4 flessen

Rianne krijgt sinds 2 dagen 4 flessen ipv 5.

In elke fles krijgt ze 200 ml ( 180 + 6 scheppen nutrilon )

Maar als ze nou aangeeft dat ze nog meer wil ( is nu niet het geval hoor ) , mag ze dan ook 4 keer 210 + 7 scheppen nutrilon hebben ( dit staat niet op het pak namelijk maar lees het hier en daar wel )

Ze drinkt de flessen heerlijk rustig , doet er met een boertje tussendoor ongeveer 45 minuten over.

persoonlijk zou ik dat mocht ze meer willen een extra fles geven, dat is beter dan 4x een grote plons, dat kan het maagje ook nog niet aan.

maar 45 minuten over een fles is dat niet erg lang? cb zei dat 30 min max is

(zelf geen ervaring mee Cleo trok ze binnen 15 min leeg op die leeftijd)

Ja maar dat is het punt nu juist , de 5 flessen krijgt ze allemaal niet leeg , en dan moeten we haar voor de laatste fles wakker maken en dat vind ik ook zo sneu als ze lekker ligt te slapen.

Ze kreeg de 5 flessen op de volgende tijden…6.30 / 10.30 / 14.30 / 18.30 / 22.30

En nu krijgt ze ze om 6.30 / 11.00 / 15.30 / 20.00 en we hebben het idee dat ze nu veel tevredener is.

Nou 45 minuten is niet lang , ze drinkt lekker rustig , tussendoor even boeren , en dat is beter dan dat ze in 5 minuten de fles leeg klokt lijkt me :wink:

Ja 5 min is te kort maar 45 min is wel erg lang. Een min of 20 is eigenlijk het beste, mss een andere speen proberen?

Bij mijn zeiden ze altijd dat als ze de flessen goed leeg drinken dan kun je de volgende keer 10cc meer maken. Finn heeft ook een tijd op 210+7 gezeten, dat had ie toen gewoon nodig. (gaf eerst dus 190=6 1/3, toen 200+ 6 2/3 en toen die weer goed leegging 210+7).

Na een aantal weken liet ie steeds weer wat staan in zijn fles en ging ik weer minder maken.

Bij BV zou je toch ook niet weten hoeveel ze drinken! Ze geven het zelf wel aan als ze meer willen! :smiley:

ja hoor, dat mag je geven… zolang je maar niet boven de 1000 cc per etmaal uit komt( per 24 uur). Hier ben ikook zo overgegaan op een fles minder, in de resterende flessen wat meer gedaan. Dronk het niet altijd leeg, maar bood het wel aan…

Als ze aangeeft dat ze meer nodig heeft, dan mag je dat best geven.

Lynn heeft ook een hele tijd op 210+7 gezeten, totdat we aan bijvoeding begonnen.

Quinten drinkt nu 4 a 5 flessen op een dag (Hangt er een beetje vanaf hoe vroeg hij 's ochtends komt. ). Ik laat hem zelf aangeven wat hij wil. Per fles 190+6. Behalve de laatste (5e) fles. Dat is vaak een flesje van 120+4 omdat we hem dan wakker moeten maken en hij weinig drinkt.

Ja dat kun je inderdaad wel doen. Joy had het nooit nodig ze dronk later 5 flessen van 165cc.(volgens mij incl poeder) ze deed er ook altijd een minuut of 40 over. Hoorde ook altijd dat het te lang was, maarja ze deed het, met geen enkele speen sneller, en sinds ze 1werd ze ging opeens met de pot mee eten (wou ze ervoor niet) en drinken niet normaal zo veel, 2 en halve liter per dag is normaal! en snel dus hier ook een baby langzaam drinkertje. wat allemaal normaal is geworden (alhoewel normaal?) :lol: