6 juffen in 1 school jaar!!!

Is dit nu niet normaal of stel ik me zo aan. :?

Zoë zit nu in groep 2 en na een week of 5 heeft haar juf zich om misterieuze redenen ziek gemeld.

Je weet hoe dat in een dorp gaat, de éne zegt dit en de andere dat.

toen hebben ze een andere juf (juf 2)gekregen voor een paar dagen. :slight_smile:

Maar ja toen hebben ze weer een andere inval juf (juf 3) gekregen. :?

Maar na een paar weken kwam er een juf( juf4) bij, want juf 3 is eigenlijk een juf die al met pensioen is en een klas met 30 kinderen voor 5 dagen teveel vond. (wat ik me nog wel kon indenken).

Krijgen ze een juf (juf 3) die geen woord fatsoenlijk nederlands kan. (was joegoslaafse ofzo, maar de kinderen verstonden haar bijna niet)

We hoorde ook van de kinderen dat ze schold en vloekte in de klas.

Dus die was binnen een aantal dagen alweer weg. :x

Toen kregen ze er weer een juf (juf 5) bij voor een paar middagen. :evil:

Juf 3 was zich zo gaan hechten aan de kinderen dus die heeft gezegd van ik blijf wel 5 dagen in de week tot de kerstvakantie (en ze kon het gelukkig niet laten om 1 dag in de week na de kerstvakantie terug te komen :dance: )

Maar nu hebben ze dus een 4de jaars pabo studente (juf 6) :twisted: .

En juf nummer 1 is er nu ook weer een paar ochtendjes in de week.

Zal je zien dat die ook weer les gaat geven. :naughty:

Ik heb het gevoel dat de kinderen echt gebruikt worden als yoyo’s

Ik lig momenteel ook in scheiding en dit kon ik dus aan 4 van de 6 juffen gaan vertellen, omdat dit niet wordt door gegeven of opgeschreven.

Ik ben er niet trots op dat ik in scheiding lig. En het volgens mij ook niet de bedoeling dat Zoë elke keer maar van een juf te horen krijgt hoe zielig ze is omdat papa en mama niet meer bij elkaar zijn.

ik ben van plan om vanavond eens een brief te maken en aan alle ouders te geven. Kijken hoe zij hier over denken, en mss eens met z’n alle een gesprek aan gaan met de directeur.

Of stel ik me zo aan?

Ik zie op dit moment echt dat Zoë niet meer weet waar ze aan toe is met alle juffen.

Na de kerstvakantie is ze heel erg tegen de draad. :roll:

Je stelt je niet aan, en ik was bij juf 3 waarschijnlijk al naar de directie gestapt. Dit kan echt niet!!! :evil: (mijn dochter zit nog lang niet op school, maar ik ben zelf juf, en dit is ECHT ongebruikelijk). Succes!

Dit hebben wij vorig jaar gehad.

De ene juf had net een tweeling gekregen en kreeg lang zwangerschapsverlof plus ouderschapsverlof, de andere juf (ze hebben er 2 in haar klas) kreeg de ziekte van Pfeiffer en was er dus ook lang uit.

Toen kwam er een vervanger die ook ziek werd en die daarna ook.

Niet fijn voor de kinderen en vervelend voor de school.

Is er niet een ouderraad, mzr of een klankbordgroep oid waar je dit aan kunt kaarten? Je zult vast de enige ouder niet zijn.

Ik hoor ook op schoolplein veel klachten van ouders.

Dus vandaar dat ik eerst een brief aan de ouders mee wil geven met een strookje of ze het ermee eens zijn of niet.

Niet dat ze allemaal ja zeggen en als puntje bij paaltje komt ik alleen voor de directeur staat. :mrgreen:

Maar zal een kijken volgens mij is er wel een ouderraad :think: .

Moet ik morgen even in de schoolgids kijken.

Ik zou t niet accepteren hoor!

het is lastig hoor lijkt mij om een geschikte vervanger te vinden…

heel vervelend voor de kinderen ook, maar hopelijk eenmalig toch en een ongelukkige loop van omstandigheden??

Pffff dit is natuurlijk helemaal niet fijn en ik vind dat je je niet aanstelt, maar het lijkt me voor de school en de kinderen behoorlijk vervelend.

Maar je kan natuurlijk altijd aangeven dat je niet zo blij bent met deze situatie. Zou gewoon een gesprek aangaan met de direkteur.

Ik heb onlangs een gesprek gehad met de adjuncdirecteur.

En zij geeft aan dat dit hele vervelende situatie is geworden.

Ik heb ook aangegeven dat dit niet het enige ongenoegen is waar deze groep mee te maken heeft gekregen.

Vorig jaar groep 1 had school een foutje gemaakt met de inschrijvingen zaten er ipv 20 kinderen 30 in 1 groep.

Dit schooljaar zijn er 4 kinderen overgegaan die nog 4 jaar waren. :shock: (schijnt een nieuwe regel te zijn sinds dit jaar???)

Ik heb zelf nu zoiets van als deze kinderen ook over gaan naar groep 3, dan weet ik nu al dat Zoë ondersneeuwt. Die vraagt namelijk niets als ze het niet snapt. (Net als haar mama vroeger :wink: )

Ik heb al geinformeerd ook bij een andere school hier iets verderop. of er een mogelijkheid is om haar volgend schooljaar daar naar toe te doen.

Dit was geen probleem zaten nu maar 18 kinderen in groep 2 daar.

Ze hebben nu een plekje voor haar gereserveerd en moet voor eind April laten weten of het door ging.

Kijk het dus nog even aan.

Zo zijn er erg veel dingen waar over geklaagd wordt.

Niet alleen door mij gelukkig, anders ging ik nog denken dat het aan mij lag. :mrgreen:

Ik heb nu aan meer ouders gevraagd hoe zij hier over denken.

En we hebben samen besloten om eens met alle ouders en de directie om de tafel te gaan zitten.

Dus hoop dat dit snel gaat gebeuren. :wink:

Hangt af van de directie :roll:

We wachten dus vol spanning af. :mrgreen:

@Ploeffie wrote:

En we hebben samen besloten om eens met alle ouders en de directie om de tafel te gaan zitten.

Zohee, nu al... Ja sorry hoor, maar dat is natuurlijk veel te laat! Jij bent toevallig zo'n assertieve moeder dat je het bij de directie aankaart, maar het grote deel van de ouders zal gaan klagen op het schoolplein. Daar krijgt je school een slechte naam van! Daarom had ik als directie zijnde al veel eerder de ouders bijeen geroepen... :roll:

Hebben gisteren een brief gekregen van de directie :roll: :roll:

Ze willen de groepen 2 (mijn dochter zit in 2A) opnieuw gaan indelen. :shock:

Hier de brief:

Beste ouder van groep 2a,

Via deze brief willen wij u informeren over de situatie in de groep waar uw kind in zit.

Groep 2A is niet de rustigste groep, die wij hier op school hebben.

Dat was ons vorig jaar al duidelijk geworden.
De ouders zijn hier vorig aar nooit over ingelicht En daar komt nog bij dat de groep dit schooljaar al 5 á 6 verschillende juffen heeft gehad.De kinderen moeten dan telkens weer opnieuw wennen aan een andere leerkracht. elke juf heeft toch zo haar eigen werkwijze. Dat bevordert de rust ook niet.

Aan de enen kant willen wij u geruststellen: de jufs die dit schooljaar hebben ingevallen of nog invallen, geven aan dat we de situatie niet erger moeten voorstellen dan die is. Hoewel de groep druk is, werkten en werken de invallers -de ene dag weliswaar wat meer dan de andere :shock: - toch met veel plezier met uw kinderen. Er zijn vele dagen of lessen die goed verlopen.

Maar aan de andere kant moeten we eerlijk constateren dat e.e.a. beter kan. Daarom hebben wij de volgende 2 beluiten genomen over deze groep:
Zonder eerst eens een gesprek te hebben met de ouder :shock: Was wel zo netjes geweest toch?

A. Momenteel zijn juf G. en juf L. de jufs van de groep. juf G. kennen de kinderen al wat langer, aan juf L. beginnen ze te wennen. Om de rust te bevorderen in de klas, hebben we aan beide jufs gevraagd of ze tot aan het einde van het schooljaar in de groep kunnen blijven. Beide jufs hebben toegezegd dat ze dat willen :dance: . Daar zijn we erg blij mee. Anders wij als ouders wel :roll: De kinderen krijgen op deze manier niet meer te maken met nòg een wisseling van leerkracht.

B. Als de kinderen naar groep 3 gaan, willen we de groepen opnieuw indelen. Vind ik ook niet eens zo erg. Kan er alleen maar op vooruit gaan We zullen dan de kinderen die nu in groep 2A en 2B zitten “mengen”. We hopen op die wijze 2 'gewone’groepen te krijgen. Zo en toe gingen m’n nekharen omhoog. pardon 2 gewone groepen, dus mijn dochter zit nu in een abnormale groep!!! De overgang naar groep 3 is daardoor een geschikt moment. Groep 3 betekent toch min of meer een nieuwe start. Het overplaatsen van de kinderen willen we zorgvuldig gaan doen. We zullen rekening houden met de goede vriendschappen die er tussen de kinderen onderling zijn. Over een paar maanden krijgt u daar verder bericht over van ons.

We hopen u zo voldoende ingelicht te hebben. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, schroom niet om het directiekantoortje binnen te stappen.
En daar stonden we dan met zeker 40 ouders(van groep 2a en 2b) bij het kantoortje van de directeur :roll:. We hebben een gesprek gehad, maar eigenlijk niks wijzer geworden. :roll: Hij vertelde dat er door een paar ouder gedreigd was om de kinderen van school te halen en dat dit beluit tot zich bracht. Dus het gaat naar mijn gevoel bij hem niet om hoe het met de kinderen gaat, maar dus om de naam van de school. :twisted: Het wordt nu dus gewoon op de kinderen afgeschoven, waardoor ze op dit moment druk zijn :wall: Lekker makkelijk :twisted:

Met vriendelijke groet,

blablabla…

Whaaaaaaaaaaaaaaa Wat kan een mens dan boos worden zeg. En die vriendelijke groeten mag hij op dit moment ergens anders douwen :twisted: :twisted: :wink:

@Biebels wrote:

@Ploeffie wrote:

Zohee, nu al... Ja sorry hoor, maar dat is natuurlijk veel te laat! Jij bent toevallig zo'n assertieve moeder dat je het bij de directie aankaart, maar het grote deel van de ouders zal gaan klagen op het schoolplein. Daar krijgt je school een slechte naam van! Daarom had ik als directie zijnde al veel eerder de ouders bijeen geroepen... :roll:

Viel mij ook mee hoor dat er zoveel ouders mee liepen naar het directiehok.

We hebben gisteren weer een gesrpek gehad met de directie.

En er is ons nu ten eerste een excuses aangeboden.

Dat het zo uit de hand was gelope, hadden ze niet verwacht. :roll:

Maar hebben eindelijk ook een beetje uitleg gekregen van hoe en waarom ze tot deze beslissing zijn gekomen.

Alle ouders gaven ook aan dat ze niet tegen opnieuw indelen waren, maar meer om de tumult erom heen.

het is wel je kind waar ze het overhebben.

En die in een brief door de directeur wordt af geschilderd als één of andere asosiaal soort. :twisted:

En zelfs de hele week gesprek van het schoolplein was, want dat is toch zo’n rot klas.

Alle ouders die moeten nu een lijstje inleveren met vriendjes/vriendinnetjes waar hun kind vaak mee speelt.

dat vond ik nog niet eens zo’n raar idee.

De juffen die nu voor de groep staan hebben beloofd tot einde van het schooljaar te blijven.

Ééntje heeft zelfs haar andere baan er voor opgegeven.

Dus petje af vor de juffen.

De andere is al dik een jaar met pensioen, maar kan niet zonder deze groep. Hoe druk ze soms ook zijn. :mrgreen:

Nu maar hopen dat groep 3 dan maar eens een leuk jaar wordt voor de kinderen. :pray: :pray: :pray: