Sinds januari ben ik gestopt met de pil.
De eerste keer toen ik stopte met de pil in 2004 wist ik al dat een zwangerschap niet vanzelfsprekend zou zijn door een ontzettende onregelmatige cyclus (gemiddeld 86 dagen).
Wonder boven wonder ben ik zwanger geraakt…
Nu dus weer gestopt en wederom loopt het niet lekker.
Ik ben nu 2 keer ongesteld geweest en 2 keer een bloeding gehad tijdens sex. (Naar huisarts voor uitstrijkje en daar kwam uit dat ik PAP3a had én een virusinfectie. De bloedingen kwamen hoogstwaarschijnlijk door de infectie en moet vanzelf over gaan).
Maar ik heb afgelopen dinsdag een ovulatietest gedaan en die bleek ontzettend positief.
Nu komt het; ik vandaag- lees 4 dagen later- ongesteld geworden.
Ik ga er maar vanuit dat het een menstruatie is aangezien het gepaard gaat met krampen en heftige bloeding.
Heeft iemand énig idee hoe dit kan?
Een luteale fase van 4!!! dagen???
Het klinkt alsof je progesteronwaarde na je eisprong te laag is, waardoor je veel te vroeg ongesteld wordt. Je baarmoederslijmvlies wordt te snel afgebroken. Het kan zijn dat je lichaam eerst op regel moet komen, omdat je nog niet heel erg lang geleden met de pil gestopt bent. Over een tijdje kan het best goed zijn, omdat je hormonen dan meer in balans zijn. Mocht dit echter heel lang zo blijven, dan zou ik naar de huisarts gaan. Een te korte luteale fase (fase tussen eisprong en ongi) bemoeilijkt de innesteling. Deze fase moet minimaal 10 dagen zijn.
Oh ik word er zo onrustig van…
Ik begin het vertrouwen in mijn lichaam kwijt te raken.
Eerst dat PAP3a gedoe met die virusinfectie.
Ik begin er nu toch heel erg aan te twijfelen of die bloedingen uberhaubt van die infectie komen of dat het gewoon te maken heeft met mijn cyclus… :think:
Bloeding op 12 februari- ongesteld 5 dagen later
Bloeding op 28 maart- ongesteld 12 dagen later
Ik ga er vanuit dat deze bloeding nu een menstruatie is aangezien ik echt krampen heb. Tijdens die bloedingen heb ik dat dus niet en houden slechts 2 Ã 3 dagen aan.
Ik temperatuur al geruime tijd maar maar temp schommelt zodanig (soms met 0,4 graden) dat ik daar écht niets op uit kan maken.
Deze maand vanaf dag 20 ongeveer maar aan de ovulatietesten…
Ik ging er eigenlijk altijd maar vanuit dat je standaard 14 dagen voor je menstruatie je eisprong hebt…
Dus wie weet is dat de afgelopen keren ook al niet zo geweest…
Maar die progesteron waarde kan zichzelf wel weer herstellen?
De luteale fase is niet altijd standaard 14 dagen, sommigen hebben een kortere fase of juist een langere. Je progesteron kan zichzelf inderdaad herstellen als je hormonen tijdelijk uit balans zijn. Maar het kan ook iets blijvends zijn. Daar is niet zoveel van te zeggen. Maar misschien hebben je bloedingen ook iets te maken met die virusinfectie, dat weet ik niet. Ik zou het nog even een poosje aankijken en opnieuw met ovulatietesten beginnen, zodat je zelf ook wat meer duidelijkheid hebt.
Dan kijk ik het nog even aan. Hoe moeilijk dat ook is. Het liefst ren ik direct naar de huisarts. Ik begin het hele gedoe omtrent een zwangerschap zó zat te worden.
Eerst al met mijn eerste zwangerschap en nu lijkt de geschiedenis zich weer te herhalen…Heb daar zó geen zin in… :?
Weet jij toevallig iets van eventuele homeopathie? Zou zoiets misschien je lichaam ook klaar kunnen maken
?
Als je naar de huisarts wilt, dan moet je dat gewoon doen. Die zou dan in elk geval kunnen nagaan of de bloedingen met je cyclus te maken hebben of met de virusinfectie. Als het met je cyclus te maken heeft, zul je nog geen doorverwijzing krijgen voor de gyn, ben ik bang… Het kan soms wel een halfjaar duren voordat je lichaam weer een beetje op regel is. Maar jij hebt dus altijd een lange en onregelmatige cyclus gehad? Heb je wel een eisprong altijd, of dat ook niet?
Ik ben niet zo heel erg bekend met homeopathie. Je zou teunisbloemolie kunnen nemen, dit zou een regulerende werking op je cyclus hebben. Alleen mag je volgens mij geen teunisbloemolie nemen als je zwanger kunt zijn. Dus dat is een beetje lastig als je niet precies weet of en wanneer je een eisprong hebt gehad. Sommigen nemen ook multivitamines. Ik heb dit zelf allemaal ook wel geprobeerd, bij mij had het geen effect helaas. Maar wie weet…
Ja ik heb altijd een zeer onregelmatige cyclus gehad. Toen ik zwanger wilde worden van mijn dochter (wat klinkt dat raar…) had ik een gemiddelde cyclus van 86 dagen. Dat betekent dat ik dat jaar 4 keer ongesteld ben geweest.
Of ik wel altijd een eisprong heb…ga ik wel vanuit maar ik gebruik die ovulatietest ook pas sinds een paar weken.
Teunisbloemolie gebruik ik pas sinds 3 weken…ik zou toch niet daar die rare cyclus van hebben gehad???