5e ziekte??? (met foto's)

Lienke voelt zich al een paar dagen niet zo lekker en nu heeft ze sinds gisteravond ineens allemaal rode vlekjes op haar rug, buik, billen en gezichtje. Ze heeft verder geen koorts, is alleen erg hangerig en snel moe. Zit zelf te denken aan de 5e ziekte. Wat denken jullie? Heb even een paar foto’s gemaakt om te laten zien hoe het eruit ziet.

Groetjes Renate

Thomas heeft de zesde ziekte gehad ( 3 dagen hoge koorts en toen vlekken) en dat zag er net zo uit!!

Bij de vijfde ziekte hoeven ze volgens mij geen koorts te heben dus ja, ik denk idd dat het goed de vijfde ziekte zou kunnen zijn.

Lienke heeft geen hoge koorts gehad, dus vandaar dat ik ook denk aan 5e ziekte.

Groetjes Renate

ik dacht zelf dat 5de ziekte bij iets oudere kinderen voorkwam, maar de vlekjes lijken heel erg op hetgeen je op internet kunt vinden, dus het zal wel 5de ziekte zijn.

Pas op met zwangere vrouwen in je omgeving…

Het lijkt er wel op. Demi heeft het ook gehad of het de 5e of de 6e ziekte is weet ik niet. Het was na een paar dagen weer over.

Renate heeft ze ook geen verhoging gehad voor ze vlekjes kreeg?

Want Serina kreeg eerst wat verhoging 38.1 en 2 a 3 dagen erna vlekjes, mij is verteld dat de 5e ziekte vaker bij de wat oudere kindjes voorkomt en het bij baby`s vaak moeilijk te bepalen is.

Want meen me te herinneren dat je bij ons maandtopic schreef paar dagen geleden dat Lienke ook niet te genieten was herken dat nl. wel een beetje bij Serina toen.

:hug: voor je meiske

Lienke heeft geen verhoging gehad voor ze de vlekjes kreeg. Nou ja, 37,9 maar da’s niks. Vlekjes worden nu al weer wat minder gelukkig en ze lijkt ze ook al weer iets beter te voelen.

Groetjes Renate

Noa heeft een tijd geleden ook zo’n soort vlekjes gehad. Volgens de arts was het een reactie op een virus, maar verder onschuldig. Ze had er wel koorts bij.

37,9 is trouwens wel lichte verhoging hoor.