400 cc in één keer!?

Ik wist dat Emma een goede eter was, maar wat ze nu weer wil, is echt vreemd.

Normaal gesproken viel ze tijdens de fles van 19.30 uur altijd rustig in slaap en dan brachten we haar rond 00.00 uur nog een laatste fles. Sinds twee dagen drinkt ze haar fles om 19.30 leeg alsof haar leven ervan af hangt. Als de fles leeg is (binnen vijf minuten :oops:) is ze ontroostbaar en móet ze nog een fles. Tijdens die fles valt ze wel gewoon rustig in slaap… Vervolgens slaapt ze door tot de volgende ochtend :shock: dat heeft ze nog nooit gedaan… Heerlijk dus eigenlijk, maar ik vraag me af of het niet slecht voor haar is om in één keer 400 cc te drinken? Weet iemand daar een antwoord op?

Het lijkt erop dat Emma nu zelf beslist dat ze door wil slapen en dat ze niet wil dat we haar om 00.00 uur storen.

Wat zouden jullie doen, gewoon die 400 cc geven of laten huilen? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Mij lijkt 400cc wel erg veel om diat in 1x leeg te drinken voor een beeb van 6 maanden…

Nou heb ik niet zoveel verstand van flesvoeding maar kan je de voeding niet wat zwaarder maken, iets erin stoppen zodat het meer vult en dat ze aan 1 fles genoeg heeft…

Iemand anders zal wel een beter antwoord hebben denk ik… :lol:

gr patricia

zou het niet zo kunnen zijn dat ze zó snel drinkt, dat ze niet voelt dat ze vol zit?

misschien even iets langer met haar rondlopen?

rechtop houden

ik zou ook niet 2 flessen achter elkaar doen

dan liever iets meer, bijvoorbeeld 7 scheppen (210 water)

en misschien iets van nutrix erdoorheen?

dan zit ze voller

en dan drinkt ze misschien niet zo snel ook

ik herken het wel hoor,

tygo dronk ook altijd zo snel

en had ook berehonger leek het

ik zou lekker proberen om die fles wat voller te laten zijn

en dan geen late fles meer

en kijken hoe ze het redt, de nacht

succes

Ik ga met ZIet mee…

Misschien drinkt ze gewoon te snel…Andere speen of wat rijstebloem erdoor heen???

En tja, wellicht is het eenmalig…Mateo had ook wel eens fases dat hij veeeel meer wilde drinken…

Het lijkt mij ook erg veel. Misschien vult haar maagje zich beter met voeding voor hongerige baby’s.

400cc :shock: Ik heb er ook niet echt verstand van, maar dat lijkt me wel erg veel. Ik zou er gewoon wat rijstebloem ofzo doorheen gooien. En inderdaad een tijdje met haar in de weer blijven, want ik denk ook inderdaad dat ze niet voelt dat ze al vol zit. In 5 minuten een fles leegdrinken is best heel snel.

Ik deel mijn mening met de anderen…, onze kleine dronk ook in no time z’n fles leeg, en idd toen werd er ook gezegd dat hij dan veel eerder honger zou hebben.

Sindsdien nutriton (ook tegen t spugen) er in gedaan, maakt de voeding dikker, en gaat dus langzamer door de fles, hierdoor gaat het hier nu goed.

Ons kleintje is nu ook 6 mnd., wij geven iig geen late fles meer…,

Wij geven tegen de avond eerst het warm eten met toetje, en dan tegen 19.30 nog een fles (de laatste). Hij krijgt hier nog maar 3 flessen van 200cc.

Groetjes van Mij

Ik zou de voeding dikker maken dat ze voller zit. Maareh wat drinkt je meisje dan veel zeg :shock: Yeline zat met 6 maanden op 450cc op 1 dag.

We hebben inmiddels een andere speen gevonden waardoor het inderdaad langzamer gaat. Ze heeft al friso comfort (dikker) met rijstebloem, de voeding is dus al dik. We zijn ook maar meteen op opvolgmelk overgestapt en de laatste fles van 00.00 uur is ook geschrapt. Het gaat nu prima, ze slaapt nog steeds door, geweldig! Het was even een overgang met wat gezoek, maar volgens mij hebben we het voor elkaar.

Bedankt voor alle tips!

Helemaal top :thumbup: :wink:

gelukkig!