Hoi dames,
We zijn net terug van het cb en ik had beloofd dat ik dan terug kwam reageren:
Michaël weegt vandaag 8,920 kg en meet 68 cm. Hij was maar twee mm gegroeid in twee weken en ook “maar” 120 gr bijgekomen.
Volgens de arts van het cb moeten we ons niet teveel zorgen maken. Hij zit qua gewicht tussen de middelste en bovenste curve en voor zijn lengte op de middelste. Dus ja: eigenlijk iets te zwaar volgens de lengte, maar zeker niet om ons zorgen om te maken. :dance:
Miekske: echt zorgen maken was een groot woord, maar omdat ik zelf zwaar ben (sinds mijn geboorte al), en de jongste dochter ook wel aanleg heeft en stevig is, ben ik er wel alert op.
Hoe ons voedingsschema nu is, is prima.
De arts van cb raadde wel aan om toch regelmatig te proberen dat hij niet zonder het johannesbroodpitmeel kan (tegen het spuwen), want dat daar toch veel caloriën inzitten. Dat advies ga ik nu opvolgen en zien hoe het verder gaat.
Maar al bij al heel goed nieuws vind ik.
Nogmaals dank voor jullie reacties. Vond ik echt fijn.
liefs
Gerda
Ik heb ook even gekeken, en de oudste was met 6 maanden 67 cm en woog 7850 gram, dus volgens mij wel netjes!
Maar mijn Jongste is dus met twee maanden al “te dik” genoemd :?
Die is dus 58 cm en weegt 6250 gram…
Ik vind als moeder zijnde dat het een beetje overdreven is,… aangezien ze het ene moment een spurt de lucht in, en daarna weer de breedte
Pfff… succes in ieder geval!!
Fijn dat de arts zich niet teveel zorgen maakt. Ik kan me voorstellen hoor, dat als je zelf aanleg hebt, dat je dat goed in de gaten houdt. Nou, lekker ganieten van je kleine mannetje!
Hoi dames,
Nog bedankt voor de lieve reacties
:-* :-*
Gerda
Stein woog met 6 maanden 9100 gram en was 72 cm.
Ik vind het raar dat je zo een klein kind op dieet moet zetten. (een kind eet toch wat hij nodig heeft of zie ik dat verkeert)
Wat een verschil in kindjes he!! Mijn meiske was een paar weken geleden 66 cm en 6,6 kg. Ze zit al vanaf het begin onder de curve. Ik maakte me dus zorgen of ze wel genoeg aankwam!! Ik blijf er maar eten instoppen! De arts op mijn CB zei wel dat ze heel tevreden oogt en dat dat het belangrijkste is. Vind ik ook, maar ik hou haar wel goed in de gaten.
De flesvoedingen (4x180 met 6 scheppen) zijn hier nog steeds de belangrijkste voedingen op een dag. Net als Miekske geven wij vanalles tussendoor, op z’n Rapleys. Niet veel eten dus, maar veel proberen, proeven en oefenen.
Wat is trouwens koekjesmeel?! :eh: Nog nooit van gehoord!
Jannigje,
Ik denk wel dat onze Michaël zou blijven eten hoor. :oops:
Hij lust werkelijk alles !!! Maar dat is natuurlijk ook wel leuk. Elk nieuw onderdeel proeft hij en is goedgekeurd :dance:
Mamalena:
En zo blijft elke mama haar wel zorgen maken. Ik omdat ik bang ben dat hij overgewicht krijgt en jij omdat je bang bent dat ze te weinig weegt…
Belangrijk is inderdaad hoe beebje is (en overdag is het echt wel een schatje !! 's nachts: ehm… ander onderwerp
Koekjesmeel (ik kom uit België) is zogenaamde koek die je onder de fruithap mengt, maar dat is al gemalen, zeg maar.
Het lijkt wat op granen qua structuur.
Ben ik duidelijk geweest ???
groetjes
Gerda
sinds nov 2005 opnieuw mama, eigenlijk al bijna 20 jaar mama !
Gerda laat je niet van de wijs brengen meid, ik vind het een beetje onzin een kind van 7 maand op dieet en echt enorm zwaar is hij echt niet hoor!
Wacht maar tot hij straks kan kruipen dus wat meer beweging krijgt!
Ik zou als ik jouw was gewoon mijn gevoel volgen!!!
Liefs Bianca
Stein lust ook alles maar bij hem is vol ook wel echt vol!!! Dus hij eet dan echt niet verder.
Een baby zet je niet op dieet lijkt mij! Als hij straks gaat bewegen, dan gaat het er zo af. Mijn zoontje was laatst…toen was hij denk ik 5 maand en 3 weken ongeveer, was hij 7240 gram en 62 cm. Een klein propje dus ( en dan te bedenken dat hij ook nog bijna 2 maanden te vroeg geboren is , dat maakthet wel helemaal apart he ) Ze zeggen dat hij ook stevig is, maar dat het niet uitmaakt, want zegt de arts, als hij straks beweegt, gaat het er wel weer af. Als je onzekerbent, vraag dan een kinderarts om advies! Ik heb het zelf niet zo op de cb-artsen. ik heb er ook mee in de knoop gezeten en mijn zegje erover gedaan dat ik het contact onprettig vond. Sindsdien gaat het wel beter. Maarre…dieet! voor een baby…! volgens mij geef je je baby iets van 680 cc klopt dat? Mijn zoontje krijgt nu nog 800 cc per dag. En dan ook nog sapje tussendoor wat het totaal op 900 cc brengt. verder fruithapje en groentehapje. Wat wel kan zijn, is dat er straks een fles vervalt misschien. Vertrouw op je eigen intuitie.
hoi Gerda,
Dieet is eigenlijk het verkeerde woord hier, verantwoord voeden lijkt me meer op zijn plaats. Super dat je aangepaste eetschema blijkt te werken en inderdaad gewoon in de gaten houden, want het is zeker niet zo dat de kleintjes het er allemaal later vanzelf weer af trainen … aanleg is nu eenmaal een feit en dat begint helaas vaak al in de babytijd.
Natuurlijk ga je je kleintje niet ondervoeden, maar zolang je normaal blijft voeden en hij groeit goed … :thumbup:
@Jannigje wrote:
Stein woog met 6 maanden 9100 gram en was 72 cm.
Ik vind het raar dat je zo een klein kind op dieet moet zetten. (een kind eet toch wat hij nodig heeft of zie ik dat verkeert)
Dat ligt er dus aan…
Onze Aniek wel, die eet wat ze nodig heeft en geen kruimel meer (tot grote wanhoop soms van ons) Nooit gedaan ook. Haar hoogste cc hoeveelheid met flessen was 160 cc per keer en toen was ze al dik 5 maand en kreeg nog geen bijvoeding.
Peter echter… vanaf 1 week oud leek het wel een bodemloze put :shock:
Nu nog kan hij een heel potje eten en echt huilen als het op is om vervolgens nog rustig een fles van 220 cc weg te bunkeren (papa paste een keer op en die deed dat dus omdat Peter nog zo huilde) We moeten hem echt remmen want hij bleef eten.
Wij kregen op Peter dus hetzelfde commentaar als Gerda rond de 6 en halve maand en ik heb hem dus wel gerantsoeneerd. Binnen 5 dagen zat hij in zijn nieuwe ritme en nu eet hij uit zichzelf veel gelijkmatiger. Hij laat nu zelfs wel eens wat flesvoeding staan. Je kan de maag van een baby namelijk wel degelijk uitrekken door er te veel in te stoppen en hoe groter die maag, hoe meer ze ook zullen vragen.
Peter is nu 8 maand, zo een 72/73 cm en iets meer als 9100 gram. Hij is dus de afgelopen tijd weinig tot niks aangekomen, maar wel gegroeid in de lengte. Wat voor mij duidelijk maakt dat we er goed aan hebben gedaan om hem “op dieet” te zetten is dat hij nu veel meer in verhouding is en zich veel soepeler kan bewegen. Ook spuugt hij veel minder mondjes terug als voorheen en zijn onlasting is veel beter van structuur.
Dus al die wegwuivers als: “Hij loopt het er wel af” enzo die kunnen bij mij de boom juist in.