6 maand starten: groentehapje van 4 mnd of 6 mnd?

Ik ben net begonnen met het bijvoeden van groente.

Moet ik hem nu dan eerst de 4 maanden potjes geven of mag hij meteen de 6 maanden potjes? hij heeft nu 4 dagen worteltjes gehad van het 4 maanden potje.

(i.v.m. dat de 4 maanden potjes gewoon groente is en de 6 maanden met aardappelen e.d. )

ik zoudenk ik beginnen met de viermaanden potjes (heb zelf geen potjes gegeven dus vandaar ‘ik zou’ ), omdat ze idd wat ‘puurder’ zijn dan de 6 maanden potjes. Dan kun je én beter ontdekken waar hij eventueel qua allergiën op reageert, èn het is voor hem niet zo’n overkill aan smaken ineens.

veel plezier iig!

Jolanda, ik geef ook nog steeds de 4 maanden potjes. Kian krijgt deze met moeite op dus ik stap nog niet over.

@Paikea wrote:

Jolanda, ik geef ook nog steeds de 4 maanden potjes. Kian krijgt deze met moeite op dus ik stap nog niet over.

hier ook maar toen ik uit nood toch een keer een 6-maanden potje gaf, at hij deze ineens helemaal op… Smaakt beter aldus Veron,ihihihihihih…

Ik ben ook bij de 6 maanden begonnen met groente, eerst 3 dagen wortel, 3 dagen bloemkool, 3 dagen spercie enz… Toen ik ze allemaal gehad had ben ik toch langzaam overgegaan op 6 maanden potjes, iets meer variatie…

gr patricia (potjesmoeder,ihihhihiih)

Dan toch maar eens een 6 maanden potje proberen. Waarom ook niet? Ik ga het vanavond eens proberen.

Een 4 maanden potje bestaat uit 1 goed verteerbare soort groente. Er zit in de soorten potjes een soort van opbouw. In de 6 mnd potjes zitten andere smaken en soms meer ingredienten dor elkaar. Je kan natuurlijk gelijk met 6 mnd potje beginnen maar voor de eerste gewenning is een 4 mnd potje wel fijn. En aangezien ze maar een paar hapjes mogen in het begin gaat zo’n groter potje niet op. Een potje mag 48 uur open blijven. Dan kan je er 3 dagen mee doen. Iedere dag 4 hapjes is precies een 4 maanden potje.

Maar je bericht is van een paar dagen geleden. Je hebt dus al iets gegeven denk ik. Hoe is dat gegaan??

ik ben nu aan het laatste 4 maandenpotje. Kevin heeft dan alle smaken gehad. Hij eet bijna 1 potje 4 maanden groente op. Ik ben begonnen met halve potjes en langzaam aan zit ik nu bijna op een heel potje ( die kleintjes )

Morgen heeft hij nog 1 potje en dan ga ik over naar de 6 maanden voeding. Daarvan geef ik dan een half potje per dag ( een hele is volgens mij iets te veel van het goede )