6 maanden; hoe ga ik nu verder?

Onze dochter is 6 maanden.



Ze eet al maanden (denk vanaf dat ze een week of 8 is) 4 flessen. Dat zijn nu 4 flessen van 240 ml. Deze eet ze om 8.30 uur, 12.30 uur, 16.30 uur en 20.00 uur. Slapen doet ze meestal van 10.00 uur tot 12.30; 's middags een kort slaapje van 14.30 uur tot 15.30 uur en van 20.30 uur tot 8.00 uur.



Nu zijn we begonnen met bijvoeden en geven we dat rond 16.00 uur en een half uurtje daarna een fles. Deze gaat (logisch) niet helemaal leeg.



Maar hoe ga ik nu verder? 's Morgens een fruithap lukt niet, want dan slaapt ze of het is te snel na de fles en dan hapt ze niet. Of kan ik al een fles vervangen door een groente- en een fruithap na elkaar?



Dan krijgen we dus:

8.30 uur fles

12.30 uur fles

16.30 uur groente en fruit

20.00 uur fles



Ik weet het even niet meer. Bij mijn zoon was het anders, want die dronk lang 5 flessen.

Ik zou denk ik om 10u fruit geven, dan daarna slapen. Misschien wat schuiven met fles/tijd, een uur of vier groente/fles en om 18u weer?

Hier ook een meisje dat vaak 's morgens geen stukje fruit krijgt, omdat ze nog lang slaapt in de ochtend. Maar wij geven bijvoeding ala rapley, vond dat een stuk makkelijker. Gaven gewoon wanneer het ons uit kwam een stukje fruit in het handje, eerste tijd eten ze daar toch nog heel erg weinig van.



Ik zou in jou geval gewoon voor het slapen gaan 10:00 een stukje fruit aanbieden, of een paar hapjes fruitpotje.

Hier een beetje hetzelfde. ze drinkt om half 9 haar eerste fles, en dan half 1, half 5 en 's avonds maken we haar een keer wakker voor pap.

Ik geef meestal 's morgens een keer fruit, rond 10 uur ofzo, tegelijk met haar broer. Dan eten we met zijn drietjes gezellig fruit aan tafel.

En vandaag zat ze er met het avondeten ook bij, en kreeg ze groenten. ze is eigenlijk altijd wakker rond 18.00 uur, dus dat gaat prima.



Maar ik vermoed dat ze binnenkort ook op 3 flessen uit gaat komen als ze wat meer eet dan ze nu doet. Geen idee of dat ‘mag’ maar anders zou ze helemaal geen fruit en groenten eten. Al is dat nog geen erg probleem, maar ze vindt het wel erg leuk (en lekker).

Bedankt voor de tip om het fruitje net voor het slaapje 's morgens te doen. Ze heeft het helemaal en met veel smaak opgegeten :mrgreen:



Vervolgens vanmiddag een groentehapje gegeven net na het slapen. Dat ging ook helemaal op.



De laatste fles (de derde, dus geen vier vandaag) iets groter gemaakt met 1 schepje extra en rijstebloem. Dat was rond 19.00 uur. Ik ben erg benieuwd hoe lang ze vannacht slaapt. Tot 6 uur zal ze wel doorslapen en dan is broerlief waarschijnlijk toch wakker, dus niet zo heel erg als het een mislukte poging is :wink: