5 weken zwanger maar nog niks te zien op een echo, kan dat?

Hallo Allemaal,

Fijn om op deze site mijn vragen en zorgen te mogen delen met jullie.

Ik heb zo’n lang verhaal maar zal het kort proberen te houden.

Vandaag percies een week geleden, ging ik naar de huisarts met wat lichte buikklachten(achteraf bleek dat ik wat nerveus was) Na wat onderzoeken vond ze het toch beter om een zwangerschapstest te doen omdat ik 2 dagen overtijd was. De test bleek heel licht positief, omdat ze mogelijk dacht aan een buitbaarmoederlijkezwangerschap heeft ze me direct doorverwezen naar het ziekenhuis.

In het ziekenhuis aangekomen werd er een echo gemaakt waar nauwlijks wat op te zien was en een bloedtest. Na 2 uur kreeg ik op een norse en wat ruwe manier te horen van mevrouw u kreegt waarschijnlijk een miskraam HCG is 43 en veel te laag. Even slikken dus :silenced: wist ook niet wat ik moest zeggen. We werden weggestuurd en gevraagt om maandag terug te komen voor nog een bloedonderzoek.

Gisteren zijn mijn man en ik naar het zkh geweest en hebben 2 uur lang gewacht, ze konden mijn dossier niet vinden en geen notitie van de vorige bezoek, heel erg slordig :x Ik was alleen te zenuwachtig om boos te worden. Uiteindelijk kregen wij te horen dat mijn HCG waarde gestegen is naar 963 :pray: , daar waren wij al heel blij om. Volgens de gyneacoloog nog even wachtten met juichen. Ik kreeg een binnenwaartse echo maar daar was niks op te zien, ze haalde een ander gyneacoloog bij en die zei dat 5 weken zwangerschap nog heel erg vroeg was en dat ik me geen zorgen moest maken. Om eerlijk te zijn doe ik dat wel, volgend week donderdag moet ik weer terug voor weer een echo ik hoop dat er dan wel een embryo te zien is :vlinder: Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoor het graag!!!

Op een 5 weken echo is soms niks te zien en soms wel.

Bij mij ging het precies zo, maar misschien ben je wel korter zwanger, dat kunnen ze pas echt weten als die echo is gemaakt (en dat is dan slecht een kleine berekening.)

Ik denk dat je volgende week meer kans heb op een echo met iets te zien.

@Sweet-Love wrote:

Op een 5 weken echo is soms niks te zien en soms wel.

Bij mij ging het precies zo, maar misschien ben je wel korter zwanger, dat kunnen ze pas echt weten als die echo is gemaakt (en dat is dan slecht een kleine berekening.)

Ik denk dat je volgende week meer kans heb op een echo met iets te zien.

Hi Sweet-Love

Bedankt voor je snelle reactie!

Ja ik hoop echt dat er volgend week wat meer te zien is. Ik hou je in ieder geval op de hoogte.

bij mij zagen ze met 5 weken niks en zelfs met 6 wkn maar een piepklein vlekje in de baarmoeder.

Ook ik kreeg een echo met 5 weken, om te zien of er iets zat (3 positieve testen en medische achtergrond…). Ze dacht een heel klein korreltje te zien en maakte daar ook een foto van, maar ze kon absoluut niet met zekerheid zeggen of het een vruchtje was. 2 weken later kreeg ik opnieuw een echo en zie nu mijn banner… :inlove:

Succes met de komende weekjes meid!!! :-*

Hoi,

Ik zelf ben er net achter dat ik zwanger ben 5 week morgen :D. Ik moet volgende week maandag voor een inwendige echo na het ziekenhuis. En kreeg vanmorgen tehoren van de arts dat je ind dan miss nog wel niks ziet.

Hoe voel je je verder dan? Ik heb af en toe wat last van me buik…

Ik heb met 6 weken en 2 dagen mijn 1e echo gehad en zag toen alleen een klein rondeje, dat was het dooierzakje, 5 weken is echt nog heel vroeg, volgende week zal je het vast zien!!

@Dees75 wrote:

Ik heb met 6 weken en 2 dagen mijn 1e echo gehad en zag toen alleen een klein rondeje, dat was het dooierzakje, 5 weken is echt nog heel vroeg, volgende week zal je het vast zien!!

Hai, bedankt voor je berichtje. Ja je hoort het steeds vaker dat het nog heel erg pril is allemaal. Ik geloof en hoop dat er komende donderdag iets te zien is. Dan ben ik 6 weken en 4 dagen! :pray: Ik hou je op de hoogte!!

@Debz25 wrote:

Hoi,

Ik zelf ben er net achter dat ik zwanger ben 5 week morgen :D. Ik moet volgende week maandag voor een inwendige echo na het ziekenhuis. En kreeg vanmorgen tehoren van de arts dat je ind dan miss nog wel niks ziet.

Hoe voel je je verder dan? Ik heb af en toe wat last van me buik…

Hai, bedankt voor je reactie, verders voel ik me helemaal oke!Wel zwangerschapsverschijnselen zoals gevoelige borsten,misselijk en heel veel plassen. Jij moet volgend week dus ook voor een inwendige echo, dan is het ook best wel pril, gaat helemaal goed komen.

Ik heb ook veel te vroeg een echo gehad. De eerste met ruim 4 weken (teruggerekend had ik een positieve test met 3 weken en 1 dag, maar ik dacht dus dat ik verder was)

De eerste echo was echt helemaal niks te zien. HCG geprikt, en die was hoog, daardoor dacht men aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

2 dagen later was er een zwangerschapring te zien, en was ik 5 weken zwanger.

Na een week had ik een kloppend hartje, bij ruim 6 weken dus.

Het kan dus wel makkelijk. Ik ben nu ruim 33 weken zwanger!

@wwb wrote:

Ik heb ook veel te vroeg een echo gehad. De eerste met ruim 4 weken (teruggerekend had ik een positieve test met 3 weken en 1 dag, maar ik dacht dus dat ik verder was)

De eerste echo was echt helemaal niks te zien. HCG geprikt, en die was hoog, daardoor dacht men aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

2 dagen later was er een zwangerschapring te zien, en was ik 5 weken zwanger.

Na een week had ik een kloppend hartje, bij ruim 6 weken dus.

Het kan dus wel makkelijk. Ik ben nu ruim 33 weken zwanger!

Fijn om te horen al die ervaringen! Ik geloof en weet dat het goed komt. Ik hou iedereen op de hoogte!!!

Toen ik net zwanger ook 5 weken, zeiden ze ook tegen mij ik weet niet zeker of er iets te zien omdat je nog maar 5 weken bent.

wij zijn vandaag ook naar de gynaecoloog(5weken en5 dagen zwanger) geweest,en die kon ook alleen maar t vruchtzakje zien.Volgende week vrijdag mogen we weer langskomen voor een echo,maar is er na 1 week dan al zoveel veranderd,dat de gynaecoloog wel wat kan zien?

hij zei wel dat het of te vroeg was voor een echo,of dat t een miskraam is,hij legde de nadruk op miskraam.ben nu dus niet echt gerust gesteld…

Hai Dames,

Ik wil jullie allemaal mededelen dat het gelukkig goed verlopen is.

Ik mag met trots zeggen dat ik vandaag9 weken en 4 dagen zwanger ben.

Alles gaat goed naast de nodige zwangerschapskwaaltjes.

Verleden week heb ik een echo gehad en daar was onze vierde wonder te bewonderen. Oh wat een heerlijk gevoel gaf dat zeg! Er is gelukkig een hele last van me af moet ik zeggen, God dank!! Ik wens jullie allen die zwanger zijn een fijne zwangerschap toe en bedankt voor jullie steun!

Groetjes,

LadyJoy :dance:

Hallo meiden,

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt. Na heel wat te hebben meegemaakt: hele medische molen, zwanger, kindje verloren bij 21 weken en nu sinds zaterdag spontaan zwanger.

Het ziekenhuis maandag gebeld om te vertellen dat ik spontaan zwanger ben.

Mocht ik gelijk gister al voor een echo komen, dat vond ik al heel eng, maar goed toch maar gegaan.

We kregen de echo en er was zeer weinig te zien ( alleen zag hij in mijn baarmoeder een kleine vocht plekje/rondje), wat ik enigzins wel verwacht had, maar wat de arts daarna zei dat vond ik niet zo leuk,

Hij zei dat er 3 opties waren: 1 ik was veel minder lang zwanger dan ik dacht, wat goed kan omdat ik pcos heb en dus heel wisselend een eisprong heb. Dus dat mijn eisprong laat was. 2. Of ik krijg een miskraam omdat er weinig te zien was. 3. Of het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, wat natuurlijk heel gevaarlijk kan zijn.

Maar ze bleven maar daarover praten, ik kreeg helemaal de zenuwen.

Komen we zo dolgelukkig binnen en gaan we zo verdrietig naar huis.

Ik moest met spoed bloed laten prikken, het HCG gehalte werd bepaald, deze was 600. Dat is naar mijn idee goed. Nu moet ik donderdag het weer laten prikken om te kijken of het gestegen is. Is het gestegen dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Is het gezakt of gelijk dan kan het toch waarschijnlijk optie 2 en 3 zijn.

Zelf heb ik zo het gevoel dat het goed is, dat ik gewoon heel vroeg zwanger ben, dat zegt echt mijn gevoel.

Maar ik ben zo verdrietig, ik kan alleen maar huilen en ik ben op van de zenuwen.

Liefs een verdrietige en onzekere Wonder :cry:

dat is dus het nadeel dat je ze je zo snel voor een echo laten gaan… Dat er nog niks te zien is…

Hopelijk komt het goed…

grts patricia

Lieve Meid,

Ik kan me heel goed voorstellen in wat voor onzekerheid je nu leeft.

Ik heb het zelfde meegemaakt als jou maar dan 2 maanden geleden.

Ik had een hcg van 47 en de gyn zei dat het een miskraam zou worden zeker binnen 4 weken. Ook wij gingen heel verdrietig naar huis, maar ik kon en wilde het niet geloven. Vijf dagen later gingen we weer terug en was mijn hcg gestegen naar 963 maar nog steeds niks te zien. Om een lang verhaal kort te maken. Met 7 weken was er pas iets heel kleins te zien en met 8,5 weken zagen we ons wondertje voor het eerst goed. Ik kan je nu vertellen dat we 11.3 weken zwanger zijn. Probeer positief te blijven, neem je rust en hoop op het goede. Veel succes.

LadyJoy

Hey meiden,

Als eerst wil ik jullie bedanken voor jullie steunende woorden.

Het waren hele lange nare uren tot aan vanochtend, vannacht bijna niet geslapen, voelde van alles. Was zo bang dat het een BBZ was, ze kunnen je zo bang maken in een ziekenhuis, maar we hebben goed nieuws.

Mijn HCG was zelfs meer dan verdubbeld, het was nu 1400 en woensdag was het 600.

Dus dat was erg positief, ook wilde ze dat ik toch weer terug kwam naar het ziekenhuis om weer een echo te maken. In eerste instantie wilde ik dat niet, om niet weer nare dingen te horen terwijl het misschien helemaal niet zo is. Maar goed ze wilde het toch graag doen omdat ze ervan overtuigt waren dat we nu wel wat zouden zien.

En dat was gelukkig het geval!!! Er was nu een duidelijke zwangerschapsring te zien met een heel, heel, heel klein embryootje. :dance: Het hartje klopt nog niet omdat ik dus veel korter zwanger ben dan we dachten. Volgens de gyn ben ik nog net niet 5 weken.

Volgende week krijgen we weer een echo, dan moeten we volgens de gyn wel een hartje zien kloppen en dan hopen ze duidelijker te kunnen zien hoe ver ik ben en wat de uitgerekende datum gaat worden.

Dus we zijn nu weer helemaal gelukkig en kijken al uit naar volgende week.

Nogmaals bedankt voor jullie steun!!!

Liefs Triesje

Goed nieuws! Hopelijk volgende week weer goed nieuws!

Hai Triesje,

Zoals ik al eerder aangaf ken ik je verhaal maar al te goed!

Ik ben superblij voor jullie, he he eindelijk die verlossende woorden.

Ik wens je een fijne zwangerschap toe!!

Liefs

LadyJoyxx