7 maand en weinig drinken

hallo allemaal,

Merlijn is nu net 7 maand en flessen geven is een drama aan het worden.

sinds een week ongeveer wil hij bijna geen fles meer, 's ochtend helemaal niet en geef ik het hem van een lepeltje, dan krijgt hij maar 80cc binnen, pap lust ie niet!

daarna tegen 9 uur fruit, nu ongeveer een half potje,als ie meer wil een hele.

tegen de middag weer een fles, het is maar de vraag hoeveel hij opdrinkt.

's middags liga met sap, maar sap lust ie niet, water, thee of wat dan ook niet.

warm eten gaat goed en als toetje een schaaltje yoghurt,

voor het slapen gaan wil hij geen fles, die geven we om 22.00, hij drinkt die fles bijna altijd leeg.

hij krijgt dus niet genoeg vocht binnen, wat te doen???

liefs van Rose

Hier ook een tijdje gehad en ik bleef (blijf, eigenlijk :think: ) het haar om de zoveel tijd aanbieden (20-30 minuten) zodat ze in ieder geval slokjes binnenkrijgt.

Wil hij niet drinken of wil hij niet uit de fles? Misschien tuitbeker proberen? Uit een gewoon bekertje? Rietje? Ik roep maar wat hoor, maar ik zou echt alles proberen, geloof ik.

En als het blijft zou ik naar de ha gaan.

Oh ja, eet hij al brood? Misschien dat hij meer van vast voedsel houdt. Dan brood in de flessenmelk dopen of zo?

hoi bambi

hij houdt inderdaad meer van vast voedsel hoor!

met brood ben ik vandaag begonnen, ieniemienie stukjes gegeven en hij heeft bijna een half broodje opgegeten en 100cc fles erachteraan :thumbup:

ik ga zoals je al zei proberen hem uit een beker te laten drinken oid, als hij maar wat binnen krijgt toch en het zal wel weer beter gaan, hoop ik.

weet jij wat je kunt geven aan een baby die helemaal niets lust qua sapjes?

hij ligt nu lekker te slapen boven.

liefs van rose

Tja, ik geef alleen water of wat afgekoelde thee (rooibos of zo, in ieder geval zonder theïne). Maar als ze niks zou drinken zou ik ook roosvicee of diksap proberen. Las laatst ergens iemand waarvan het kind ook niets wilde drinken, maar alleen wel diksap appel, dus wie weet :wink:

Misschien kun je ook verschillende warmtes proberen? Heb soms het idee dat Mila wat kouder lekkerder vindt dan warm (terwijl bij Timo het altijd wel wat warmer mocht).

Met die warmte ben ik wat meer fruit gaan geven, daar zit ook veel vocht in en savonds voor wij gingen slapen een extra fles (misschien drinkt hij slapend wel).

Succes, ik hoop dat het snel overgaat!

Ohh zo herkenbaar. Hier ook een kind wat heel goed vastvoetsel eet maar zijn fles niet wil.

Veron wilde ook geen ander drinken sinds vorige week. Toen had hij op het kdv diksap appel gehad en sinds die dag drinkt hij heel goed. Dus denk dat ze t vanzelf gaan doen.

Ik deed veel extra fruit geven waar veel water in zit bv meloen gewoon extra ipv smiddags dat koekje.

Ik zit nu ook veron krijg 3 flessen nog maar drinkt ze niet eens vd helft dus denk dat ik binnenkort over ga op 2 zodat hij die wel leeg drinkt.

Succes in elk geval

bambi:

slapend drinkt merlijn idd wel zijn flesje leeg,

's avonds krijgt hij om 22.00 de laatste fles, die drinkt hij al pittend leeg.

daar doe ik ook 20 cc meer water in.

wat trouwens wel grappig is is dat ik gisteren vroeg wat ik merlijn nog meer kan geven qua sapjes omdat hij niets lust,

later op de dag ging naar de winkel bij ons in het dorp en hadden ze opeens een hele uitgebreide babyafdeling met ook andere sapjes, waaronder friso fruitsdrank, vindt ie lekker!!! :thumbup:

dyfaine:

goed idee om een keer watermeloen te geven, hoe geef je dat aan je kleine?

gepureerd of zo in het handje?

liefs van rose