5 mnd en gillen

Zitten nu met een dubiopuntje in de opvoeding.



Dana heeft ontdekt dat gillen wel heel erg leuk is. Doet ze uit enthoussiasme maar we zitten in twijfel of we dit nu zo toe moeten laten.



Aan de ene kant denk ik, ze is vrolijk, laat haar wil het niet de kop in drukken dat ze vrolijk en enthoussiast is, maar aan de andere kant is het echt hard gillen en wie weet gaat ze dat dadelijk omzetten om aandacht te krijgen en dan slaat het natuurlijk door naar de verkeerde kant.



Wie heeft dit ook ooit meegemaakt en wat heb je daar mee gedaan? Zo gelaten of toch laten merken dat ze dat niet moet doen?



Punt is dat je haar nu ook nog niet duidelijk kan maken dat het wat gedosseerder mag he.

Herkenbaar. Maar ik heb het altijd maar zo gelaten, gaat vanzelf over. Ze ontdekken gewoon dat ze zulke geluiden kunnen produceren en hoe hard dat wel niet kan :mrgreen: . Na een poosje gaat dat ook weer vervelen en houden dan vanzelf op…en ontdekken dan weer wat nieuws wat ze eerder nog niet konden.

ja dat zei ik ook tegen vriend, dat het wrs ook is dat ze ontdekt heeft dat ze dat geluid kan maken (laatst had ze ondekt dat ze een geluid kan maken wat niet zo lekker klonk, alsof ze half stikte :shock: :shifty: )

En als het alleen dat is, dan denk ik ook, laat haar maar, maar jou ervaring dus niet dat ze er later misbruik van gaan maken :wink:



Dan mag ze van mij gillen wat ze wil, liever een vrolijke gillerd dan een nukkige huilerd in huis :mrgreen:

:lol: blijkbaar normaal dus rond die leeftijd :lol:



juul deed het ook het is inderdaad gewoon een kwestie van ontdekken , dus gewoon laten gaan hoor :thumbup:

Hahaha laat haar maar lekker gillen, hier ook een gillend kind, vind ik wel leuk en hoe luider het er in huis aan toe gaat, hoe luider Cas gaat gillen, net alsof hij boven het lawaai wil uitkomen! :lol: :inlove:

hahaha ik hoor het al, wij hoeven ons geen zorgen te maken, dana blijft maar gewoon lekker gillen.



we hadden het er net onder het eten over en soms denk je te veel na over dingen en ben je bang dat het misschien doorgroeit in iets “negatiefs”



Wij hebben die kalender van kinderen met iedere dag een weetje, ik ga ze mailen dat ze dit weetje erop mogen zetten :lol:

hier ook een gillende baby, hoort er helemaal bij.



gr Leonie

hier ook een gillende baby zal wel bij de leeftijd horen :smiley: we hebben al de lage tonen gehad we hebben al blazen gehad en dat is nu opgehouden en over gegaan in gillen en toevallig altijd net als je iets leuks of interessants kijkt op tv :mrgreen: ik wacht maar af wat het volgende wordt :slight_smile:

Onze jongste, van nu 7 maanden, doet dat nu ook. Ik laat het zo, als ze ouder is en ze doet het nog dan zal ik er wel wat van zeggen. Maar voor nu laat ik het lekker gaan, denk dat het wel weer over gaat. Ze ondekken dat ze geluid kunnen maken en denk dat het ook niet goed is om ze daar in tegen te houden.

Lenn heeft het gillen inmiddels omgezet in een soort keiharde grom… ik doe het zelf ook :shifty: wuhahah en op het kdv liggen ze elke keer dubbel om hem. ZOals je zelf al zegt: liever een vrolijke gillerd/grommert dan een nukkige chagerijn

iris heeft het ook gedaan,. het deed oms echt pijn aan je oren



gelukkig is het hier vanzelf weer oevr gegaan, wij hebben er geen aandacht aan geschonken

Hier ook een gillertje… Gaat wel weer over…



Toch? :lol: