4 weken oud

hoeveel voeding gaven jullie toen? En hoeveel voedingen op een dag?

gewoon even uit nieuwsgierigheid of wij een beetje goed zitten.

thije woog vorige week 4300.

Alvast bedankt :-*

Met precies 4 weken 5 flessen van 150cc.

6 flessen van gemiddeld 100, ze dronk per 24 uur gemiddeld 600 (dus niet alles op) en woog toen 3680.

Toen ze 4450 woog zaten we op 5 flessen van 140 gemiddeld (boden 150+5 aan) en dronk ze per 24 uur ongeveer 700

wIJ ZITTEN HIER OP ZEKERS WEL 6 FLESSEN VAN 135CC.

zOU DAT TEVEEL ZIJN?

Uhmm ik zie geen reden waarom dat teveel zou zijn eigenlijk. Lana was gewoon een drinker die veel in 1 keer wilde hebben. Daar kwam bij dat zij niet in de nacht een voeding kreeg dus…

6 x 135 cc = 810 cc

5 x 150 cc = 750 cc

Hieraan kan je al zien dat Lana minder kreeg. Maar ze miste ook 1 voeding. Want normaal zitten de kleintjes pas me 4 weken op 6 flessen. Maar Lana zat al vanaf dag 3 op 6 flessen. Ik vind eigenlijk dat je heel normaal zit hoor.

Dus 810 kunnen de niertjes wel aan???

Ja hoor ik ben eens weer onzekere muts :oops: :oops: :oops:

Maar Thije huilt veel en krijst veel en dacht misschien is het dan ook wat met de voeding dat dat teveel zou zijn,dus vandaar mijn vraag eigelijk.

Ze mogen tussen de 750 en de 1000 cc… dus je zit er netjes tussen.

En een onzekere muts :naughty: zijn we dat niet allemaal :wink: :mrgreen:

Thije huilt dus veel. Hmm even denken wat je allemaal kunt doen qua voeding.

Bij krampjes

extra 10cc water bij de voeding doen

mespuntje boter in de voeding doen

homeopatische druppeltjes tegen krampjes

venkelthee geven

buikjes masseren (met de klok mee)

lekker badje geven

fietsen met de beentjes

overstappen naar een andere voeding (ikzelf heb met Lana d’r gevoelige darmpjes Friso Comfort gegeven)

Maar het zou ook kunnen zijn dat Thije toch nog honger heeft. Waarom probeer je niet op het moment dat hij huilt 10cc voeding extra te geven. Hij mag tot 1000cc voeding dus je hebt nog genoeg cc over om dat te geven.

Ja Thije en huilen das een probleem op zich al.

Hij huilt al vanaf dat die geboren is en erg veel.

We lopen nu bij osteopaat en zijn 1 keer geweest nu,maar tot op heden nog zonder succes,maar moet ook even tijd hebben he?

Maar hij vond spanningen in borst nek en darmen.

Hij poept echter wel elke dag,maar moet er veel moeite voor doen.

Maar goed ja onzeker zijn we idd vaak en daarom ben ik blij dat ik kok heb :mrgreen: :mrgreen:

Masseren en venkelthee en extra cc water in fles hebben we gedaan.

Badderen vind hij ook akelig en mamma ook als hij zo overstuur is,dus dat doen we nu maar zo min mogelijk.

Maar bedankt voor je antwoorden in ieder geval en ik zou idd wel wat meer voeding kunnen doen,maar ja daar worden de krampen dan ook weer niet minder van denk ik :think: :think: :think:

twijfelkont noem ze me ook wel :smiley: :lol: :lol:

Nee de krampen worden daar niet minder van. Maar ja, ze worden ook niet minder als je minder voeding geeft :wink:

@Debbie & Lana wrote:

Nee de krampen worden daar niet minder van. Maar ja, ze worden ook niet minder als je minder voeding geeft :wink:

Whahaha moet wel lachen om je antwoord! Maar idd gelijk heb je wel! :wink: :wink: :wink:

Soms moet gewoon een ander even dingen zeggen voor ze duidelijk worden :lol: :lol:

Heb ik ook hoor.

Maar het is ook zo moeilijk met de kleintjes. Ze kunnen niets aangeven anders dan door te huilen. En dan moet jij maar als moeder gelijk weten wat er aan de hand is :roll: :wall:

En daar komt bij, ik keek heel erg vanuit mijzelf naar Lana. Als ik het CB zei: je geeft haar veel te veel in 1 keer, dan zei ik, eet jij dan ook altijd evenveel op dezelfde tijden? Tja, dan waren ze dus uitgepraat. De ene keer had ze veel honger en kreeg ze meer, de andere keer corrigeerde ze dat zelf weer door minder te drinken.

Lana huilde namelijk ook heel vaak als ze net wakker was. Ze gaf dus aan da ze honger had, maar ja, dan kwam je weer met de tijden in de knoop en ze sliep net zo lekker de nachten door. Tja, dan toch maar aan haar het ritme over laten en zien wat er van komt. Nou da ging dus perfect. Ze kwam netjes om de 5 uur voor een voeding van 150cc en he huilen was gestopt. Ze had dus gewoon eerder honger en als ze honger had, kon ze meer tegelijk drinken dan eigenlijk “mag”.

En nu nog hoor, nog eet Lana onwijs veel. 2 bruine boterhammen 's ochtends, 2 bruine boterhammen 's middags, 2 kaakjes, avondeten waarvan een kleuter de maaltijd mee kan doen, toetje, fruithapje.

Ze eet nu eenmaal veel en als je kijkt naar haar gewicht, nog net geen 10 kilo, kan ze het blijkbaar hebben. Ze heeft ook ontzettend veel energie en is de hele dag aan het rennen. Dat is ook nog steeds de reden waarom mevrouw 2x 2,5 uur slaapt overdag en 's avonds om 8 uur alweer op bed ligt tot de volgende dag 8 uur.

Maar Lana huilde dus omdat ze honger had, en door het huilen kreeg ze nog meer honger omdat huilen nu eenmaal energie vergt. Zo bleven we dus in een kringetje rond gaan :wall:

Kira dronkt tot 2 dagen geleden veel te veel voor mijn gevoel…maar dat is nu helemaal in orde!!

Ik moet weg, dus quote ff mijn verhaal…misschien heb je er wat aan, misschien ook niet!!

@Joepie! wrote:

Maargoed…wij hebben een ontdekking gedaan. Kira kwam op zo’n 7 á 8 voedingen per dag van 120 cc, terwijl ze het zou moeten redden met 5 á 6 voedingen…

We maakten haar nog iedere keer om 23.00 uur wakker voor de laatste voeding en vervolgens kwam ze om: 2.00, 5.00 en 8.00 uur. Voor ze naar bed ging kreeg ze ook om 20.30 uur nog een voeding…dat zijn er dus al veel…en om 23.00 uur was ze altij diep in slaap. Dus we hebben haar eens laten slapen om te kijken of ze dan ook zo vaak kwam. Wat denken jullie…al 2 nachten om 5.00 uur :shock: :thumbup: en vervolgens weer om 10 uur!!! Dus 20.30 uur de laatste en naar bed, dan 5.00 uur en dan 10.00 uur en alle tijd tussendoor slaapt ze :dance: :dance: :dance: :dance:

Dus we hebben en onze handen vrij en tijd voor onszelf (en elkaar :inlove: ) in de avond…en we slapen goed :dance: :dance: :dance: :dance:

Kira zit dus nu op 5 voedingen!!! En een goed schema!

05.00 uur

10.00 uur

14.00 uur

17.30 uur

20.30 uur

Dat ziet er goed uit hè!!!

Overdag heeft ze nog wel haar huilmomenten hoor…vooral na de voeding van 14.00 uur tot de laatste…maar goed, we gaan dinsdag weer naar de osteopaat en daar heb ik weer goede hoop op!!!

En die 120 cc is dan zonder de schepjes. Dus ze krijgt nu 5 keer 135 cc. Ik heb zelf ook sterk het vermoeden dat ze juist door die vele voedingen 's nachts alleen maar meer krampjes kreeg. Ik denk wel dat ik 's ochtends een keertje 150 cc voor haar ga maken, want ik had het idee vanmorgen met de voeding om 10.00 uur dat ze nog niet helemaal genoeg had!!

tjeeeeee zeg dat ook zieligggggggggggggggggg.

Maar gelukkig dat je niet altijd hoeft te luisteren naar het cb!

Maar je hart mo et volgen als het om jou kindje gaat!

Mooi dat ze zo`n lekkere eetster is geworden zeg! Ideaal een kindje wat goed eet!

Oh ja, en Kira weegt 4680 gram!

Er is een rekensommetje voor hè?!!!

Het gewicht keer 1.5, dat is wat ze ongeveer mogen drinken op een dag. Dus voor Kira is dat:

4680 X 1.5 = 7020 cc

7020 : 5 (aantal voedingen) = 140 cc per fles!!

Dat had ik dus met Lana ook. Lana wilde het zelf regelen en toen ik me haar mee ging ipv zij met mij ging het perfect. Tuurlijk heeft elk kindje zo zijn momenten maar ja, wat wil je. Wij zijn ook wel eens chagerijnig hoor :mrgreen:

Ik voornamelijk 's ochtends :oops: :evil:

Heb zitten rekenen, maar dan zou Thije nu genoeg krijgen met 5x 130 cc.

Maar ja, als hij toch honger heeft… moet je het hem dan gaan onthouden omdat hij niet meer “mag”? Ik snap de uitganspunt wel… maar als hij toch honger blijkt te hebben dan zou ik gewoon meer geven.

En er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is door te proberen.

Joep ook bedankt! En wat lekker dat het zo goed gaat met Kira! :thumbup:

Ben even jaloers hoor!!!

Maar als hij vandaag nog zo doordoet als die nu doet dan bel ik morgen de osteopaat al op hoor en wacht ik niet tot donderdag!

We hebben zo ook nog barbequen met vriendinnen! Nou ben benieuwd of we elkaar verstaan kunnen!!!

Je wordt er zelf ook zo modeloos van en Yara zit hele dagen met de vingers in haar oren als Thije zo schreeuwt en dat is ook niet wat he?!

Maar goed over de voeding kan ik dus wel eens even kijken om grotere flessen te maken en we zien dan wel wat er gebeurd.

De eerste 6 maanden: 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht. Een voorbeeld: een baby van 4 kg krijgt 600 tot 720 ml per dag.

Heeft je baby niet genoeg, dan mag je hem meer geven. Maar dring nooit aan!

Van 6 maanden tot 1 jaar: een halve liter per dag naast alle andere voeding. Je baby eet nu veel gevarieerder.

Je hoeft je geen zorgen te maken als je baby minder of meer drinkt. Belangrijk is dat je baby voldoende groeit en goed ontwikkelt. Elke baby is verschillend.

dank je Dietske :-*

oh gelukkig. Ik lees ook even mee. Was al bang dat ze niet genoeg melk zou krijgen. Ze drinkt vaak amper 350 cc op een dag :roll: . Maar daarbuiten drinkt ze nog redelijk wat water. Dus vocht krijgt ze genoeg.