Mijn zoontje is dus zes maanden en spuugd zo vreselijk veel, het is een tijdje goed gegaan maar de laatste weken spuugd hij dus weer erg veel.
Ik heb vrijdag nog met het cb gebeld of het zou kunnen helpen om over te gaan op ha melk en dat kon ik gaan proberen dus daar zijn we vrijdag nog mee gestart maar daar moeten dus wel 5 scheppen joh. broodpitmeel doorheen of vier scheppen nutrix met 1 schep jbpm
schema is nu zo:
6.30 fles 180cc
soms gelijk weer slapen tot 8.30 anders om 8.30 tot 10.00
als hij wakker is fruit om 9.30 een banaan geprakt
11.00 fles 150cc
11.30 slapen tot 13.30
stukje liga soms
15.00 fles 180cc
15.30 slapen tot 16.30
17.30 groentehap half potje 6 maanden
19.00 fles
19.15 op bed maar sinds 3 dagen niet meer willen slapen tot fles van 22.00
In badje doen helpt hier helaas ook niet voor.
Maar hij spuugt dus vooral veel als hij rechtop zit helaas wil hij op schoot echt niet liggen en de hele tijd in de box wil hij natuurlijk ook niet.
Morgen ga ik weer naar het cb maar wil toch graag eens jullie mening horen
Heeft hij geen kma, ik zou met de huisarts overleggen en anders je laten doorverwijzen naar een ka.
gr Leonie
Vergeet er nog wat bij te vertellen nl dat hij altijd heel onrustig is, slaapt ook met 1 armpje ingebakerd en het andere armpje ligt een knuffel op zodat hij niet zichzelf kan slaan :?
en zijn ontlasting gaat ook moeizaam, moet altijd even stimuleren en dan poept hij zo om de 2 dagen.
We zijn vrijdag begonnen met hypo allergene friso intensief, ik weet niet wanneer dat moet gaan werken?
Bedankt voor je antwoord Leonie.
voor zijn ontlastingspatroon heeft hij van de kinderarts forlax gekregen, ga daar denk ik maar weer mee beginnen was er mee gestopt omdat hij uit zichzelf iedere dag poepte maar dat is nu weer helemaal over dus
en hij heeft geen kiss syndroom??/ Is kma al onderzocht??
gr :Leonie
kma allergie is niet onderzocht nog, hoop daar nu achter te komen door de ha voeding. Kiss zal niet want ik ben toen hij een maand of 2 was twee keer met hem bij de ostheopaat geweest en die heeft hem van een lichte voorkeurshouding afgeholpen en heeft verder niks gezegd over kiss maar bedankt voor het meedenken hoor!
Nou gisterenmiddag bij het cb geweest.
hij groeit goed dus dat is geen probleem maar de arts van het cb vind zijn klachten niet normaal voor zijn leeftijd en heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts. Heb een afspraak voor 21 jan maar als ik vandaag even naar de huisarts zou gaan zou die even bellen naar de ka en dan mogen we waarschijnlijk eerder.dus dat doe ik maar. De HA voeding ben ik weer mee gestopt want dat was volgens cbarts niet nodig en hij ging er alleen maar meer van spugen.
Dus jullie lezen nog van me
Emma groeide ook gewoon goed dus zou dat spugen geen probleem zijn zeiden ze. We gaven haar op elke voeding 1 schepje nutriton minder dan voeding, dus als t 6 voeding moest 5 nutriton, anders bleef ze spugen. We hebben al een paar keer dit af proberen te bouwen, maar dat werkte niet. Het zou overgaan als ze meer rechtop zou zijn. Nu staat ze al sinds 6 maanden en wandelt rond de tafel zit alleen nog maar rechtop, dus wij hebben t sinds een week afgebouwd. Deze week heeft ze al weer een paar dagen een keer gespuugd en wordt ook weer huilend na 3 kwartier wakker, ook gespuugd vandaag in bed, dsu ik denk dat we t weer moeten toevoegen.
En sinds een maand weten we dat ze dus kma heeft. Ze doet t verder wel prima op hypoallergene voeding, dus wij hoeven niet naar de pepti. Wij zijn pas met hypo gestart toen ze 5 weken was en dat hielp haar dus wel. Op standaard reageert ze meteen weer met ook een aantal andere klachten erbij.
Succes!
Ik ben benieuwd ws gaat het via de huisarts sneller, gewoon een beetje aandringen.
gr Leonie
Niek (nu 7,5 mnd) is ook zo’n spugerd. Ik weet soms echt niet meer wat ik er mee moet. Op het cb zeiden ze dat het minder zou worden als je ging bijvoeden. Nou golven fruit en groente hap komen eruit :shock: Die melk was nog wel uit te wassen. Maar die bijvoeding valt niet mee en het stinkt nog erger ook! Ook heb ik het idee dat hij er zelf meer last van gaat krijgen met spelen op de grond. Het is ook niet leuk om altijd in een kledder met spuug te liggen. Sinds kort krijgt hij AR voorgeschreven door de huisarts. Maar dat helpt dus niks. Hij kreeg al 1 schepje nutriton op 1 schepje voeding.
Vervelend is dat toch he?
Maandag gaan we maar weer eens naar de osteopaat, zijn we ook geweest toen hij een maand of 2 oud was en heeft toen wel geholpen voor zijn voorkeurshouding dus ik hoop dat er ook wat aan het spugen gedaan kan worden. Jullie horen het wel of het helpt
nou helaas heeft het nog niet geholpen maar 6 jan gaan we nog een keer.
Ik vind het zo lastig nu allemaal, hij slaapt moeilijk overdag ( gelukkig 's nachts goed) terwijl hij echt wel moe is als ik hem op bed leg maar hij gaat gewoon krijsen en als ik hem er dan weer uit haal komt er een grote boer en spuugt hij ook bijna altijd een hoop. Vind het zo sneu en hij heeft nu ook echt een piepstemmetje volgens mij van het huilen, al laat ik hem nooit lang huilen.
Nou gisteren voor de derde keer bij de osteopaat geweest en hij spuugd echt veel en veel minder! Hij poept ook 3 keer op een dag, dus dat heeft goed geholpen, helaas is hij nog niet van die onrust af. Vanmiddag gaan we naar de ka dus ik ben benieuwd wat die nog te zeggen heeft.