5 maanden bv, maar nu?

Vandaag geef ik precies 5 maanden bv! :dance:

Ik heb in die 5 maanden best vaak een dip gehad en vaak getwijfeld of ik wel door wilde gaan. Maar omdat mijn gevoel zei dat ik gewoon nog niet klaar was met bv ging ik steeds toch weer door (gelukkig!).

Maar ook nu weer een dip…

Ik krijg Lotte al een tijdje niet meer lekker aangelegd. 's morgens en begin van de middag gaat het meestal nog wel maar daarna gaat het met hangen en wurgen en soms een heel gevecht hoe ik ook probeer. Heb alle houdingen wel geprobeerd.

Dit gaat ook vooral om mijn linkerborst (maar ook rechts begint minder fijn te gaan), links is ook al een tijdje kleiner/voelt minder vol en krijg er als ik kolf ook veel minder melk uit. Lotte is ook veel eerder klaar met die borst als met rechts. Meestal drinkt ze 1-2 minuten goed en daarna laat ze los, begint te draaien en wurmen, happen, loslaten, zoeken, happen en huilen maar…

Ik begin eigenlijk altijd met links in de hoop dat die wat meer gestimuleerd wordt. 's morgens drinkt ze 1 borst (links) en daarna de 2e als toetje (en die kolf ik vaak nog even na dan) maar 's middags wel gewoon beide borsten en 's avonds ook.

't is nu ook alweer een paar keer voorgekomen dat ik 's avonds maar een flesje (gekolfd als ik heb en anders kv) er achter aan geef als het gewoon echt niet lukt. Van de week had ze een flesje van 120 en andere dag 90 cc gedronken nog…)

Ik voed om de 3 uur ongeveer.

Ergens denk ik: 5 maanden is ook best oké, ik ga afbouwen en binnenkort gewoon een nieuwe fase is: bijvoeding en flesjes kv. Dan hoef ik niet meer tegen de voedingen op te zien, geen strijd meer, niet meer onzeker etc.

Maar aan de andere kant word ik ook wel verdrietig van het idee dat ik zou stoppen en wil ik minimaal de 6 maanden halen en daarna gewoon rustig verder kijken.

Iemand advies/tips? of moet ik toch een LK inschakelen om te kijken hoe ik haar goed moet aanleggen?

Alvast bedankt!

Even kijk of het aanleggen nog goed gaat kan natuurlijk altijd!

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/aanleggen.html

Verder; kan het ook een sprongetje zijn van je kindje of regeldagen die het nu laat lijken alsof het terugloopt? Het hoeft niet per se aan jou te liggen! :slight_smile:

Bedankt voor je reactie blue_fairy!

Sprongetje waren we gelukkig alweer uit!

Ik heb omdat het voeden me echt tegen ging staan heb ik besloten contact op te nemen met LK gisteren en 's middags kwam ze al langs.

Erg blij dat ik dit gedaan heb, ze is bijna 1,5 uur geweest, heeft meegekeken tijdens het voeden en kolven en heeft advies gegeven over het voeden, kolven, productie verhogen etc.

Nu dus gewoon lekker doorgaan en hopelijk gewoon nog een tijdje bv geven!