Onze jongen is nu 4 maanden en krijgt altijd nog 5 flessen. 7 - 11 - 15 - 18 - 22 (ongeveer)
Op advies van het CB moesten we eerder beginnen met wat fruit en rijstebloem, omdat meneer nogal hongerig is, en er mag volgens het CB niet meer in de fles. Dit gaat goed!
Nu wil alleen het CB dat hij nog maar 4 voedingen krijgt, maar ze willen wel dat hij de laatste voeding op zn vroegst om 22.00 krijgt.
Dat lukt toch nooit?
Ik weet zeker dat als hij zijn laatste fles rond een uur of 8 krijgt dat hij dan de hele nacht doorslaapt, maar dat mag niet. Maar dan zouden 4 flessen misschien wel lukken. ’
Bovendien maak ik hem nu om 22.00 wakker uit een diepe slaap en is hij voor het slapen gaan weer druk.
Wat vinden jullie?
Ach ja, het CB… die verschilt wel eens van mening met mij :mrgreen:
Toen J. 4 maanden was heb ik zijn laatste fles laten vallen. Hij kreeg dus om 7-11-15-19 uur flesjes. Ik moest hem altijd wekken voor zijn fles van 23 uur dus die hebben we gewoon een keer weggelaten en meneer sliep heerlijk het klokje rond tot 7 uur 's ochtends.
Wat je trouwens kan doen is rond 18 uur een fruithapje geven, dan de fles van 19 uur iets later geven (bv 20 uur wat je aangeeft) en dan lekker naar bed. Maar je kan ook proberen om zijn fruithapje in de middag te geven en dan gewoon na zijn fles van 19 uur naar bed (en het advies van het CB dus naast je neerleggen :shifty: )
Maar volg gewoon je gevoel, dat werkt het beste hoor!
Pff… fijne adviezen weer!
Ik zou eerst denk ik een kleinere hoeveelheid per fles geven en als dat goed gaat kijken of je naar 4 flessen kan. Steeds een beetje rekken tussen de flessen tot je op vier uit komt. Ik vind vijf flessen op die leeftijd trouwens helemaal niet gek…
Waarom mag hij niet doorslapen als ik vragen mag?
Kijk maar hoe je kindje het doet op die 4 flessen overdag, bijvoeden is nu onzin, wat dat aangaat het cb lekker laten kletsen en desnoods voorstellen dat zij zich bij laten scholen :-*
ik wilde net zeggen: het cb is er voor adviezen, niet voor verplichtingen, dus lekker doen zoals jullie het zien zitten hoor!
oké bedankt allemaal!
mijn eigen idee was… en dat dus ik nu dus ook…
7 fles 180 + 6
10 fruit
12 fles 210 + 7
15.3 fles 210 + 7
18 groente
en nu nog om 22. 00 fles. 180 +6 en rijstebloem
Langzamerhand wil ik dan gaan schuiven met de laatste fles.
en dan kunnen de flessen overdag weer iets dichter op elkaar en dan gewoon weer 180…
soms is het echt puzzelen.
Ik weet trouwens ook niet waarom hij niet gewoon mag blijven slapen. Ze was al erg verbaasd dat ik hem niet nog es om 23 uur wou wakker maken. Slapen jullie dan al zei ze. Ja meestal moeten we tegen 6 uur weer op.
En als het nodig was dan deed ik het met liefde hoor! maar ik geloof niet dat we onze zoon er een plezier mee doen:d
lynn heeft tot de 6mnd gewoon 5 flessen gehad
en volgens mij nog wel langer :think:
@loveisintheair wrote:
Slapen jullie dan al zei ze. Ja meestal moeten we tegen 6 uur weer op.
Dan lig ik ook al uitgebreid te snurken :zzz:
het CB kan wel meer willen
Onze oudste is de enige die de fles kreeg en hij kreeg die eerst op verzoek.
Dit hield in: meer flessen dan volgens de standaard, maar die flessen waren wel kleiner dan gemiddeld. Nou dat vonden ze ook maar raar en vooral volgens mij lastig, want dan konden ze niet met hun schemaatje wapperen :shifty:
Als jouw kindje niet meer dan de max krijgt, het lekker doet op dit schema… dan zou ik dat fijn zo laten :thumbup:
@~Melanie~ wrote:
Waarom mag hij niet doorslapen als ik vragen mag?
wat dat aangaat het cb lekker laten kletsen en desnoods voorstellen dat zij zich bij laten scholen :-*
Volledig mee eens :mrgreen: :mrgreen:
trouwens wel lachen om te lezen dat ze ‘moeilijk’ doen over het lekker doorslapen van de kleine.
En dat ik hier bij de 2e juist gezeur kreeg rond die tijd dat hij 's nachts nog kwam! Dat was namelijk duidelijk een teken dat de bv niet genoeg meer was :o
Ik zou er ook niets aan doen als hij het op dat schema goed doet.
Mijn dochter zat ook op 5 flessen toen ze naar 4 moest en ze zat nog steeds op 5 flessen toen ze naar 3 moest. Ik heb me er nooit druk om gemaakt en ze heeft uiteindelijk zelf vlak achter elkaar zelf die flessen laten staan.
Niet te druk maken om wat het cb zegt, gewoon je eigen plan trekken waar jij en je kind zich goed bij voelen.
Ik zou het lekker zo laten als hij het zo goed doet.
Vind het wel appart van cb dat ze nu ineens bij 4 maanden fruit gaan adviseren.
Mij werd het ook geadviseerd met 4 maanden,vind dit nog te jong en heb het lekker zo gelaten.
@loveisintheair wrote:
oké bedankt allemaal!
7 fles 180 + 6
10 fruit
12 fles 210 + 7
15.3 fles 210 + 7
18 groente
en dan kunnen de flessen overdag weer iets dichter op elkaar en dan gewoon weer 180…
Ik weet trouwens ook niet waarom hij niet gewoon mag blijven slapen. Ze was al erg verbaasd dat ik hem niet nog es om 23 uur wou wakker maken. Slapen jullie dan al zei ze. Ja meestal moeten we tegen 6 uur weer op.
En als het nodig was dan deed ik het met liefde hoor! maar ik geloof niet dat we onze zoon er een plezier mee doen:d
Huh? ga je toch bijvoeden dan? Waarom wacht je niet tot 6 maanden?
Die opmerking van mij over dat bijscholen van die cb-medewerker was geen grapje hoor :-*
@loveisintheair wrote:
oké bedankt allemaal!
7 fles 180 + 6
10 fruit
12 fles 210 + 7
15.3 fles 210 + 7
18 groente
Wat een gezeik van die CB weer… Juist willen ze dat baby’s op zn vroegs al gaan doorslapen! Katie sliep al vanaf 10de week al door :think: Wel werd ze om 7u s’morgens wakker en dan gaf ik der de fles en legde haar weer op bed neer tot half 10…
En wacht op zn minst even met bijvoeden… Desnoods klein beetjes fruit per dag mocht je het toch graag willen maar je doet hem hier geen plezier mee Mijn Cb zei dat ik moest wachten met bijvoeden toen Katie 4 maanden was… Bij 5,5 maanden heb ik haar eerste fruithapje gegeven en toen ze half jaartje werd, fruit en groente…
Bedankt allemaal! Het bijvoeden was ik al mee begonnen, omdat er dus niet meer in zijn flesje mocht.
Hij dronk ze allemaal schoon leeg, en had dan nog honger. Vandaar dat het CB het advies gaf om toch wat eerder te beginnen met fruit en rijstepap.
Ik moet zeggen dat wijkverpleegkundige en arts elkaar ook steeds tegen spreken)
Maar goed ons mannetje krijgt dit al een tijdje en hij vindt het erg lekker, en heeft er verder geen last van. En nu hij dit al een tijdje iedere dag krijgt vind ik het ook weer raar om er weer mee te stoppen.
Maar ik denk dat ik voorlopig nog even bij 5 flessen blijf. Als hij daar geen behoeft meer aan heeft dan laat hij de laatste wel staan.
Persoonlijk heb ik ‘sch**t’ aan het Cb. Heb 1x iets teveel van aangetrokken, maar nooit weer.
Waarom dan een fruithap als ik vragen mag, misschien voldeed rijstebloem ook?
Hij krijgt totaal 780 per dag in zijn fles als hij 4 flessen krijgt, is dit wel voldoende? Hij mag maximaal 1 liter, dus eventueel een 180 fles zou nog makkelijk mogen er bij!
Hun bepalen niet wat jij moet doen, hun geven advies die soms niet eens geheel correct is (of verstandig).
Ik bedoel, bij Riley zeiden ze ook dat hij teveel dronk enzv. Terwijl hij onder de liter zat, toen hij oorontsteking had, moest ik hem maar bijvoeden want hij huilden van de honger niet van de pijn :think: Hij kreeg toen ook een fles om druk van zijn oren af te halen (voornamelijk toen water, omdat hij anders wel boven de 1ltr kwam)
Vraagje he…
die liter, is dat alleen voor de (fles)voeding of voor alle vocht op een dag??
:eh:
@naatjuh1988 wrote:
Vraagje he…
die liter, is dat alleen voor de (fles)voeding of voor alle vocht op een dag??
:eh:
liter aangemaakte kunstvoeding.
Meer is niet goed omdat er bepaalde stofjes inzitten die de nieren dan niet aankunnen.
Maar extra water ofzo is geen enkel probleem (onze oudste heeft als enige kv gehad vanaf 2 maand en hij zat bepaald moment verstopt, wij deden toen per fles in verhouding meer water zodat hij extra vocht op een dag binnenkreeg).