5 weken overtijd testen nagatief

Ik ben nu sinds februari van de pil af

en had altijd een heel nauwkeurige cyclus om de 28 dagen

nu is het een hopeloos geval

ben steeds 3 tot 8 weken overtijd :?

nu ben ik 5 weken overtijd en heb inmiddels 3 testen gedaan

en 2 waren nagatief en 1 gaf niks aan

hebben jullie dit ook meegemaakt?

word er zo onzeker van :cry:

Je cyclus tijdens pilgebruik was altijd 28 dagen? Maar sinds de je van de pil af bent, is je cyclus anders? Dat komt veel vaker voor. Lijkt me erg lastig een lange cyclus, maar je moet goed bijhouden elke maand hoelang je cyclus is. Tenminste dit is wat ik uit je verhaal haal. Of is je cyclus normaal 28 dagen en ben je nu 5 weken over tijd?



gr. van een overige Fries (oh jee, zeg ik dat echt? Ben net verhuisd van Groningen naar Friesland, dus tja… ligt nog een beetje gevoelig… haha)

linda bedankt voor je reactie

ik ben idd steeds overtijd

ik houd het wel altijd goed bij maar ik kan zo nooit nagaan wanneer ik vruchtbaar ben

ik ben naar de huisarts geweest en die heeft me inmiddels doorgestuurd naar een gyneacoloog en daar moet ik volgende week naar toe

ik hoop dat zij me kan vertellen wat we hier aan kunnen doen

want je kan zo niet nagaan wanneer je de eisprong hebt en dan duurt zwanger raken wel lang

Hoop dat de gyn je kan helpen! Zwanger worden duurt inderdaad dan heel erg lang! Heel veel succes!

ja dank je wel

wat steun doet me goed :slight_smile:

jij bent ook bezig om zwanger te rakenof hebben jullie al een kleine

ik lees dat je bijna ongi moet worden(juist niet :wink: )

Ik ben bezig zwanger te worden! En nog een paar dagen en dan hoop ik inderdaad NIET ongesteld te worden. Ik voel van alles, maar dat kan ook tussen de oren zitten… Heb gisteren al een test gedaan, maar was natuurlijk veeeel te vroeg… Duimen dus!!

ik zal voor je duimen :wink:

ik duim voor jullie alletwee…



en idd je cyclus moet eerst goed op gang komen maar elke keer zo behoorlijk lang is frustrerend…

hoop dat de gyn je meer kan vertellen…



groetjes van another fries :lol:

Friesland is goed vertegenwoordigd hier! :wink:

fryslan boppe :slight_smile:

@roosje83 wrote:

Ik ben nu sinds februari van de pil af

en had altijd een heel nauwkeurige cyclus om de 28 dagen

nu is het een hopeloos geval

ben steeds 3 tot 8 weken overtijd :?

nu ben ik 5 weken overtijd en heb inmiddels 3 testen gedaan

en 2 waren nagatief en 1 gaf niks aan

hebben jullie dit ook meegemaakt?

word er zo onzeker van :cry:




Ik wil je niet ontmoedigen hoor… Maar toen ik jaren geleden met de pil stopte (destijds niet om zwanger te raken, maar omdat ik de pil zat was), werd ik gewoon 6 maanden lang helemaal niet ongesteld, Nul komma nul cyclus dus. Je hormoonhuishouding kan behoorlijk ontregeld zijn door de pil. Heel vervelend, zeker nu je zwanger probeert te worden. Inmiddels heb ik een prima cyclus.

Ik heb ook precies hetzelfde probleem gehad. Gestopt in december (kwam zo uit met de strip), maar wilde er pas na ons trouwen in juni daadwerkelijk voor gaan. Dat werd eind april. :oops: :mrgreen:

Daarvoor hield ik nog niet bij wanneer ik ongi werd. Altijd op een vrijdag aan het begin van de maand.

Nu bleek er opeens 5 weken tussen te zitten en daarna 6 en daarna 7. Gek werd ik ervan.

Ook ik ben naar de ha gegaan, maar die kon nog niets voor me doen. Dat wilde hij pas na een jaar proberen. Het komt namelijk vrij veel voor dat je na pilgebruik onregelmatig ongi wordt, ook pas na een paar maanden.



Het probleem is eigenlijk ook dat je niet 2 weken na je 1e dag van je ongi je eisprong hebt, maar ongeveer 2 weken ervoor.

Erg onhandig als je een onregelmatige cyclus hebt.



Ik had mezelf beloofd pas weer te testen als er uit al mijn poriën de zwangerschapshormonen uit zouden vliegen (bij wijze van spreken :wink: )

Echter dan komt er toch een moment dat je die laatste test ziet liggen en opeens weer getest hebt (in december) En tada!! Toen bleek ik zwanger :dance:



Het kan dus prima.



Overigens na de zwangerschap was ik gelijk weer regelmatig en vrij snel weer zwanger :dance:



Heel veel succes bij de gyn!



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Roosje,



Herkenbaar verhaal. Ik heb na mijn pilstop ook 6 maanden geen cyclus gehad. Je cyclus die je tijdens pilgebruik hebt, kun je namelijk niet nemen als ‘normale’ cyclus, omdat deze geheel hormoongestuurd is. Je hebt geluk dat ze je zo snel al doorsturen naar de gyn. Ik moest een halfjaar wachten omdat ik totaal geen cyclus had, maar als je alleen een onregelmatige cyclus hebt duurt het vaak een jaar voor ze je doorsturen. OVerigens klopt het wat een van de andere dames hier aangeeft, je kunt je eisprong wel berekenen, die is zo’n 14 dagen voor je ongesteldheid. Dus als je cyclus wel een vaste lengte heeft kun je op die manier terugrekenen. Ik had mijn eisprong meestal rond dag 20-21. Maar heb ook tijden gehad dat ik geen peil kon trekken op de lengte van mijn cyclus en dan wordt het lastig. Er is met medicatie wel goed iets aan een lange/onregelmatige cyclus te doen hoor.



Succes Mouse

bedankt voor al jullie lieve reacties

ik blijf hopen en weet ook dat het langer kan gaan duren

we wachten het maar af meer kan je toch niet doen