Hoi allemaal,
ik heb een vraagje mijn zoontje is bijna 5 maanden. Hij mag nog maar 4 flessen op een dag, dit doen we dus ook sinds 2 en een halve week. Maar sinds die tijd huilt hij heel veel. Ik vraag me dus af of hij honger heeft, of tanden krijgt ( hij kwijlt namelijk heel veel en zit met alles in zijn mond).
Ik dacht nou ga ik morgen proberen om 210 cc water met 7 schepjes te geen. Hebben meer mensen dit probleem gehad? En geven meer mensen 210 cc, ik hoor het namelijk niet vaak dat mensen dit geven.
Alvast bedankt.
Groeten linda
Het zou natuurlijk kunnen dat hij honger heeft. Wanneer begint hij met huilen? Is hij wel tevreden nadat hij zijn fles leegheeft? Ik zou gewoon inderdaad proberen of hij per keer wat meer flesvoeding wil. Maar het zou ook kunnen dat hij al toe is aan wat bijvoeding. Dan kun je tussen twee voedingen is proberen om hem wat groente te geven. Maar misschien wil je daar mee wachten tot hij 6 maanden is.
Tandjes is ook een optie maar Jasmijn stopt ook al maanden alles in haar mond en ze heeft ook een tijdje behoorlijk gekwijlt :drool: Ze is nu bijna 9 maanden en nog steeds tandloos , dus dat zegt ook niks.
Ik zou het verder ook niet weten.
Waarom mag hij eigenlijk niet meer dan 4 flessen? :think:
Hij mag niet meer flessen van het consultatie bureau. Bijvoeding mag hij ook pas met 6 maanden vanwege de kans op allergien. Hij is wel tevreden na zijn fles.
maar waarom mag hij niet meer dan 4 flessen als ik vragen mag?
uuuuh als je zoontje aangeeft niet genoeg te hebben aan 4 flessen, ga jij hem dan eens heel vlug weer gewoon 5 flessen geven!!
Jij kent hem het beste, niet het CB!!
Mijn zoontje was 6 maanden en zat nog steeds op 5 flessen en hij gaf toen ik begon met bijvoeden vanzelf aan wanneer er een fles afkon.
Zolang je maar niet boven die 1000 cc uitkomt.
Overgens luister ik wat betreft flessen niet naar het CB, ik ben eerder geneigd om te kijken naar het schema wat op de pakken kv staat.
Ik zou dus gewoon weer een dag proberen om hem 5 flessen te geven en dan te kijken hoe hij is.
Het consultatiebureau zou ik lekker laten praten en ik zou op mijn zoon vertrouwen dat hij aangeeft wanneer er een fles afkan.
@joseetje wrote:
uuuuh als je zoontje aangeeft niet genoeg te hebben aan 4 flessen, ga jij hem dan eens heel vlug weer gewoon 5 flessen geven!!
Jij kent hem het beste, niet het CB!!
Dat wil ik net zeggen…
Heb je al rijstebloem geprobeerd? Je kan hem natuurlijk ook papjes van rijstebloem geven. Zo zijn wij begonnen met het oefenen met happen van een lepeltje. 30cc voeding en 2 schepjes rijstebloem. Gaven wij tussen de flessen door. Meeste gaat er in het begin toch naast dus boven die liter kom je dan ook niet snel. De variant met vanille vinden veel kindjes erg lekker. Hij kan dan al goed happen als je aan de bijvoeding gaat en krijgt daarvan dan dus meteen meer binnen. Heeft bij ons erg goed gewerkt.
Weet je trouwens waar CB voor staat? Consternatie Bureau :roll: :mrgreen: :lol:
ik kan er met me petje al niet bij dat het cbde baas zou proberen te spelen over je kinderen :naughty:
Volgens mij zeggen ze overal iets anders zeg. Hier ging ik uit me zelf 4 flessen geven, en onee dat mocht niet moesten er zeker 5 worden! Nou heb het gewoon op 4 gehouden en gaat prima, wij begonnen met 210 en zitten nu op 4x 240 met 8 schepjes! Gaat heel goed, toen ik dat tegen het CB vertelde 2 weken geleden deden ze ineens niet meer moeilijk.
Groetjes mirjam
Mijn zoon kreeg met 5 maanden 5 flessen van 200, pas toen ik met bijvoeden begon ging hij over op 4 flessen en dat was met 6 maanden.
Heb jij meer voeding in je flessen zitten of is het CB gewoon in de war?
Hieke kreeg met 4 maanden, 4 flessen. Op eigen verzoek. Ze gaf aan geen behoefte aan meer te hebben. Het ging gewoon niet op en om 23 uur wakker maken voor een fles was een waar drama en ze dronk dan voor geen meter. 4 x 200 en ze deed en doet het als een speer. Nu met bijvoeding gaan die 4 flessen niet eens altijd meer leeg.
Simone ging ook pas met 6 maanden naar 4 voedingen. Ook op eigen verzoek. De middag fles wilde ze niet meer. Nu geef ik na het potje wat sap en dat vind ze geweldig.
Met de bijvoeding drinkt ze ook niet alle flessen meer leeg. Gewoon naar je kind kijken en doen waarbij jullie je goed voelen.
Hoi Linda,
Ik heb een beetje hetzelfde probleem met mijn zoontje.
Zelf heb ik ook een vraag gesteld (naar 4 vdg ivm gewicht)
Momenteel kom ik uit op de ene dag 4 voedingen en de andere dag 5 voedingen.
Bij Ivar ligt het eraan hoe laat hij 's ochtends komt. Als hij heel vroeg komt (en echt een fles wil hebben, hij krijst dan) net als gisteren dan krijgt hij 5 flessen + bijvoeding en als hij lekker doorslaapt dan krijgt hij 4 flessen + bijvoeding.
Ik zal de schema’s even opsommen:
Schema 1: Ivar vroeg wakker (5:00- 6:00)
Zie schema bij mijn onderwerp van 11 augustus
Schema 2: Ivar later wakker (7:30- 8:30)
Zie schema van Marieke bij mijn onderwerp (9 augustus)
Ik heb hierin een kleine aanpassing gedaan en dat is dat ik het potje groente tussendoor geef (na ongeveer 3 uur) hierna kan ik de fles nog een uur tot 1,5 uur rekken.
De fles die hij na de groente hap krijgt is 180 + 6 scheppen zonder Nutrix.
Ik hoop dat Ivar dan op een gegeven moment echt naar de 4 voedingen gaat.
Ik hoop dat hij wat aan hebt!
Groetjes en succes Mama van Ivar
Linda, als je hem nog niet bijvoed mag hij echt wel 5 flessen!
Evy is nu 4 maanden, maar de laatste fles gaat er echt nog niet af. In principe pas als ik haar ga bijvoeden! Ik zou dus gewoon of weer 5 flessen geven van 200 CC, of inderdaad 4 maar dan met 210 en 7 scheppen. Hij MAG tenslotte een liter op een dag! Ik zeg met nadruk mag, hoeft niet natuurlijk!