6 weken zwanger en bloed... gaat dit goedkomen

Hoi



Ik ben al een poosje aan het meelezen, maar nog geen draadje geplaatst. Ik ben 31, moeder van een 5 jarige en sinds kort in verwachting van de 2de…eindelijk !

Alles goed totdat ik vanmiddag helderrood bloed aantref na WC bezoek. Ben nog steeds misselijk, heb geen buikpijn of krampen.

VK gebeld, zegt dat het 50% 50% is…afwachten en al afspraak gemaakt volgende week om echo te laten maken als ik 7 weken ben. Killing om te moeten wachten.



Iemand hetzelfde meegemaakt, en kwam het goed?

ALvast bedankt

Ik heb het ook gehad. De eerste 16 weken van de zwangerschap heel erg vaak helderrood bloedverlies. Bij mij kwam het door een adertje in de bmm wat steeds ging bloeden als ik een verkeerde beweging maakte of naar de wc moest voor de grote boodschap… Na 16 weken is het gestopt.



Hopenlijk is het bij jou ook zoiets en mag jij over een week of 35 gaan genieten van je beebje…



Mijn collega heeft het ook gehad, maar zij heeft nog steeds vaak last van bloedverlies en is nu 35 weken zwanger… Ze is wat eerder moeten stoppen met werken…



iig een :hug: voor jou, het is niet prettig om zo in onzekerheid te zitten…

Hier bij eerste zwangerschap in week 6 of 7 ook klein beetje bloed gehad. 2x en daarna is het gestopt.



Maar het is idd killing! Je zou met je vk kunnen overleggen maar denk niet dat je eerder voor echo mag komen. was bij mij iig niet zo.

Ik heb het ook gehad in week 6 een dikke week steeds beetje bloedverlies, ik werd er heel onzeker van maar gelukkig was alles goed op de echo.

Me too!



Ook in de 6e week en ik kreeg meteen een echo en daarop was alles gelukkig goed!

hoe gaat het nou met je??

Nog steeds giga nerveus… afspraak voor echo via de VK volgende week woensdag. Heb op eigen houtje een afspraka morgen avond geregeld bij een echoscopiste. Enige nadeel is de rekening, pech hebben, die onzekerheid weg hebben is me wel wat waard.



Het rare is…vanochtend toen ik naar de WC ging ook weer wat bloed, maar zo weinig…en ook weer rood, niet bruin of zo. Ik kan het niet plaatsen. Nog steeds nergens last van in de zin van buikpijn of krampen, wel nog misselijk. Vreselijk dat wachten …heb dan ook echt vreselijk humeur

Hier ook meegemaakt.

Helaas bleek het, tot twee keer toe, niet goed te zijn.



Ik :thumbup: voor je, dat het bij jou, net als die meiden die hiervoor hebben geschreven, wel goed gaat.



Sterkte!

Hoi hoi,



Ik heb dit ook meegmaakt tussen kerst en oud en nieuw, en helaas voor mij liep het niet goed af. De verloskundige zei ook tegen mij 50/50. Als het echt fout loopt dan verlies je veel bloed en krijg je ook krampen. Ik vond de onzekerheid het allerergste… toen ik uiteindelijk zeker wist dat de zwangerschap beeindigd was, ging het al weer wat beter met me.

Heel veel sterkte de komende dagen.



liefs Marieke

Maar… Marieke en Pe…hoe snel verloren jullie meer bloed en kregen jullie krampen? Duurde het lang na de eerste keer bloed verliezen?



Als ik reken, ben ik een dag verder, zonder krampen of buikpijn, en zonder bloedverlies meer…althans sinds gisteren.



Zou dat iets zeggen over mijn kansen?

ik heb weken aan een stuk tot 22 weken bloedverlies gehad.



maar zekerheid heb je pas als je een echo ziet :hug:



veel sterkte meid! I’m duim mee voor je!

Hoe het ook bij anderen gegaan is het geeft geen garanties. Het enige waar je inderdaad echt wat aan hebt is een echo, goed dat je die geregeld hebt! Ik had het zelfde gedaan als ik niet in het ziekenhuis zou mogen komen :thumbup:

Als er morgen een hartje klopt is de kans op miskraam aanzienlijk kleiner. Ik hoop voor je dat het goed zit!

Hoe lang ben je precies zwanger?

Vraag me trouwens wel af of er met een uitwendige echo wat te zien is… Volgens mij heb je hier een inwendige echo voor nodig.

Heb je contact gehad met het echobureau en dit nagevraagd? Kunnen zij dat uitwendig op dit termijn echt beoordelen, hebben ze dat toegezegd?



Is er geen mogelijkheid om de verlosafdeling in een ziekenhuis te bellen, toen ik het had kon ik daar die zelfde avond nog terecht voor een echo.

Hoe lang ben ik zwanger… goede vraag :wink: Effe zonder gein ben voor het laatst ongi geweest op 9 december, maar heb cyclus van 31/36 dagen. Als ik daar rekening mee houd ben ik nu circa 6 weken.



Volgens mij is het zo dat ook op dit termijn de baarmoeder + inhoud wel te zien is op normale echo, mits de blaas goed vol zit. Die duwt dan de BM naar boven als het ware zodat je hem kunt zien.



Heb specifiek gevraagd aan echoscopiste of het al kon met week 6. Volgens haar wel indien blaas vol. Het is het proberen waard.



Inmiddels nog steeds geen echt nieuw bloed, wel nadat ik naar de WC ga ietwat een druppeltje. Stelt amper iets voor. Volgens mij puur van ja sorry voor onsmakkelijke details, het drukken. Stoelgang is ff wat minder.

Nou, hopen dan maar…Astertje!

ik heb ongeveer 24 uur weinig bloed verloren en daarna werd het dus flink meer en dus ook krampen. Volgens mij is de combinatie van bloedverlies en krampen vooral een teken dat het verkeerde boel is.

Marda heeft natuurlijk gelijk, bij iedereen is het anders. Een echo lijkt mij dan ook het beste… die onzekerheid is natuurlijk killing!

Hou ons op de hoogte.



x Marieke

Ik was bijna 6 weken zwanger toen ik bloedverlies kreeg. Zomaar ineens bij het afvegen na dat ik geplast had. Ik was meteen helemaal overstuur en we hebben de huisartsenpost gebeld. Daar zeiden ze dat als ik geen kramp had dat het geen miskraam was. Het bloedverlies werd erger en erger en de volgende dag zijn we naar de HA geweest. Die zei dat ik moest afwachten omdat er nog niets op een echo te zien zou zijn… Toen ik thuis kwam verloor ik het vruchtzakje en daarna heb ik nog een week gevloeid. Helaas was het dus wel een miskraam, maar wel helemaal zonder krampen…



Ik hoop voor jou dat het gewoon een innestelingsbloeding is of iets dergelijks. Sterkte met wachten :hug:

T is allemaal toch goed ! Gisteren knipperlichtje gezien op de echo ( overigens uitwendig maar met gigavolle blaas)



Kindje maakt het goed :wink: !!!

Wat een goed nieuws zeg!!!

Gefeliciteerd!!!

Gelukkig maar! Gefeliciteerd!!

Ik heb precies hetzelfde gehad bij Jayden, huisarts gebeld, die maakte me alleen maar bang met dat ik hevig kon gaan bloeden enzo en er rekening mee moest houden dat het mis was…eerder echo kon niet zei ze. Later op m’n 1e afspraak bij de vk zei zij dat dat zo vaak voorkomt, en dat ik hun gewoon had mogen bellen… :roll: moet je ook maar net weten he. Bij mij is alles dus helemaal goed gekomen!