6-jarige zegt vaak hoofpijn te hebben

Mijn oudste zoon van ruim 6,5 jaar noemt het de laatste maanden op dat ie best wel vaak hoofdpijn heeft. Wij merken er eigenlijk helemaal niets van aan zijn gedrag of eetlust, dus we weten niet hoe serious we het moeten nemen.

Ik vroeg al of ie het alleen op school had, maar hij zegt dat het niet uit maakt of het ochtend, middag of avond of schooldag of vakantie of wel of niet zijn oog afgeplakt is.

Hij is wel brildrager met flinke afwijkingen en een lui oog (+5), maar die worden elke 3 maanden gemeten, dus lijkt me stug dat het daaraan kan liggen. Ga het overigens volgende maand wel opnoemen bij de oogarts.

Kan een kind zo jong al migraine hebben?

Moet ik ermee naar de dokter terwijl ik zelf eigenlijk niets aan hem merk en alleen zijn woorden heb?

tja mijn eerste reactie was bril, maar die heeft ie al :? en dat wordt idd regelmatig gecontroleerd…

ik weet wel dat een vriendinnetje van mijn zusje vroeger migraine had, die was toen 8 ofzo… maar die was er dan ook echt helemaal ziek van…

in ieder geval zeker aankaarten bij de oogarts.

en je kan je zoon vragen hoe de hoofdpijn voelt…emma zei toen tegen mij… hier op mijn voorhoofd klopt het helemaal… ze heeft nou sinds kort een bril en die ging stuk en toen had ze geen bril en wel weer hoofdpijn, ze was ook blij toen we de nieuwe bril gingen halen…

maar als hij het wat kan beschrijven kan een arts er misschien ook meer van maken… oog of huisarts

sterkte ermee want als ik iets erg vind is het wel hoofdpijn

Ga het ook zeker aankaarten. Misschien als ie aanwijst waar ie pijn heeft, dat het haar bekend voor komt.

Bij mijn man in de familie zit wel migraine (moeder en 5 van de 10 kinderen), en mijn man zegt dat ie als kind zijnde ook altijd hoofdpijn had, maar hij weet niet meer vanaf hoe oud. Maar ja, stel dat het migraine is, nemen de artsen je dan wel serious en wil je je kind wel aan eventuele pijnbestrijding doen, want verder functioneert ie alsof ie geen hoofdpijn heeft.

migraine kan zeker voorkmoen op zo jonge leeftijd. Een kind uit mijn klas heeft het ook!!

Gewoon naar de dokter gaan en heel erg overdrijven!!

Ik heb het artikel in Groter Groeien van april 2007 (bedankt J.!) gelezen en daarin stond dat het vaak gepaard gaat met braken, en dat is juist mijn twijfel: je merkt helemaal niets aan hem!

Ook heb ik gevraagd of hij alles goed en niet dubbel ziet, en hij ziet alles prima.

Ik heb zelf een afspraak voor een paar plekjes einde deze week bij de huisarts, ik zal een balletje opgooien.

is hij misschien veel aan het denken ?

of is er iets wat niet lekker loopt?

piekeren bedoel je?

niet dat ik weet

hij onthoudt wel erg veel dingen, is nog net niet superslim, misschien toch te veel kennis voor die kleine hersentjes :mrgreen:

Zit hij in groep 3 of 4?? Ik ben juf van groep 3 en de kinders uit onze klas hebben ook redelijk wat klachten. Toch is het iets wat we elk jaar meemaken. Schoolveranderingen, leerstof, alles is zoooo heftig. Het kleine leventje is zo druk en vol met veranderingen. Dus in groep 3 ‘horen’ de klachten er vaak bij. Toch is het zeker iets wat je in de gaten moet houden (wat je overigens al doet hoor!), want je weet het nooit.

@SeeSeeEm wrote:

… misschien toch te veel kennis voor die kleine hersentjes :mrgreen:

hihi

er word ook zo veel ingepompt van allerlei kanten he

misschien is wel steeds aan het denken en bedenken

@diddle wrote:

Zit hij in groep 3 of 4?? Ik ben juf van groep 3 en de kinders uit onze klas hebben ook redelijk wat klachten. Toch is het iets wat we elk jaar meemaken. Schoolveranderingen, leerstof, alles is zoooo heftig. Het kleine leventje is zo druk en vol met veranderingen. Dus in groep 3 ‘horen’ de klachten er vaak bij. Toch is het zeker iets wat je in de gaten moet houden (wat je overigens al doet hoor!), want je weet het nooit.

groep 3, maar hij zegt het ook in de vakantie te hebben en al voor de vakantie

Mijn oudste had het laatst ook. Maar hij werd er op een gegeven moment verkouden bij. Nu bleek dat hij ws voorhoofdholtontsteking had. Na een paar dagen met neuspary behandeld te hebben ging de hoofdpijn weg. En heel soms komt het weer iets omhoog maar niet meer zo erg als eerst.

Hoe is het nu met de hoofdpijn?