4 flessen???

Onze mup slaapt door. Meestal van 11 tot 8 ofzo. Gisteren kwam ik hierdoor op 4 flessen uit. De laatste om 9 uur gegeven en vanmorgen om 7 uur de eerste.



Nu is het inmiddels 12 uur en mevrouw heeft zich nog niet gemeld. Ik ga haar zo wakker maken, want 5 uur vind ik toch wel de max tussen 2 flessen in.



Maar is dat wel verantwoord, om zoveel tijd tussen de flessen te laten? Ze meldt zich normaal gesproken altijd uit zichzelf.



Als het zo doorgaat dan drinkt ze dus vandaag weer maar 4 flessen. Kan dat nu al? Ik heb geen idee wat ze weegt, want de 8 weken afspraak hebben we moeten verzetten ivm vakantie. Met 5 weken woog ze ruim 4,5 kilo. Ik gok dat ze nu dus de 5 kg al voobij is.

Heel herkenbaar :slight_smile: Onze meid zit momenteel ook op 4 flessen en een hele enkele keer 5

hier om 20:00 de laatste en dan komt ze soms om 05:00 maar meestal pas rond 07:00, en daarna gaat ze weer naar bed.

Ze slaapt dan meteen weer en meld zich dan pas weer rond 11:00 en dan begint voor haar echt pas de dag :mrgreen:



Het CB en kinderarts maakt er niet zo veel van, zolang ze maar goed blijft groeien en geloof het of niet onze dame drinkt maar ongeveer 60 a 100 cc per keer (tussen door aanbieden pikt ze niet) en komt daar toch even goed flink van aan ze is nu inmiddels al 61 cm en 5400 gr

Zolang ze goed blijft groeien en tevreden is zou ik mij niet zo druk maken.



Yenthe zit al vanaf dat ze 2 mnd is op 3 flesjes. En gisteren vond ze er 2 genoeg :roll:

Ze drinkt gelukkig haar flessen wel goed leeg en drinkt tussen de 175 en 200 per fles. Het bevalt me alleen niet dat ik haar 5 uur na de fles wakker moet maken en ze dan nog niet echt hongerig lijkt. Als ik dan de fles echter aan het mondje zet, dan gaat die er helemaal in.



Maar jeetje: maar 2 flessen :shock: Daar zou ik denk ik hypernerveus van worden :shifty:

Caithlin zat ook al vrij vlot op nog maar 4 flessen. We hebben een hele tijd gehannesd met wakker maken, kleine beetjes tussendoor om maar aan het minimale te komen maar uiteindelijk hebben we gewoon de hoeveelheid die ze minimaal op een dag moet hebben over 4 flesjes verdeeld en toen ging het prima. Zij tevreden en wij weer rustig… :mrgreen: Zolang ze goed groeien en tevreden ogen doe je het goed. :mrgreen:

Het gaat hier nog altijd prima op 4 flesjes.



Eerste tussen 8 en 9, dan rond 13/13.30 uur, 17.30/18 uur en 22.30 uur.



De laatste heb ik al een paar keer proberen te vervroegen, maar dan komt mevrouw 's morgens om half 7 al voor een fles :think: Dus dan nog maar even om half 11.

Mag zeker wel, geboorte gewicht van onze jongste was 4240 en de verpleegkundige vertelde ons dat ze al over mocht naar 4 flessen aangezien haar gewicht. Vond het echt belachelijk vroeg, maar als jou kindje dit trekt/aangeeft waarom niet ?

En ik vond 9 weken al vroeg :lol: :lol: Ze doet het echt super goed. Huilt bijna nooit en is super tevreden en vrolijk :inlove: Dat terwijl het met 5 flessen altijd huilen was van 3 tot laatste fles :doh:

Blijf het bizar vinden dat zoiets heel (in onze ogen niet normaal) simpels zoveel kan veranderen.



En gewoon nog even die laatste fles houden. Mag zeker nog!

Hier zaten we ook rond de 3 maanden op 4 flessen, geen probleem…

Hier ook al rond 3 maanden over naar 4 flessen. Vond het sneu om Ryan 2 keer wakker te moeten maken en hij groeit gewoon volgens het boekje.

Interessant topic dit!

Ons meisje (12 weken) krijgt nu 5 flessen per dag. Maar vaak moet ik haar voor 2 van de 5 flessen wakker maken. Over het algemeen drinkt ze haar flessen ook niet leeg (van de 165 ml. laat ze regelmatig ca. 30 ml. staan). Doorslapen doet ze dan weer niet, na de voeding van 22.00 uur (waarvoor ik haar wakker moet maken…) komt ze elke nacht toch nog uit zichzelf rond 4.00 uur.

Dus ik dacht dat we misschien maar over moesten naar 4 flessen waarbij ze dan gewoon goed drinkt (evt. dan ophogen naar 200 ml. als dat nodig is). Gebeld met CB, maar die vonden 5 flessen toch echt wel het minimum voor een kindje van nog geen 3 maanden.

Ze groeit trouwens als kool hoor, dus in die zin is er ook geen zorg over haar ontwikkeling.



Denk dat ik het de komende week maar een keer ga uitproberen, als er een dag is dat het een beetje goed uitkomt met de tijden. :roll:

Ow grappig, want hier deed het cb er helemaal niet moeilijk over :thumbup:



Vandaag is voor het eerst sinds we 4 flessen geven dat ze weer op 5 zit. Maar ja, er zijn wel vaker van die “regeldagen”.



Gewoon proberen. Werkt het niet, dan kun je de dag erna toch weer overstappen op 5 flessen?

Het blijft toch afwachten en je afvragen. Als je eindelijk denkt “ah, een ritme” dan is het alweer verdwenen.



Keira is inmiddels wat ouder, maar drinkt nog steeds zo wisselend. Een tijdje zelfs geen flessen (ze kreeg 4 tanden in eens). Maar nu weer twee… (Al is daarvan er eentje pap met de lepel).