5 maand en 2 tanden

wat kan ik haar nu allemaal al geven???

ben al begonnen met de fruitp[otjes en de groente hapjes, heeeerlijk vind ze het

maar zou ze nu ook al een stukje brood mogen hebben???

of alleen nog gepureerd/geprakt voedsel???

:wall: lijk wel een heeele domme mama met nog 2 andere kinderen, maar ja iris heeft voor onze doen ook al zo vroeg trek in dingen, en aangezien ze ook al tandjes heeft, dacht ik misschien mag ze wel meer!!

brood kan ook kim , een korstje of een stukje stokbrood heeft nina graag :inlove: :thumbup: verder kan je alles met raplyen hoor

geef maar een stuk banaan of een stukje stokbrood of een liga of komkommer of meloen dat gaat er hier goed in , het brood dioet ze wel maar kleine stukjes opeten maar ze vind het fijn voor de tandjespijn en het kauwen sommige grote stukjes duwt ze met haar tongetje naar buiten :mrgreen:

ik zal het proberen, vind het nog wel een beetje eng hoor! :wink:

Jahoor. Begin gewoon met een stukje korst. In het begin sabbelen ze er toch alleen maar een beetje erop.

Was brood niet pas vanaf 7 maanden? :think: Of zeg ik nu iets heel doms?

Ik ga even zoeken hoor :wink:

Oh nee, vanaf 6 maand (zie: http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast-voedsel/voedselintroductieschema.html )

jasper eet al hele boterhammen, sinds een week of twee, en hij heeft nog geen tanden.

dus dat lijkt me geen enkel probleem

oeehh spannend hoor!

iris vond de babaan niks, haha die gleed elke keer uit haar handjes

toen heb ik haar een stukje van een mandarijn gegeven, en die zoog ze helemaal leeg hahahaha :inlove:

Wat fijn te lezen. Heb net 't bureau gemaild wat Teun nu verder mag hebben, want hij zit echt bijna synchroon te kauwen als ik een boterham eet. Is bijna zielig! ook wil ik zijn flessen wat afbouwen, want hij krijgt volgens genoeg nu.

Ik ga straks gelijk een broodkorst proberen.

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de dagmenus er bij jullie Ukkies uitziet. Teun is nu bijna 6 maand, en ik merk dat hij echt toe is aan wat vastere hap. Maar momenteel krijgt hij nog 4 x 210 water + 7 schep Nutrilon Forte en potje fruit en half potje groente. In de eerste en laatste fles gooi ik dan rijstebloem. Ik vind de flessen vrij fors, maar hij drinkt ze allemaal leeg! Tot een paar weken geleden leek ie het ook echt nodig te hebben, maar nu heb ik het idee dat er wel wat vanaf kan.

Hoe doen jullie dat?

nou iris krigt sochtends nog de BV dan tegen 10 uur een fruit hapje, tegen 12 uur een fles van 210 water 7 scheppen (drinkt ze niet leeg) tegen half 4 krijgt ze weer bv(met aanvulling van een fles van 120 ml) en dan tegen 5en een groentje papje, en dan haar laatste fles of BV ook van 180cc

maar moet zeggen dit lijk een prima voorbeeldje, iris is gewend op verzoek te eten, dus er zal de ene keer meer fles voeding bij zitten of bv dan de andere dag :wink:

Joyce heeft nu ook al een tijdje 2 tandjes en knaagt echt heerlijk een soepstengel weg… je hoort gewoon die tandjes knagen geweldig…

Maar ik blijf er wel echt bij hoor, voor als ze zich een keer verslikt of een iets te groot stukje door wil slikken…

Joyce heeft nu het volgende schema…

7 uur 180 + voeding+ 2 eetlepels bambixpap

9.30 fruit… als ze wil kan ze rustig 200ml op maar ze krijgt meestal gewoon 100 ( klein bakje frutapura ofzo… vers is niet zo in trekwel gemengd vers met pot)

12.30 fles 180 + voeding

soms 14.00 iets tussendoor ( rijstewafeltje 1/2 liga of soepstengel)

16.30 avondeten… hoeveelheid 6 maanden potje ( vers of pot maakt niks uit)

en beetje Yoghurt met drupje diksap toe…

19.00 fles 180 + voeding + 1 eetlepel rijstebloem…

Vandaag wil ik weer een keertje brood proberen…

Vorige keer ( paar weken terug) kreeg ze last van haar darmpjes leek het…

Ze lijkt wel behoefte te hebben aan meer… ze drinkt haar flesje smiddags niet altijd leeg, maar komt wel steeds iets sneller voor meer eten…

even antwoord op de vraag…

Ik deed bij Joyce met minderen van 210 naar 180 eerst de fles die ze het moeiljkste leegdronk( of niet helemaal leeg) in ons geval die van de middag…

en daarna de ochtend en daarna de avondfles…( joyce kreeg toen nog maar 3 flessen)

Ik ben nu zelfs de rijstebloem s’avonds aan het afbouwen…

Maar ze krijgt nu s’morgens wel bambix pap zodat ze met een lekker stevig ontbijtje de dag doorkan…

ik zou idd kijken naar welke fles het beste is om te minderen en dan een tijdje zo en dan na een weekje ofzo weer een fles iets minder en zo langzaamaan afbouwen…

Nog even over brood :angel:

Korstjes zijn vanaf 6 maanden en brood vanaf 7 maanden.

Heeft verder niks met darmpjes te maken volgens mij, maar wel met een hogere kans op glutenallergie.

@joseetje wrote:

Nog even over brood :angel:

Korstjes zijn vanaf 6 maanden en brood vanaf 7 maanden.

Heeft verder niks met darmpjes te maken volgens mij, maar wel met een hogere kans op glutenallergie.

in de korstjes zitten net zoveel gluten… :wink:

en in bambix ook, dus dat mag niet uitmaken…