4 maanden

@Zusara wrote:

@Mellie wrote:

Je bent niet de eerste pro-voor-4-maanden-bijvoedster die hier mee schermt bedenk ik me nu :mrgreen:

En nee, niet iedereen in de cb’s volgt die richtlijnen op maar het staat wél in hun protocol dat ze dat moeten doen…

Pardon? :naughty:

Pro-voor-4-maanden-bijvoedster?

:silenced:

Oeh, typfoutje zie ik, moet dus zijn Pro-voor-6-maanden-bijvoedster, ga het meteen corrigeren in mijn vorige post sorry.

Maar ben je nou serieus beledigd? Zie jij een :twisted: :evil: of :silenced: achter dat zinnetje staan?

Nee, er staat een groene smiley, is dus luchtig bedoelt?

Dan kun je in dit geval niet vragen wat ik bedoel of dat ik iets mischien verkeerd geformuleerd heb? :eh:

@Mellie wrote:

@Zusara wrote:
@Mellie wrote:

Je bent niet de eerste pro-voor-4-maanden-bijvoedster die hier mee schermt bedenk ik me nu :mrgreen:

En nee, niet iedereen in de cb’s volgt die richtlijnen op maar het staat wél in hun protocol dat ze dat moeten doen…

Pardon? :naughty:

Pro-voor-4-maanden-bijvoedster?

:silenced:

Oeh, typfoutje zie ik, moet dus zijn Pro-voor-6-maanden-bijvoedster, ga het meteen corrigeren in mijn vorige post sorry.

Maar ben je nou serieus beledigd? Zie jij een :twisted: :evil: of :silenced: achter dat zinnetje staan?

Nee, er staat een groene smiley, is dus luchtig bedoelt?

Dan kun je in dit geval niet vragen wat ik bedoel of dat ik iets mischien verkeerd geformuleerd heb? :eh:

Nee hoor, niet beledigd, hooguit verontwaardigd. Sorry dus als je het zo opvatte. En ik begrijp dus dat je het verkeerd typte…

De :silenced: slaat er op dat ik er niet zo heel veel woorden aan vuil wil maken. Ik wil er geen discussie over. Lijkt me niet de juiste plaats, een forum, om dit soort dingen te bediscussieren.

Als zelfs de hoogleraren me niet exact kunnen vertellen hoe of wat, dan lijkt het me niet dat dat op een forum wel kan…

Wij zijn in overleg met de kinderarts met Ryan begonnen met bijvoeden toen hij 5 maanden oud was. Hij had niet meer genoeg aan een liter voeding en groeide 300gram in een week…

Toen zijn we hem 4 flessen aan gaan bieden met bijvoeding. Nu krijgt hij 880cc per dag, eet fruit en krijgt diksap. Hij groeit nu keurig en is tevreden.

Maar wat blijkt? Ryan heeft eczeem…hij is kortademig en als je maar naar hem kijkt zit hij al onder de uitslag.

Reactie kinderarts: Dit hoeft niet perse te komen door de bijvoeding. Onderzoeken spreken elkaar tegen, de wetenschap weet het gewoon nog niet precies. Lekker blijven geven en goed opletten waar hij op reageert en dat dan een maandje achterwege laten.

Sja…

@Rijntje wrote:

Jammer trouwens dat je consultatiebureau de richtlijnen vrolijk overboord gooit. Hoop voor je dat ze dat niet met alle richtlijnen doen.

vind het echtgeen richtijn overboord gooien, sommige kinderen zijn er wel aan toe en 100% bewezen is het niet…

ik zal beginnen met fruit zoals peer, appel, meloen.

banaan kan stoppend werken dus daar zal ik nog even mee wachten.

Groente zoals broccoli, bloemkool, wortels

Ik ben bij Sarah ook met (voor) 4 maanden begonnen, Eva Lynn vond het helemaal nog niet nodig en is sinds kort pas aan de fruithap begonnen. Ik gooi een stuk fruit, schoon zonder schil en klokkenhuis natuurlijk, in de blender en maal het helemaal fijn. Als ze straks 6,5 maand is ga ik rapley erbij doen.

Fruit kook ik niet, groente wel.

Doe er nog geen aardappels en vlees bij, vind dat echt nog onzin en vooral nu bij Eva Lynn die is behoorlijk ‘dik’ dus vind ik aardappels ook nog niet nodig. Voedingsstoffen heeft ze nog genoeg, tis echt voor erBIJ :slight_smile:

(toetsenbord en muis doen het niet dus als er iets niet helemaal klopt/hoofdletters en punten etc… :wink:

Hoi Melanie, ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar ik heb een heel fijn boek van AH dat heet Opperdepop. Daar staan heel veel recepten in vanaf de eerste hapjes (wortel en bloemkool prutje) tot en met 4 jaar. Is een echte aanrader (vind ik) :thumbup:

Je mag beginnen met vier maanden maar persoonlikj zou ik wachten met zes maanden, ook vanwegen allergiee maar ook omdat het nog niet nodig is. Als je gaat beginnen begin dan met zachte smaken zoals peer, appel, banaan, en groenten worteltjes, of sperziebonen.

bij de ah is een boek dat heet opperdepop met allemaal leuke recepten voor kids van 0 tot 1 jaar geloof ik.

Hi meid,

Om even te antwoorden op je vraag:

Je kan je kindje gepureerd fruit en/of groente geven als je niet zo van potjes houdt…

en de 1 voed wel bij met 4 mnd en de ander weer niet…

betekent echt niet dat jij iets fout doet hoor!

je hoeft niet precies volgens het boekje te gaan leven, elk kndje heeft andere behoeftes!

je kan het voorzichtig proberen en dan kijken hoe je kindje erop reageerd wbt de darmpjes…

het is vrij logisch dat je kindje er nog aan moet wennen en even krampjes ervan krijgt… gaat snel weer over hoor…

ik heb onze dochter met 5 mnd fruit en groente gegeven en ze kon het goed hebben. ze is lang net al papa en mama en had niet genoeg meer aan alleen een flesje…

veel succes met het kokkerellen in de keuken voor je kleintje…

erg leuk he weer een stap vooruit te doen… :stuck_out_tongue:

Groetjes…

ohja vergeten:

http://www.keukenkikker.nl

Staan lekkere recepten op voor kleintjes..

@Mamavanesmee27 wrote:

ohja vergeten:

http://www.keukenkikker.nl

Staan lekkere recepten op voor kleintjes..

Leuke website :mrgreen: Bedankt voor de tip :thumbup:

hier heb ik ook het advies van het CB gekregen om met 4 mnd fruit te gaan geven…

juist omdat ze zo goed gaat en al op 4 flessen zit (een tijdje).

maar ik kijk het even aan of zij er dan al klaar voor is…anders wachten we gewoon nog even

bij Dave met 4 mnd al fruit begonnen op advies. hij was er echt aan toe…