7 dagen positieve ovulatietest, wat nu weer!

Ik gebruik de Clearblue ovulatietesten al bijna 2 jaar, en heb altijd 2 dagen een positieve test en daarna stijgt m’n temp altijd netjes zodat ik weet dat ik m’n eisprong heb gehad.

Nu heb ik echter al 7 dagen een smiley en m’n temp stijgt helemaal niet.

Voor de zekerheid heb ik een zwangerschapstest gedaan, die was negatief dus dat kan het ook niet zijn.

Wat is dit nu weer? Moet ik hier de gyn voor bellen?

Ik ben daar net een week geleden geweest waar we hebben afgesproken om pas met IUI te beginnen een jaar na de laatste miskraam, dat is in juli 2009 :? .

Wel mocht ik nog bloed laten prikken in m’n nieuwe cyclus op FSH, progesteron… etc… maar dat wordt lastig als m’n cyclus ineens ontspoort.

Iemand dit meegemaakt, of een idee?

Er zijn verschillende mogelijkheden waardoor je ovulatietest positief kan blijven, maar volgens mij gaan die voor jou allemaal niet op:

• Als je PCOS of een verstoorde hormonenbalans hebt, dan kunnen je ov-testen altijd positief aangeven, terwijl je geen eisprong hebt. Jij hebt geen PCOS en op zich best een mooie cyclus qua lengte.
  • Hij kan ook positief zijn, als je zwanger bent. Je hebt dan als het ware een kruisreactie, waarop de ovulatietest reageert. Maar je hebt zelf al een zwangerschapstest gedaan en die was negatief.
  • De ovulatietesten van Kruidvat schijnen niet al te betrouwbaar te zijn en kunnen ook heel erg lang positief aangeven. Maar je schrijft dat je met CB test.

Andere redenen zou ik eigenlijk niet weten. Als je een eisprong hebt, hoort je test eigenlijk maximaal twee dagen positief te zijn. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je het beste kunt doen. Je zou de gyn kunnen bellen en vragen of zij weten hoe het zit. Of je zou kunnen afwachten of je over twee weken wel of niet ongi wordt. Wel vervelend, hoor… :hug: