6 mnd hoe laat geven jullie de laatste fles?

Niek krijgt sinds dat hij 6 mnd is de laaste fles om 19.00. Dit ging een week goed. Hij sliep dan tot de volgende ochtend ongeveer 7.00 uur. Maar na die week is hij begonnen met spoken! Zo rond een uur of 04.00 wordt hij wakker. Ligt te kletsen en na een tijdje begint hij te huilen. Dit houdt hij vol tot een uur of 05.30 en dan valt hij weer in slaap. Zijn speentje in doen helpt niet. Zou het toch honger zijn? En is de fles om 19.00 veel te vroeg? Ben benieuwd hoe laat jullie die laatste fles geven!



Groetjes Anne

Ik heb heel lang om 19.00 fles gegeven en dan om 23.00 de papfles. Dan begon Femke om 06.00 smorgens met kletsen. En omdat ik het zo vermoeiend vond om én tot 23.00 op te blijven en dan alweer om 06.00 eruit te moeten heb ik besloten om 19.00 de papfles te doen. Dan komt ze meestal rond een uurtje of 04.00 wel weer, maar slaapt ze daarna wel lekker door tot 08.00!



Nu is het zo dat ze om 18.00 groentehap krijgt, om 19.00 naar bed en dan zo rond een uurtje of 22.00 de papfles, maar als ik die niet zou geven zou ze ook niet wakker worden :eh:

Het is dus een beetje puzzelen wat het beste bij jouw kindje werkt!

Hoeveel flessen krijgt hij nu??



Hij mag nu ook lekker rijstepap dus papfles voor de nacht.

Jorre is 30 nov een half jaar, hij krijgt rond half 8 8u zijn laatste fles, slaapt gemiddeld tot 3u, dan krijgt hij een speentje en slaapt nog tot 6u.

En als hij ligt te spelen, valt hij meestal wel weer in slaap.

En de mentale sprongetje volgen elkaar zo vlot op, kan best zijn dat hij daarom uit zijn ritme is.



Dus je kunt de laatste fles wat verzwaren met rijstebloem zodat hij langer een vol buikje houd of gwoon doorzettenen hem zijn speentje geven als hij wat wakker word.

Dat werkt hier prima, ik loop binnen geef zijn speen draai weer om en weg :wink:



Hopelijk slaapt hij snel weer lekker verder, hier ook nog steeds geen vast rimte :roll:

En als hij eens doorslaapt word ik 100x wakker :wall: :wall:

al sinds haar 3de of 4de maand krijgt ze haar laatste fles rond 20.30 -21.00 en slaapt dan de nacht door tot rond 7.30 alleen de laatse tijd word ze ook zo vroeg wakker snachts maar het zal wel zo`n mentale sprong zijn die krijgen ze rond de 6 maanden vanmorgen was ze in ieder geval weer rond 7.30 wakker vvor het eerst in weken :slight_smile:

F’lien hij krijgt nu 4 flessen en een fruit hapje en groente.



Gisteren at hij voor het eerst een 4mnd potje groente en hebben we daardoor de fles kunnen rekken tot 20.00. Ook heb ik nu Nutrilon Goede nacht gegeven (voorheen een gewone fles met rijstebloem) En hij sliep tot 6.50! :dance:



Zal wel een toevalstreffer zijn! Maar je weet maar nooit :pray:



En wie weet is het idd wel door een sprongetje…



Groetjes Anne

@niek08 wrote:

F’lien hij krijgt nu 4 flessen en een fruit hapje en groente.



Gisteren at hij voor het eerst een 4mnd potje groente en hebben we daardoor de fles kunnen rekken tot 20.00. Ook heb ik nu Nutrilon Goede nacht gegeven (voorheen een gewone fles met rijstebloem) En hij sliep tot 6.50! :dance:



Zal wel een toevalstreffer zijn! Maar je weet maar nooit :pray:



En wie weet is het idd wel door een sprongetje…



Groetjes Anne




:dance: Fijn dat het goed gaat, ik zit nu te draaien om hoe ik ook alwer moet beginnen met bijvoeding.

Ik heb met merel wel beide gestart fruit en groente, ga dat dus maar doen, eerst maar de kleine en 3 hapjes en dan langzaam uitbreiden als hij beter gaat eten, hij doet niets met hapjes namelijk :? :wall:

Enige wat ik wel nog weet is dat Merel veel beter hapte :wink: dus ga de voedng “forte” nu afbouwen uit zijn flessen zodat hij ‘trek’ krijgt en hopelijk vast eten wil :pray:

Thijmen krijgt 17.30 de groentehap met een toetje.

Om 21.00 krijgt hij zijn laatste fles. Hij slaapt dan de hele nacht door.

Hier ook niet zo’n nachtslaper en is 6,5 maand. We hebben het wel geprobeerd om 19.30 laatste fles maar dan wordt ze zeker midden in de nacht wakker en valt dan nog moeilijker is slaap. Dus sinds een week hier toch weer een laatste fles. Shane krijgt 4 flessen van gemiddeld zo’n 750-800 wat ze weg drinkt. Daarnaast krijgt ze bijvoeding ala rapley wat opzich redelijk gaat. De late fles krijgt zij tussen 22.30-23.30 en slaapt dan door tot 4.00-5.00. Soms wordt ze ook om 3.00 wakker maar even een speen geven en dan is ze weer vertrokken. De ene keer is ze wakkerder dan de andere keer en valt makkelijker in slaap vanzelf en soms weer niet.



Moet ook wel zeggen dat Shane altijd rond 18.15-18.30 op bed ligt en doorslaapt tot de laatste fles dus kan mij ook best voorstellen dat ze op een gegeven moment wakker word.