4 Voedingen met 2 maanden??

Onze dochter is vandaag precies 2 maanden oud, ze sliep al door met 4 weken.

Afgelopen dagen slaapt ze het klokje rond van 20.00 uur tot 8.00 uur en heeft dus nog maar 4 flessen van 180 cc + 6 schepjes.

Het lijkt me zo weinig… Mag dit al wel zo jong?

Misschien weet iemand dit, anders bel ik het CB even…

Geen idee eigenlijk of dit dan al “mag”. Wij maakten Elin altijd wakker voor de fles van 23.00 uur. Vanaf 5 maanden hebben wij haar laten doorslapen.



De fles van (200 cc) 19.00 uur hebben wij dan wel aangevuld met 2 eetlepels rijstebloem voor het verzadigde gevoel.

Hier idem. Cb was er niet blij mee maar ik heb het zo gelaten.

Zolang ze goed groeien is het toch goed??!!

Hoeveel voeding mag ze hebben?



Mijn meisje is negen weken en drinkt vijf flessen van 140 cc dat is inclusief de schepjes. Als zij genoeg drinkt zou ik me maar niet heel erg zorgen maken.

Mijn meisje mag dus 700 cc en dat drinkt ze nu ook

Volgens ons CB mag je met vier maanden over op vier voedingen. Onze meid was 3,5 maand toen we op vier voedingen uitkwamen. Ik zou het voor de zekerheid even navragen. Want als er teveel tijd tussen de voedingen zit, kan de suikerspiegel van je kindje teveel dalen.

Daar heeft jippie wel gelijk in trouwens :think: .

Hier ook rond de 5 maanden op 4 voedingen. Over die lage suikerspiegel heb ik ook dingen gehoord.

Ik zou het dus nog niet doen, en haar nog een flesje aanbieden half slapend.

@romata wrote:

Hier ook rond de 5 maanden op 4 voedingen. Over die lage suikerspiegel heb ik ook dingen gehoord.

Ik zou het dus nog niet doen, en haar nog een flesje aanbieden half slapend.




dat is wel een goede en ik vindt het ook wel grote flessen misschien wat minder per keer aanbieden?

Volgens het CB kan de suikerspiegel niet te laag worden, dan was er wel een verkeerde uitslag uit het hielprikje gekomen zei ze :think: “Als ze honger heeft komt ze vanzelf” werd mij gezegt.

Afgelopen dinsdag nog naar het CB geweest en de hoeveelheid voeding was prima 180 cc+ 6 schepjes en ik denk dat Nora ook geen genoegen met minder neemt :wink:

Zul je net zien dat ze na het CB bezoek een ander voedingsschema aan gaat nemen…



Vanmorgen kwam ze wel weer om 6.30, dus vandaag komen we wel weer uit op 5 flessen, want de laatste fles om 18.30 vind ik zelf wel heel vroeg… 22.30 toch maar even wakker maken.

Ik wacht het de komende dagen wel even af en anders bel ik het CB wel even, opzich vertrouw ik er wel op dat Nora zich laat horen als ze te weinig krijgt



Bedankt voor jullie reacties!

Word er niet meer om de 3 uur gevoed dan? Bij Ryan (7) en Nina (3) was dat nog wel zo en dan kom ik tussen 8 en 20 uur op 5 flessen uit?



Hier een link met een schema klik.

Eigenlijk word daar aangegeven hoeveel voedingen je per 24 uur geeft en dan kom je op ongeveer om de 3 uur voeden uit.

@~Melanie~ wrote:

Word er niet meer om de 3 uur gevoed dan? Bij Ryan (7) en Nina (3) was dat nog wel zo en dan kom ik tussen 8 en 20 uur op 5 flessen uit?



Hier een link met een schema klik.

Eigenlijk word daar aangegeven hoeveel voedingen je per 24 uur geeft en dan kom je op ongeveer om de 3 uur voeden uit.




Nee nu is het om de 4 uur, was met 4 weken al hier (na aanraden van het CB)

Die voedingsschema’s heb ik al gezien, dus daar heb ik ook niet veel aan :wink: Maar bedankt dat je even meedenkt!

@chris1981v wrote:

@~Melanie~ wrote:
Word er niet meer om de 3 uur gevoed dan? Bij Ryan (7) en Nina (3) was dat nog wel zo en dan kom ik tussen 8 en 20 uur op 5 flessen uit?



Hier een link met een schema klik.

Eigenlijk word daar aangegeven hoeveel voedingen je per 24 uur geeft en dan kom je op ongeveer om de 3 uur voeden uit.




Nee nu is het om de 4 uur, was met 4 weken al hier (na aanraden van het CB)

Die voedingsschema’s heb ik al gezien, dus daar heb ik ook niet veel aan :wink: Maar bedankt dat je even meedenkt!


Maar dat is toch gek dan?

De hoeveelheid voeding per 24 uur is berekend met lichaamsgewicht en dat delen door het aantal voedingen, dan krijgt je kind toch te weinig?



Ik vind het zo gek hoe ze dat soort dingen aanpassen, mijn zus had dat ook dat ze om de 4 uur moest voeden volgens haar cb maar haar kind had na 3 uur al honger en werd op die manier als ‘hongerige baby’ aangemerkt en kreeg ineens forte voeding.

Terwijl als ik dan logisch nadenk en de voedingen had gegeven die hij per 24u had moeten hebben dat hij niet zo hongerig was geweest snappie?



Ik ben sceptisch hoor, ik heb slechte ervaringen met 2 cb’s dus ik accepteer niet zomaar wat ze zeggen :oops:

ik ook niet hoor Melanie. ik volg mijn eigen weg en als ze adviezen hebben waar ik iets mee kan dan is het super anders gaat het het ene oor in en het andere weer uit.



Lilly is 4600 gram x 150ml =690. Dus ze mag ongeveer 700ml per 24 uur. Ze heeft zelf 5 flessen dus 140ml per voeding per keer.

Ik denk dta het belangrijkste is om te kijken of je kindje dus genoeg voeding binnen krijgt naar verhouding met het lichaamsgewicht



ben ik wel duidelijk? Ik kan soms een beetje warrig schrijven :eh:

Nora weegt 5200 gram x 150 = 780 ml



Met 4 voedingen zit ze op 720 cc per dag

En met 5 voedingen zit ze al op 900 cc per dag



Ik denk dat ze dus wel genoeg binnenkrijgt, waarschijnlijk wisseld het ook per dag (de hoeveelheid flessen) net wat ze nodig is.



Ze is na 3 uur ook echt niet hongerig hoor, meestal zit er wel zo’n 4 uur tussen…

Idd als ik het zo zie krijgt ze wel genoeg binnen, als je twijfelt kun je haar altijd wakker maken voor ene laatste kleine fles.



bij ons werkt dat alleen niet omdat ze dan opnieuw gaat regelen en snachts om de 3 uur komt :shock: , ik laat haar na de fles van rond half 10 liggen en dan is het afwachtten hoe laat ze komt.



En idd wat je zegt de ene keer krijgen ze dan 5 flessen en de andere keer 4. Hier is het de ene keer 6 flessen en de andere keer 5.

Volg je gevoel. Als ze goed groeit en tevreden is :thumbup:



Yenthe drinkt nu al bijna een maand maar 3 flesjes. Waarvan de eerste 180 is en de andere 2 maar 150. Ze krijgt dus eigenlijk veeeeel te weinig, maar ze is super tevreden slaapt netjes door van 19.00 tot 7.00 en komt prima aan.

Is geboren als prematuur (was op een gegeven moment maar 2200 gram) en is nu heerlijk een gemiddelde baby van 5800 gram :shock:

Alles dus super en wat ze extra wilt is alleen maar mooi meegenomen.

Mijn vriendin had dit ook met haar kindje, die kreeg ook heel snel maar 4 flessen, had ze genoeg aan en het mocht van haar cb. Maar goed je ziet zelf wel aan je kindje of ze genoeg krijgt of niet… Volg je gevoel, meestal weet je het dan wel!