
:thumbup:

7 voedingen voor 7 weken oud is helemaal zo gek niet hoor, eerder dood normaal :slight_smile:

Mijn zoontje is nu bijna 5 mnd en zat tot drie weken geleden ook nog op 7 voedingen. (en dat is wel veel ;-))

Ik zou me nu er niet druk om maken hoor, want het is heel normaal :slight_smile:

Natuurlijk heb je uitzonderingen maar het ene kind is het andere niet en alle kindjes hebben zo hun eigen ritme.

Persoonlijk vindt ik 7 weken ook nog wel erg jong om er een vast ritme in te proberen te krijgen.

Ze geven zelf heel goed aan wat ze wel en niet willen.

En 165 ml is al heel wat hoor voor zo’n leeftijd, dus gek en raar is het niet als de fles niet leeg komt.

Zolang je baby gewoon lekker vrolijk en genoeg natte luiers heeft zal ik er persoonlijk niets aan doen hoor.

Mocht je het echt een probleem vinden dan probeerde we op de kinderafdeling wel eens om het kind te “rekken”

Als je merk dat het honger heeft probeer het dan zo af te leiden dat hij het nog even volhoud en dan de fles te geven.

Dan hebben ze echt honger en drinken ze vaak ook meer en beter.

Maar nogmaals ik zou me hier totaal niet druk om maken hoor!, maar heerlijk genieten van kleine fles momentjes :inlove:

Bedankt voor de reacties. Ik ben dan weer zo iemand die zich dan druk daarover kan maken :? , tis inderdaad mn eerste kindje. Hij doet het verder heel goed, dus moet me er ook eigenlijk geen zorgen over maken. Hoop wel dat het niet lang duurt voor de nachtvoeding eraf kan! :slight_smile: De korte nachten breken soms toch wel op!

Herkenbaar!

Mijn zoontje is nu 10 weken oud. Van Cb moest ik in week 6 minder flessen gaan geven daar mijn zoontje teveel at op een dag. Ik combineer BV+FV en in totaal kwamen we op gem. 7 voedingen op een dag. Hij kwam om de 3 uur en soms om de 2 uur. Ik moest hem gaan rekken en meer voedig geven om zo om de 4 uur te voeden met een minimum van 3 uurtjes tussen de voedigen. Het is aardig gelukt. Hij komt nu om de 4 uur en soms om de 3 uur en slaapt sinds week 8 ook door. Hij krijgt nu 5 x 135cc en moet eigelijk al 165 drinken maar dat lukt hier ook niet.