Ik heb een vraag: Ik heb rechts aan de rechteronderkant een pijnlijke borst. Iemand een idee wat het is en wat ik eraan zou kunnen doen?
(ik heb bij vlagen al een paar weken ietwat lekkage (aan beide kanten)maar niet heel veel).
same here! ik lees dus ff mee wat het kan zijn :lol:
Zou het borstontsteking kunnen zijn? Ik zit daar eens eea over te lezen, maar herken het eigenlijk best wel.
Sjimmy een BO kun je altijd krijgen. Je borsten maken al melk aan, wat dus ook betekend dat je melkkliertjes verstopt kunnen gaan zitten. Als je al bevallen zou zijn was het motto bij BV veel aan die kant aanleggen, maar nu is het denk ik vooral proberen wat te masseren als je onder de warme douche staat. Dan kun je vaak ook redelijk goed voelen of je op die plek een ‘verharding’ hebt zitten.
Vooral opletten of je ook verhoging krijgt dan wordt het toch echt tijd om even naar de HA te gaan want je kunt er flink beroerd van worden/zijn.
Succes!
Ow en vergeet ik helemaal, omdat je tikt dat het vooral onderin is, draag je mss nog beugelBH’s?
Door de druk die de beugel uitoefent kun je nl ook last krijgen.
Weg ermee, even wat anders aan zonder beugel. :thumbup:
Nee geen beugels!
Ik zal straks eens een douche nemen en het goed masseren.
Ben bij HA geweest, misschien heeft longlegs er wat aan.
Mogelijk beginnende borstontsteking. Ik moest het goed in de gaten houden, goede BH’s dragen, als het erger wordt terugkomen, evt 's nachts BH, wegmasseren richting tepel, koelen. Nog niet nodig om medicatie te geven.
Sjimmy wat soms ook helpt; gekoelde koolbladeren of een ‘kwakje’ van kwark erop smeren. Koelt en kan helpen de ontsteking sneller af te voeren in je lichaam. :thumbup:
Succes!!
tnx! Ga zo even langs de super dan!
Oh en ik bedenk me net dat ik nog cooling gel heb uit de USA ook voor ontstekingen. Dat ga ik ook eens pakken!
Euhm Sjimmy kun je die coolinggel er wel weer afwassen oid? Je huid is nu nl ook een stukje gevoeliger ws door het zwanger zijn
Met beleid erop want eraf is vaak erg lastig (denk maar aan tijgerbalsam bv ) je ontsteking kan ook te ‘diep’ zitten in je borst en dan ben je mss verder van huis.
De huid van je borsten is ook aan het oprekken en dus een stukje dunner. (ik heb er bv striae opzitten :shock: )
Deze is goed te doen hoor! Geen tijgerbalsem praktijken :thumbup:
Is ook met aloe vera en nog wat van die natuurlijke producten.
:thumbup: :mrgreen: hopelijk helpt het wat!
Ook ik ben al twee keer bij de huisarts geweest met een ontzettend zere borst. Er is aan de buitenkant niets te zien, maar doet echt met vlagen vreselijk zeer. De pijnlijke plek zit aan de binnenkant/onderkant van m’n rechterborst. Huisarts dacht in eerste instantie ook aan een beginnen ontsteking, maar omdat het niet rood wordt, ik geen koorts heb en er geen harde schijven ontstaan, lijkt het toch gewoon een heftige reactie op het ontwikkelen van de kliertjes en de hormonen die daarmee gepaard gaan.
Ik draag nu al twee dagen een hemdje met ondersteuning (van Noppies) i.p.v. een bh en moet zeggen dat het beter lijkt te gaan. Plus niet in elkaar gezakt zitten, maar goed rechtop zodat de borst meer ruimte heeft. Verder koelen met coldpacks (max een kwartiertje) en paracetamol als het echt niet gaat (meestal 's nachts).
Vk en ha denken allebei dat het niet tot het einde zo zal blijven, maar dat het met een paar weken toch wel beter moet zijn…
Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Ben wel benieuwd naar hoe het bij jullie verder gaat.
Ik heb vannacht met een (ruime, alvast gekochte) voedingsBH geslapen, en ik moet zeggen dat het vandaag een stuk beter gaat!
Niet meer dat als m’n boven arm tegen m’n borst komt dat het pijn doet :).
Gisteren ook goed ingesmeerd met coolinggel.