6e ziekte? *met foto's*

Hallo,

Deanne (vandaag 9 maanden) kreeg afgelopen vrijdag opeens hele hoge koorts; 39.5

Na een paracetamol-zetpil zakte de koorts weer, en verder was er niets met 'r aan de hand. Ja, wel zielig en hangerig, maar niet verkouden ofzo. Wel gaf ze pijn aan bij d’r rechterheup :think:

Zaterdag weer hele dag koorts, 2x zetpil gegeven.

's Avonds paar uurtjes vrij heftige diarree, bij iedere stinkwind :sick: konden we d’r luier weer verschonen, er kwam steeds iets mee :sick: :wink:

Twee nachten heeft ze slecht geslapen, steeds huilend wakker, heel zielig (terwijl ze normaal 13 uur op een nacht achter elkaar doorslaapt zonder wakker te worden)

Zondag zaten er opeens speldenknopvlekjes op d’r gezicht (voorhoofd) en borst. En die vlekjes werden groter, en er kwamen er steeds meer; dit zijn foto’s van vanavond:

Is dit nu de 6e ziekte? (eerst koorts, dan vlekjes) Moet ik hiermee naar de huisarts? Heb ze vanmiddag wel gebeld ivm CB-bezoek van morgenochtend; de assistente durfde er niets over te zeggen en zou 't liever na laten kijken door de arts. Maar ja, 6e ziekte kan niets aan gedaan worden toch?

Hoop dat deze vlekjes jullie een beetje bekend voorkomen…

Hier ook van die vlekjes gehad.

Wij zijn we naar de ha geweest, niet vanwege de vlekjes

maar omdat hij ondertemp erbij kreeg.

De arts dacht aan de 4de of 6de ziekte,

(5de ziekte niet, onder 1jaar kan je dat niet krijgen).

het bekende verhaaltje vertelde de ha,

opletten dat je kindje niet suf word, goed blijft

eten en drinken. Na een paar dagen werden de vlekjes

minder.

Beterschap ermee

Bedankt voor je reactie!

Deanne is absoluut niet suf (eerder het tegendeel; slapen ho maar :hand: ), eet minder goed (avondeten wil er niet in, fruit ook maar matig, danoontje ook niet… gewone yoghurt weer wel), maar drinkt wel super gelukkig!

Hm ondertemperatuur… toch maar even in de gaten blijven houden hier dus…

Lijkt mij de 6de ziekte, Robbert heeft het ook gehad in april.

Dit heeft danté ook gehad. De kinderarts zei tegen mij dat het kon komen van de hoge koorts, of dat het de 6de ziekte was. Ik vind de 6de ziekte :wink:

Volgens mij kan je de 5e en de 6e ziekte wel degelijk krijgen voor 1 jaar :think:

Amy heeft ze inmiddels beide gehad namelijk en zag er net zo gespikkelt uit.

ik denk ook inderdaad de zesde ziekte , heeft jesse ook gehad een week of drie geleden , een aantal dagen koorst en poepievervelend, verder wel goed willen eten en drinken en na 5 dagen was de koorst ineens weg en kwamen er allemaal dezelfde vlekjes als op de foto , dit duurde twee dagen en toen was het weg , ben hier niet mee naar de huisarts geweest maar ik denk ook de zesde ziekte , als je het niet vertrouwd ga je voor de zekerheid toch even , kan nooit geen kwaad toch? succes

Lana heeft ook de 6de ziekte gehad. En ze was jonger dan 1 jaar :wink: Maar mij lijkt het ook de 6de ziekte hoor.

Nou, vlekjes worden al minder gelukkig. Wel voelt ze zich nog vreselijk zielig :wink: en ze is doodmoe… ze was net naar 1 keer slapen overdag gegaan, en gister was dat opeens 3x :shock:

Vandaag ook weer 2 lange slaapjes gedaan, en vanavond een half uur eerder dan normaal naar bed.

Maar ja, wat wil je… een paar dagen overdag niet en ´s nachts veel minder dan normaal geslapen :wink:

:roll: Kreeg wel op m´n donder bij het CB trouwens… ik héb nog gebeld van te voren, maar nee hoor, was niks aan de hand, ik kon gewoon komen…

Kom bij de arts binnen… ow maar met 6e ziekte mag je hier niet komen hoor :wall: :wall: :wall:

ja hoor de 6de ziekte heeft lars ook gehad is na een paar dagen weer over

De arts dacht aan de 4de of 6de ziekte,
(5de ziekte niet, onder 1jaar kan je dat niet krijgen).

Volgens mij is dat niet waar hoor dat je de 5e ziekte niet onder het jaar kunt krijgen. Ik werk al 7 jaar in de kinderopvang en heb het nog nooit gehoord. Niet dat het dan meteen niet waar is hoor, maar dan lijkt me dat het toch ook in de info staat die wij van de ggd krijgen.
En 4e ziekte? Wat is dat? Nog nooit van gehoord.

5de ziekte komt voor bij kindjes tussen de 4 en de 10 jaar. 6de ziekte komt voor tussen de 6 maanden en de 4 jaar.