6 maanden, en dan?

Hoera, deze week vieren Wout en ik onze 6 maanden borstvoeding samen! Waarvan 3 maanden 4 dagen in de week werken en kolven. Ik ben best trots op mezelf :slight_smile:



Heb afgelopen maanden iedere dag 2 kolfmomenten ingepland maar na mijn vakantie (half mei) stopt dat. Ik had er eigenlijk niet over nagedacht wat er dan zou gebeuren, met 6 maanden leek het als het ware “klaar”.



Maar wat nu? Wil niet helemaal stoppen. Maar eigenlijk wel stoppen met kolven. Gaat dat zomaar? Of zit ik straks na mijn vakantie de hele middag met zere borsten? En zou het dan snel teruglopen? Geef ik Wout dan kunstvoeding overdag? En als ik niet werk, kan ik hem dan wel 's middags voeden?



Ik hoor graag hoe jullie dit opgelost hebben!

Ik ben gestopt met kolfen toen Sofie bijna 6 maanden was.

Nou werkte ik ook alleen maar 's middags en hoefde ik dan ook maar 1 keer te kolfen, maar ik ben toen begonnen met KV te (laten) geven op de creche.

Dit ging een week goed, toen kreeg ik de griep, was ik zwanger en liep de productie terug…

Ik heb het nooit meer helemaal op peil gekregen helaas en ik moet zeggen, als je eenmaal FV geeft, houden je borsten er toch best snel mee op (de mijne dan in elk geval :wall: , schijnt per persoon weer anders te zijn )



Moet eerlijk zeggen dat ik er misschien ook wel meer moeite voor had kunnen doen… :silenced: :oops: