7 maand en spugen

Mijn zoontje is ruim 7 maanden en ik vind dat hij nog vrij vaak spuugt.

Vooral na de warme hap komt er altijd wel wat terug. Het is niet heel veel hoor, maar toch altijd wel wat. En het smeert zo he :roll:

Ik laat hem altijd ff rustig zitten na een fles/maaltijd, maar soms spuugt hij zelfs 2 uur later nog wel wat.

En standaard als hij op zijn buik ligt komt er wat, ook na de fles.

Ik vroeg me af of dit herkenbaar/normaal is?

Nogmaals, het is niet heel veel, maar toch…

Hey Summer,



Wat vervelend dat P. altijd nog wat spuugt na wat ie gehad heeft.

Ik herken het dus eigenlijk helemaal niet bij mijn eigen kindjes maar 2 neefjes van mij spuugden ook wel vaak na hun eten maar volgens mij is dat inmiddels wel helemaal over (ik weet niet vanaf wanneer maar ze zijn allebei nu 2 en een half)



Misschien dat er andere mensen zijn die het herkennen en tips hebben…

hier gebeurt het ook geregelt vooral als hij zich druk maakt bv druk spelen op de grond…geheid dat er dan weer van alles uitkomt…



oplossing heb ik ook niet…wat ik wel altijd doe is zorgen dat het eerste half uurtje hij niet op de grond speeld,maar bv in zijn loopauto of ik laat hem even tv kijken in de kinderstoel maar dat is geen garantie dat het later niet alsnog gebeurt…

hier ook geen tips… ja het eerste half uur even laten zitten…

maar ja als het daarna nog gebeurd… :think:

je kan moeilijk een plakbandje om zijn mondje doen he… :lol: :wink: :mrgreen:





geen idee meis…maar als je je echt zorgen erover maakt zal je eens je HA kunnen bellen… :hug:

Hier spuugt tanisha al vanaf haar geboorte. Regelmatig komt er een golf uit, wat ze ook gehad heeft (melk, fruit, groente). En soms kan het pas na 2 uur komen. Wat het is geen idee hoe het komt geen idee, maar zolang ze goed groeit vind ik het prima. (moet alleen vaker wassen…)

Corné heeft dit ook. Dacht ook al dat ik de enige was met een spuugbaby, maar nee dus.

Gisteren nog; worteltjes gegeten, poosje rechtop gezeten, daarna spelen op zijn buik natuurlijk en hup… alles eronder.

Het enige waar je op kunt letten is dat hij goed een boertje doet na alles wat ze eet en drinkt.

Heeft hij sowieso last van veel boertjes? Corné wel. Kan echt niet slapen als er één dwars zit en dat is vaak zo…

Lars is ruim 6 maand en spuugt ook nog veel. Ik verdik nu zijn warme eten vaak ook met wat nutrilon of rijstebloem en dan houdt hij het meeste wel binnen. Doe ik dit niet dan spuugt hij erg veel. Sommige kindjes spugen blijkbaar tot ze een jaar zijn dus we moeten nog maar even geduld hebben…