Heb eens een vraagje mijn dochtertje heeft nu 5 voedingen overdag en ze komt 1 x 's nachts.
Ze drinkt nu 150cc, maar heel soms komt slaapt ze door tot 6:00 a 6:30 en dan heeft ze dus op 24 uur 5 voedingen, ik bied haar dan 170 aan.
Maar als ik nu 5 voedingen van 170 geef, en ze komt in de nacht krijgt ze dus meer dan een liter melk binnen, en lees overal dat ze niet meer dan een liter melk binnen mogen krijgen, dus helppp !!
Moet ik dan blijven hangen rond de 150 a 160 totdat ze door slaapt ??
Mijn ander dochtertje sliep met 3 weken door, dus vandaar dat ik niet weet hoe het werkt :eh:
L.R. dronk ook, toen hij 6 maanden oud was wilde hij geen bv meer, meer dan een liter kv. Ik ben toen overgestapt naar voeding voor hongerige kindjes. Hier dronk hij ook bijna een liter per dag weg, maar kwam gelukkig niet meer er boven.
Kan je haar, als ze 's nachts komt, niet een miniflesjes geven? Gewoon 60 cc of 90 cc (plus de nodige schepjes?). Noortje pikt dat wel als ze sporadisch nog wel eens 's nachts wakker wordt voor een flesje. Los van het feit dat ze eraan went dat ze snachts niet meer een volle fles krijgt ben je zelf ook sneller klaar met zo’n klein flesje (ook minder boeren/teruggeven/oprispingen na het flesje) dus dan kan je ook zelf weer snel onder de wol kruipen!!!
Ik las ergens dat je dat nog verder kan afbouwen door vervolgens nog een kleiner flesje te geven of door minder schepjes in de voeding te doen in de nacht. Maar dat wil ik eerst even navragen bij het CB.
Hai, ik ben even benieuwd hoe het inmiddels bij jullie gaat met de voedingen… ik zit namelijk nu met hetzelfde probleem…
en ik heb recent weer hier op kok gelezen dat het niet zoveel meer uitmaakt als je boven een liter uitkomt… Even navragen bij cb anders…
Volgens onze ka maakt het dus ook niets uit…
Hier op CB zeggen ze weer wel dat je niet boven de liter mag komen…laten ze eens landelijk hetzelfde gaan zeggen!!
Ik heb van de week nog gebeld met het CB en ook wij mogen niet boven de liter komen…
Volgens het CB, en de voedingslijn van Thebe mag je wel boven de 1 liter uitkomen. Kind natuurlijk niet 2 liter geven, maar als je er 200cc boven zit ofzo is dat totaal geen probleem…