4 mnd: 3 voedingen?

Tja ik voed op verzoek, maar…

is 3 voedingen per dag niet een beetje weinig???



gisteren gegeten om 6.30 11.30 en 18.00

die laatste voeding toen ik thuiskwam uit mijn werk en daar dus net nog ff gekolfd had, hebben we dus 1,5 uur over gedaan. (hij wilde niet drinken op het kdv)



vandaag gegeten om 6.45 11.15 en 17.00 en nu slaapt meneer



zou ik hem nog wakker maken? of lekker laten slapen

oja, vanaf 11 weken heeft Hesse al geen late avondvoeding meer en dus 4 voedingen per dag



wat denken jullie?

nu al 3 dagen met maar 3 voedingen (typt trouwens niet echt makkelijk met die kleine op schoot :smiley: die kan dadelijk eerder typen dan schrijven :angel: )

om de produktie toch lekker aan de gang te houden, kolf ik 's avonds die 4e voeding, kan ik mooi de voorraad weer op peil brengen. en mocht meneer besluiten om toch weer 4 keer te willen dan kan dat.



hij slaapt nu 's nacht van half 8- 8 uur tot half 7-7 uur(!)

mijn kleine doornroosje :inlove:

Ik vind drie voedingen voor een baby van deze leeftijd toch wel erg weinig en zou overdag vaker proberen te voeden en hem 's avonds wel wakker maken zodat hij bij kan tanken.

@jental wrote:

(hij wilde niet drinken op het kdv)


Wat hebben de leidsters tot nu toe geprobeerd? Je zou eventueel het lijstje met tips in geval van flesweigeren dat op het bv-forum te vinden is, mee kunnen geven? Dit is de directe link naar de betreffende pagina:

jental ik vind 3 voedingen toch ook wel weinig.

Lotte drinkt op verzoek en op een normale dag (dus geen regeldagen of wat ziekjes of zeurderig :wink: ) drinkt ze 5 keer. En naargelang om hoe laat die 5de voeding was maak ik ze soms nog wakker voor een late 6de voeding.

Mij lijkt me drie voedingen ook erg weinig.

Komt hij wel genoeg aan en is hij verder vrolijk alert en voldoende plasluiers.



Robbert mijn oudste begon op een gegeven moment ook steeds minder drinken en weigerde ook de borst. Hij kreeg toen gewoon te weinig binnen waardoor hij ook niet meer de kracht had om genoeg te drinken. Hij dronk toen net genoeg om te overleven zeg maar, maar meer ook niet. Hij nam de drie/vier maanden dip wel erg letterlijk.



Bij ons bleek het uiteindelijk km allergie te zijn, want toen we over gingen op speciale voeding, gign hij langzaam aan weer meer drinken en vaker.



(schrijf dat laatste er bij om aan te geven wat bij bij ons dus de oorzaak was, wil dus niet zeggen dat je over moet stappen hoor. :naughty: :naughty: )

mag ik vragen wat jij dan als signalen ziet om aan te leggen?



want tom dronk toen nog om de 3 uur…dag en nacht!



of krijgt je kindje bijvoeding en krijgt het zo meer vocht binnen?

tom is nu 3 en haalt met moeite op 3 voedingen de dag…terwijl hij naast de borst best eet…



ik zou even kijken naar de adviezen van yvonne :thumbup:

Xander is nu 4,5 maand en die zit ook nog steeds graag om de 2.5/3uur aan mijn borst. Ook ;s nachts helaas :?

3 voedingen lijkt mij dus ook wat weinig.