4 dagen voor vakantie prikken advies

Mijn oudste (bijna 4) krijgt 4 dagen voor onze vakantie een Dktp prik.

Kunnen ze hier ziek van worden, want heb weinig zin om met een ziek kind op vakantie te zitten. Anders verzetten we de prikjes gewoon.

onze kids zijn er beiden niet ziek van geweest.

wel een ietwat stijve arm.

maar ik zou zekere voor onzekere nemen en verzetten

Ik zou het ook verzetten.

Hier waren ze met 4 jaar de oproep vergeten dus toen hij bijna 5 was heeft onze zoon zijn prik gehad :wink:

No problem, gewoon verzetten :mrgreen:

Hier hebben wij het ook verzet, maar iets naar voren. Was geen punt.

Zowel Noortje als mijn stiefzoontje (7jr) zijn nog nooit ziek geweest van een inenting, maar elk kind is anders natuurlijk.

Als je twijfelt, dan zou ik de prikafspraak gewoon verzetten, dan heb je er ook geen stress mee van.

Hier zijn ze er allebei niet ziek van geweest.

Amélie heeft wel ontzettend last van een stijve arm gehad…zo erg dat ze er 's nachts van wakker werd :?

Ik zou hem verzetten tot na de vakantie.

DKTP hebben ze, als ze er al last van krijgen, vaak vrijwel meteen of een dag later last van. In principe zou er na 4 dagen geen reactie meer mogen komen. Bij de BMR is dat wel na ongeveer een week.

Dat zou voor mij dus geen reden tot verzetten te zijn, maar mocht je het wel willen, natuurlijk mag dat gewoon hoor.

ik zou verzetten! ze kwakkelt al snel volgens mij, en dit is toch een aanslag op haar weerstand!

Bij ons alleen de BMR prik die echt vervelend was.

DKTP op de dag zelf wat hangerig, daarna ging het prima.

Gewoon doen dus!

ik zou het verzetten. het is echt niet erg als ze de prik een beetje later krijgen!

Hoe heeft ze op al haar andere prikken gereageerd?

Want als ze toen niet veel last heeft gehad, zou je het gewoon door kunnen laten gaan.

Net wat de andere zeggen, stijve/zere arm soms wat hangerig, maar zeker niet na 4 dagen.

Heeft ze de bij de andere prikken wel sterk gereageerd, zou je hem kunnen verzetten.

En als je het zelf niet ziet zitten ook. Want het geeft niet als het wat later is.

Het is gewoon waar je je zelf het prettigst bij voelt.

Maar in normaal gesproken geen sterke of late reactie bij deze prik.