6 Maanden en niet weten wat je wil

Pffff, de laatste paar dagen is het lekker raak met Lotte… ik ga ervan uit dat het een fase is :pray: (in combinatie met het doorkomen van haar 1e tandje waadoor ze wat gevoeliger is)

Als ze in de box ligt wil ze er weer uit,

Op haar speelkleed wil ze dat wij erbij gaan zitten en aangezien wij ook nog andere dingen in ons leven doen dan met Lotte spelen, is het dus brullen zodra we ook maar even de neiging hebben om van haar weg te gaan.

Wil het liefts de hele tijd op schoot zitten… maar eenmaal op schoot duikelt ze alle kanten op om weg te komen, te staan, te zitten, iets te pakken etc.

Zitten in de stoel en in haar Bumbo zitje is top maar dat mag ze nog niet zo lang. Haar wippertje is eventjes leuk maar verveelt al snel want tsja, ze kan er nou niet echt in bewegen :slight_smile:

Welke 6-7 maanden babies hebben hier ook last van? En vooral: Het is toch echt een fase, toch :pray: ???

:wink: :wink: :wink:

Nou Fieke is pas 5,5 mnd en ik lees mee, wnat heb er ook last van :oops:

Het is net zon springveer die meid :mrgreen:

hier exact zelfde verhaal…

xander is vandaag niet te doen… laat die tand nou snel eens komen :roll:

en hij mag van mij ook vandaag gaan kruipen,lopen en praten

dan is hij misschien tevreden :wink:

merijn wordt ook opstandig van Xander zijn gejengel…

vanmiddag om 13.30 kon je me al opvegen en het is nu pas 16uur :frowning:

merijn slaapt niet meer o verdag en ik wil zo graag even rust…

sorry voor mijn geklaag

maar ja, herkenning alom dus

Manlief is vandaag vrij en heeft heel wat te stellen met de kleine dame.

Een groot tranendal en ze huilt werkelijk bijna noooi! (normaal gesproken dan…)

Ik heb morgen een combinatie van werk (kantoor aan huis) en Lotte, ben benieuwd of daar nog iets van werk uit gaat komen als ons draakje morgen ook zo is als vandaag :roll:

Wel zielig hoor, ze zit gewoon echt niet lekker in haar vel maar kan natuurlijk niet aangeven wat ze wil. En wat ze wil kan ze soms nog niet (BV de hele tijd zitten) :hug: Wijffie toch

ermm ik had dat hier met nicolai ook …

Het is net over :oops: heeft eeen goei 2 maanden geduurd… maar nu is wel alles super!!

ik lerkte dat bij hem het zo was dat hij de 6 maanden sprong had en leerde kruipen op het zelvde moment… daardoor denk ik heeft het langer geduurd

2 maanden !!!

:doh:

:pray:

Mag het hier iiiiieeeetsjes korter duren alsjeblieft

"Vuegje wrote:

ik lerkte dat bij hem het zo was dat hij de 6 maanden sprong had en leerde kruipen op het zelvde moment... daardoor denk ik heeft het langer geduurd

hmmm Xander heeft vandaag ook de eerste aanzet tot kruipen gemaakt. Hij lag op de grond en is echt achteruit aan het gaan momenteel. Zo begon het kruipen bij Merijn ook

Hier hetzelfde verhaal. Als mama der kont keert is het brullen.

Het is idd een fase, maar wel een fase die redelijk lang duurd.

Precies wat Vuegje zegt: kan zeker 1 a 2 maanden duren en dan kunnen ze ineens zoveel meer.

Maar het gaat over hoor :wink: 8)

Ik denk ook als eerste: sprong!

Heb laatst ff oei ik groei doorgebladerd namelijk en wat is blijven hangen van de sprong rond deze leeftijd is de eenkennigheid, veel bij papa en mama zitten en vermaakt willen worden maar nog sjaggie zijn en veel huilen… en deze schijnt inderdaad lang te kunnen duren… :?

Succes ermee!! (en sterkte ;))

Puma

rond 6 maanden zit idd een flinke sprong… dit is ook een van de bekende regelmomenten in de bv…

Helaas duurt die soms wel even… maar je kunt het een beetje helpen door veel met je kindje te oefenen in dingen die ze willen doen die nog niet lukken… Des te eerder hebben ze het door en kunnen ze het zelf…

Bijvoorbeeld kruipen… wij hadden het met tessa dan zat ze op handen en knieen een beetje heen en weer te wiebelen en dan gingen wij naast haar kruipen om te laten zien hoe het moet en haar armen en bene bewegen zoals ze dat zou moeten doen om het te laten lukken…

dit was ook een advies van haar fysio… en met zitten enzo net buiten bereik stimuleren dat ze steeds iets meer hun grenzen gaan verleggen enzo…

Liefs Tina