5 maanden jong en 10 kg; wie nog meer een grote baby

hallo allemaal,

zoekend in dit forum naar voedingsmogelijkheden voor mijn grote zoon, viel het mij op dat veel babies minder eten.

Mijn zoon is met ruim 9 pond geboren, hij is nu 5 maanden en weegt bijna 10 kg. Hij draagt kledingmaat 74, is lang. maar hij is niet dik.

Elke 3 1/2 á 4 uren heeft hij honger. Hij krijgt 5 flessen van 210 cc melk, waarvan de helft van de scheppen met hongervoeding. Tussendoor geef ik hem een fruitpotje of worteltjes, wat ie binnen no time binnen heeft gewerkt. Soms krijgt hij 's avonds nog wat diksap tussendoor. Rijstebloem door de fles raadden ze af op het buro, omdat dat alleen maar meer caloriën geeft, ook zeggen ze dat een baby van zijn leeftijd gemiddeld 1 liter per dag eet/drinkt. Maar met z’n 10 kg is hij groter dan - gemiddeld-

wie herkent dit? en wat geven jullie je kindje te eten?

groetjes uit hongerig zeeland

Mijn zoon woog met dat termijn 1 kg minder.

Maar had wel heel wat nodig om hem ‘niet hongerig’ te laten zijn.

Je mag niet meer dan 1 liter melk geven. Dit is niet goed voor de niertjes.

Sommige kinderen lijken meer nodig te hebben, maar dit met je proberen te voorkomen.

Wij hebben met die leeftijd wél rijstebloem gegeven, Hij bleef wat langer gevulder, zodat we konden rekken.

Bij ons werd aangeraden meer fruit aan bieden, gewoon een verse appel of banaan, ook Liga’s mocht hij al hebben (4 maanden liga’s ), groente.

Wij hebben dit niet meteen gedaan, omdat ik het streven had tot 6 maanden zo weinig mogelijk bij te voeden. Maar gaven hem extra rijstebloem in zijn fles, en ja daarna moesten wij nog voor de 6 maanden ook aan geloven, dat ons mannetje meer nodig had dan wij hem gaven.

We gaven hem : Flessen van 150 water + 5 scheppen melk (kruidvat standaard), 's ochtend een potje (120 gram) fruit, en 's middags een Liga, en een verse appel, een groente potje van 120 gram of verse groente, en water.

Hoi, ik heb ook een XL zoon zie ook :http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=80605

Ik heb hem ruim 6 maanden BV gegeven, dus wat voeding betreft kan ik je niet veel verder helpen.

Nu met 8 maanden eet hij volgens mij redelijk "volgens het boekje’, hoewel me dat niet echt veel interesseert.

Jouw schema lijkt me prima toch? Als hij er tevreden mee is…

Wat is precies je vraag? Wil je meer geven? Andere tussendoortjes?

Volgens mij was de vraag, wat kan zij aanbieden zodat hij niet ‘te snel’ voor een fles komt, en niet hongerig blijft.

(Riley was ook boven het gemiddelde hij was een 8 ponder, en zit nu ook met beide lijnen boven het gemiddelde, net als jou zoon is hij lang en zwaar, maar niet dik!)

@sweet-love

fijn te weten dat ie toch niet de enige is. Liga heb ik geprobeerd, maar dat vindt meneer te droog, hij duikt in de liga, maar als ie merkt dat t niet snel pappig wordt, gaat ie huilen, dus nog verder van huis. Ik prak wel af en toe een halve liga door een klein fruitpotje.

K denk dat ik zn voedingsverhouding maar ga veranderen, meer scheppen hongervoeding, en minder gewone, hopen dat ie dan langer verzadigd blijft. Pfff, zal blij zijn als ie gewoon mag gaan eten.

Thanx voor je bericht!

maar om de 3,5 tot 4uur is toch niet heel raar voor een 5 maanden oude baby? of ben ik teveel in BV aan het denken?

BV mogen ze zonder limiet krijgen, Hij krijgt al 50 cc teveel zoals ik het lees.

Zeeland, wat ik wel is deed, is klein beetje melk (een laagje uit een fles ofzo) en die mengen met een liga, vond Riley ook best!

hier wel groot geboren kindjes… onze jongste was 4700 gram… hij is inmiddels 15 maand en was met 14 maand op het CB nog geen 9,5 kilo.

Dus heel anders gegroeid als jouw kleine.

Hij kreeg en krijgt overigens bv, dus kan het niet echt vergelijken met een kv kindje op een x aantal flessen. Hij kreeg op die leeftijd veeeeel vaker voeding. Of dat ook meer was dat weet ik natuurlijk niet :lol:

@sweet-love,

da’s een goeie; k ga de liga idd maar ns weken en met een lepeltje voeren. Over 2 weken gaan we weer naar 't buro, dan maar ns goed vragen naar een duidelijk voedingsschema. Hij vindt zn flessen heerlijk, maar de potjes gaan er ook in als koek.

thanx again!

groetjes!

Geen probleem hoor, ik ken de frustratie, kindje die wél honger heeft,

maar je niet meer weet wat je aanbieden moet.

Hey,

Joep is niet zo groot als jouw kindje, maar heeft wel VEEL honger. Overdag krijgt ie om de 3 uur eten/flesje. Ik heb eerst ook geprobeerd met voeding voor hongerige babies om te kijken of ie dan langer zonder voeding kon, maar ik merkte daar helemaal geen verschil mee.

Hij krijgt sinds dat hij 5 maanden is s ochtend een fles van 200 ml met 5 eetlepels bambix, daarna rond 11 uur een fruitprakje (meestal een hele peer en een halve banaan en een beetje verse jus). Over de rest van de dag krijgt ie nog 3 flessen van 200 ml en rond etenstijd of een geprakt klein aardappeltje (met een beetje melk of kookvocht zodat t lekker smeuiig is) of wat fijngemaakte groente.

Op het cb hadden ze me dat zo ongeveer aangeraden en hij komt nu niet meer binnen de 3 uur voor een voeding.

Succes!