5 voedingen

Tess is nu vijf en een halve week.

Ik ben vandaag overgestapt op 5 voedingen van 150cc.

Hoe hebben jullie de tijd ingedeeld van de 5 voedingen.

Bij mij is dat:

rond: 9.00- 13.30-18.30-23.30-04.30

En ik heb gisteren johannesbroodpitmeel toegevoegd aan haar laatste voeding in de avond. Misschien dat ze dan langer doorsliep, omdat die het beter vult. (ze geeft niet over).

Maar het hielp niet.

Hebben jullie nog tips over het doorslapen s’nachts, of is Tess gewoon nog te jong en kan ze nog niet doorslapen.

(ze was bij de geboorte 4230 kg en was na 3 weken al over de vijf kilo, dus voor haar gewicht moet ze kunnen doorslapen)

groetjes Ellen

Hoi,

Tess is echt nog veel te klein om van te verwachten dat ze kan doorslapen…Voor een baby geld eigenlijk dat als ze 's nachts 5 uur achter elkaar doorslapen dit al valt onder doorslapen. Ze is nog heel klein en misschien kan ze het qua voeding zonder, maar ik zou als ze honger heeft het haar 'snachts gewoon geven hoor! En ze wil gewoon bij een vertrouwd iemand zijn, het zij jou het zij papa.

Met 5 en een halve week kan en mag je dit nog niet verwachten…Het is al knap dat ze blijkbaar zich aan een ritme houd.

Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt.

dank je,

dat dacht ik eigenlijk ook al.

nou ik weetzelf nog niet of het gaat werken met vijf voedingen, maar ze dronk 6 keer 120 cc soms niet leeg, dus misschien met wat meer tijd ertussen.

groetjes Ellen

Hoi Ellen,

Ik denk ook dat tess nog te jong is om door te slapen hoor! Nena was al redelijk vroeg met 6 weken. Maar dat is echt een uitzondering hoor en als ze het kunnen dan doen ze het vanzelf. JBPM vult volgens mij niet extra? In ieder geval heb ik die toepassing nog nooit gehoord.

Nena is sinds vorige week (met 9 weken) over gegaan naar 5 voedingen:

0730 - 1130 - 1530 - 1830- 2300 uur

Succes!

gr

muts

Rick sliep wel met 5 weken door (van 23 tot 7), Jenna vanaf 9 weken van 0.30 tot 7 en dat is allebei heel snel. 5,5 week is echt nog heel jong.

Jasmijn sliep door toen ze 6 maanden was :roll: . Dus het kan nog even duren :mrgreen: . Ik heb ook johannesbroodpitmeel gebruikt maar dat hielp hier ook niet voor het doorslapen. Ik denk dat dat ook niet echt extra vult. Pas als ze 4 maanden zijn dan kun je rijstebloem (nutrix) toevoegen aan de laatste fles, dat vult wel extra. Trouwens, dat hielp hiet ook al niet :roll: . Heb ook al gekl**t met nachtvoedingen maar op een gegeven moment drinken ze 's nachts steeds minder/later totdat het een keer ophoudt.

Nog even geduld dus. Van de 1 op de andere dag/nacht slapen ze door.

Finn en Mees sliepen ook door met 5.5 week, Mare gaat dan helaas niet redden… :roll:

Ik snap jouw schema alleen niet helemaal. 5 voedingen is meestal overdag 4 uur ertussen en dan geen nachtvoeding. Dus bv 7-11-3-7-2300

Mare heeft dit nu soms ook alleen dan helaas ook nog een nachtvoeding rond 3 uur en zit dus daardoor nog op 6 voedingen.

Je schema is niet goed hoor, als je op 5 voedingen zou zitten.

Dan moet het idd 7-11-3-7-11 zijn en geen nachtvoeding.

Ook vind ik 5,5wk veel te jong om op 5 voedingen te zitten, maar goed, wie ben ik?

Mark is nu 9 weken en hij krijgt nog steeds 6 voedingen per dag:7-11-3-7-11-3. Soms slaapt hij wat langer door, dan hebben we 5,5 voeding, maar dat is meer uitzondering dan regel.

Mark weegt nu trouwens 4750gram.

Ik zou gewoon nog op 6x 135 blijven als ik jou was.

Veerle, Elise krijgt ook al 5 voedingen hoor en dit ook al bijna een halve week nu… EIgenlijk geeft ze dit zelf aan en skipt ze ook zelf de nachtvoeding. Dit deed ze al met 120 cc, maar doordat ze in de nacht niet echt meer komt… vond ze zelf dit te weinig schijnbaar… Constant huilen, dus voeding maar ge-upt.

Elise schema is meestal:5.00-10.00-14.00-19.00-22.00/22.30

EIgenlijk komt ze hierdoor wel 's nachts, maar er zit wel 7 tot 7,5 uur tussen… We gaan dus proberen zelf haar laatste voeding te verlaten en daardoor zal ze later komen… Maar blijft dat 5-6 weken wel heel jong is; niet alleen voor een ritme maar ook om de hele nacht door te slapen, krijg die reactie van iedereen!

We zijn er wel blij mee en Elise vind haar voeding zelfs al te weinig worden, ze vind het soms fijner om zelfs al eerder dan 14.00 te eten en eerder dan 19.00 en 22.30, maar we zijn het wel aan het rekken want ze mag niet meer hebben voorlopig! Als het rekken niet meer werkt maar eens kijken naar andere voeding of verdikken…

groetjes,

Louise

Louise ik zou gewoon meer geven als ze meer wil hoor. Ieder kindje is anders dus die schema’s zeggen niets. Tegen mij is destijds gezegd als ze de fles leegdrinken de fles erop 10cc +1/3 schep meer maken. Zo regelen ze het toch een beetje zelf hoeveel ze drinken. En je zult merken dat ze echt niet extreem grote flessen wil hebben hoor, maar gewoon net iets meer. Ik zat op een gegeven moment bij Finn ook op 210 + 7, ach dat had ie gewoon nodig. Later liet ie weer wat meer staan.

Dag dames,

bedankt voor alle tips :slight_smile:

Tess slaapt nu van 12 uur tot 6 uur in de ochtend.

Echt super. ik zit nog steeds op 5 voedingen a 150 cc en daar doet ze het goed op gelukkig…

Groetjes Ellen

ellen, super! :thumbup:

ieder kind is anders, lola fee slaapt bv vanaf week 2 al door. ik zit dus met een ander probleem, hoe krijg ik er genoeg in overdag :wink: luxeprobleem maar ok :slight_smile:

wij zitten nu aan 9-12-3-6-9, 200 cc.

Quinty krijgt om de 4 uur 110cc en ik ga nu over op 135cc.

's nachts komt ze niet (of hele zelden), maar ik geef haar wanneer ik merk dat ze honger heeft.

Soms zit er dus wel eens iets van 3 uur tussen of 2,5.

Uiteindelijk doet ze het goed en soms heeft ze ook dagen dan haalt ze die 4 uur makkelijk.

Nu heb ik sinds een paar dagen het idee dat ze meer wil, dus vandaar onze overstap naar 135cc.

Ze is trouwens bijna 5 kilo…

En Quinty slaapt trouwens ook van 23:30 tot ongeveer 06:30 (soms uitschieters naar 08:00 of 08:30 uur)

Maar als ze 's nachts wel komt, krijgt ze gerust een voeding hoor…

Zij geeft het aan en niet ik… :thumbup: