40 weken zwanger, baby niet ingedaald....!

hallo dames,

ik ben vandaag 40 weken zwanger en tot op heden is debaby niet ingedaald. Ik ben eerder zwanger geweest, en onze dochter is toen

overleden omdat ze niet levensvatbaar was…

dus we zijn best wel nerveus nu, meer misschien als wanneer dit niet was gebeurd.

Zijn er meiden die ook zijn bevallen of eerder ingeleid omdat de baby niet was ingedaald?

Ik ben erg benieuwd wat de gyn wil gaan doen straks…

liefs Anne

Hier!

Nicolai was niet ingedaald toen de bevalling aan de gang is gezet. Hij zat helemaal boven in! (ik ben ingeleid IVM zwangerschap diabetes)

Wat ze tegen mij zijden is als het water brak dat ik onmiddelijk moest gaan liggen en de ambulance bellen voor vervoor naar het ziekenhuis.

tegen mij zeiden ze niets aan de hand maar direct bij het breken (of vermoeden van breken) van de vliezen plat liggen.

Had te maken met de mogenlijkheid dat de navelstreng vast kon komen zitten.

maar mijn water is gebroken tijdens de bevalling en ik lag al plat dus. Mij is verteld door de gyn dat dat het meest ferquent is.

:hug: :hug:

hoi!

ik heb idd ook de orders gekregen om meteen te gaan liggen en zkhs te bellen waar ik met spoed heenmoet

zoals jij ook al zegt ivm de navelstreng

maar nu ik over de uitgerekende datum heenga heb ik zoiets van, ja kunnen ze dan wel iets doen als strippen ofzo?

of kan dat dan niet… we zijn allebei zo bang dat er alsnog iets misgaat nu

Thijmen was bij het begin van de bevalling ook niet ingedaald.

Bevalling begon spontaan en is gewoon goed gegaan.

Al heb ik wel langer moeten persen omdat hij van ver moest komen,

Overgens zijn mijn vliezen gewoon door de vk zelf gebroken,

Is er wel gecheckt of er een reden voor het niet indalen is?

Dat hoeven ze niet te checken José, het is bij tweede kindjes vaker zo dat kindjes later indalen of zelfs pas tijdens de bevalling :slight_smile:

Idd gewoon gaan liggen als de vliezen breken ivm de navelstreng en verder niets :-*

He Anne

Ik heb er nog nooit mee te maken gehad maar wilde je even succes wensen en n dikke :hug:

Heel veel sterkte en heel veel plezier :-*

thanx meiden! ik had idd al wel gelezen op internet dat bij een 2e het kindje vaker niet indaald,

gyn heeft vorige keer wel gevoeld maar alles lijkt normaal van binnen :lol: wel maakt ze steeds een echo of het hoofdje goed ligt

en dat ligt keurig beneden… alleen niet in het bekken. Het is ook niet te groot ofzo

Door onze vorige zwangerschap zijn we gewoon sneller wat angstig en bang dat er wat misgaat…

fijn dat jullie zoveel hebben gepost!

Fleur was ook niet ingedaald. Toen mijn vliezen werden gebroken moest ik gaan liggen op mijn rechterzij. Toen ze indaalde is ze vervolgens gelijk als een raket eruit geknald. :mrgreen:

bij alle 3 de kinderen niet ingedaald, volgens de gynaecoloog omdat ik een enigzins holle rug heb :? . Bij de laatste begon de bevalling thuis met het breken van de vliezen, dus liggend naar het ziekenhuis, en na onderzoek in het ziekenhuis mocht ik toch gewoon rechtop, kindje was met het breken van de vliezen ingedaald blijkbaar. Bij de 2e begon de bevalling ook thuis met het breken van de vliezen, en toen moest ik wel plat tot ik ingeleid werd, 2 dagen later omdat er niks gebeurde. Ik vond het wel jammer dat ik toen niet meer mocht rondlopen. Ik zou me als ik jou was niet teveel druk maken, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik durfde zelf op het laatst nergens meer heen, ik zag mezelf al in de winkel op de grond liggen of zo :lol:

Dag!

Ik begrijp je angst (gedeeltelijk). Maar het niet indalen van de baby is in principe geen reden om in te leiden of een andere maatregel te nemen om de bevalling eerder op gang te brengen.

Mijn dochter was niet ingedaald, inderdaad alleen het advies gekregen om bij eventuele breken van de vliezen plat te gaan liggen. Tijdens de bevalling (spontaan, na een week overtijd) zijn uiteindelijk de vliezen gebroken en is ze verkeerd gaan draaien, zodat ze uiteindelijk met de vacuum is geboren.

Nu ben ik 40 weken zwanger van de 2e, óók niet ingedaald en weer alleen het advies om te bellen als er ineens veel vruchtwater komt i.v.m. navelstrengverzakking o.i.d. Verder is er geen reden tot onrust, een tweede hoeft in principe niet ingedaald te zijn en het niet indalen van een kindje is op zich niets “slechts”, de kleine heeft over het algemeen alleen wat meer ruimte om te bewegen tot het einde.

Succes met de bevalling (of ben je inmiddels al bevallen?)

hoi meiden, ik ben er nog hoor…

gister op controle bleek dat onze uk is ingedaald!!! :smiley:

joepie ben helemaal blij.

ben weer gestript, even afwachten wat dit doet.

Heb wel erge last van mijn rug nu, zo tussen mijn schouderbladen

spanning??? bloeddruk was keurig dit keer heel fijn.

kindje beweegt ook nogsteeds lekker heel fijn

heb nu 2 ctg’s gehad maar de kleine doet t gewoon goed.

liefs Anne

Wow 10 dagen overtijd!

Spannend zeg!

FIjn dat uk is ingedaald, hopelijk begint je bevalling snel.

:hug:

ja dat hoop ik ook…

nog even geduld hebben, maandag gaan we de inleiding afspreken

Fijn dat uk is ingedaald. Hopen maar dat beeb nu ook snel wil komen.

:hug: