4,5 maand en eczeem op wangen? HELP...

hoi,



Ons lieve jongetje heeft af en toe ineens knalrode en gloeiendhete wangetjes, hij krijst er van en wil steeds krabben. Later worden het een soort kleine blaasjes, die dan weer stipjes worden en uitdrogen. Maar soms zitten daar dan alweer nieuwe rode plekjes onder.



Ik heb al veel geprobeerd (aloë vera gel, vaseline, Weleda, borstvoeding, niks …), maar niks helpt. Hij kan ook absoluut niet tegen wat voor zepigs dan ook, dan wordt alles gelijk rood.



Hij moet nu naar de ha voor een hormoonzalfje. Maar ja, dat zou ik liever niet willen.



Heeft er iemand de gouden tip…?



Ben jullie zeeeeeer dankbaar, want dit is echt zielig…



Groetjes,

LaBruja

Ik zou eerst een homeopaat proberen. Bij Victor heeft dat destijds heel goed geholpen. Hij was na een paar dagen als eczeemloos.

Hormoonzalf kan altijd nog.

Heb je ook een idee van waar het vandaan kan komen? Krijgt hij al bijvoeding? Heeft hij ook andere allergische klachten?

Ik zou juist niet al te veel dingen gaan proberen op zijn huidje. Zal aan de huisarts een vette basis zalf vragen. Zoals Lanette créme met 10% vaseline. Deze smeert het fijnste uit op een babyhuidje. Andere zijn dikkere crémes waardoor je hard moet wrijven op zo’n dun huidje.



En niet met zeep wassen, gewoon alleen wassen met water. Maar hier hielp ook niets, zelfs niet hormoon zalf 1. Hebben altijd zwaardere op haar gezichtje moeten smeren (omdat er pus en zelfs bloed uit kwam, zo open lag het hier). Maar dan zagen we wel altijd na 2 dagen verbetering.



Maar heeft hij het alleen op het gezichtje ? Kan het dan niet toevallig een allergische reactie zijn op de voeding ?

Mijn dochtertje heeft ook een koemelkallergie, en als ze toch iets van melk in haar mond krijgt of tegen haar mond/wangen dan krijgen we hier ook een reactie meteen vuurrood en warm. Daarna met blaasjes en of witte puntjes. En kan dan ook niets anders doen dan krabben totdat het over is.

Hoi, dank voor jullie reacties!!!



Ik doe hem in bad met water en een flinke scheut afgekolfde bv. Beetje vet, en zit veel in enzo. Niet iets voor iedereen, mss, maar het werkt wel. Dat wil zeggen, na het badje is zijn huis niet roder dan voor het badje, en zelfs wat rustiger.



Iemand ook ervaring met cardiflor emulsie van VSM? Of Dode Zeezout?



Ariel, dank voor de tip (pb), ik ga er zeker achteraan!



Groetjes,

LaBruja

Ik heb Victor destijds wel in bad gehad met dode zeezout. Maar eh, dat was niet zo’n succes. Het is toch zout he en dat in die kleine wondjes…



Als crème gebruikte ik remederm van Louis Widmer. Nog steeds trouwens omdat het erg fijn spul is. Eczeem ging er niet van weg maar Victor voelde wel zachter. Zelf gebruik ik de badolie om me mee in te smeren. (douchen, dan nat insmeren en dan afdrogen. )

Hier ook een kindje met eczeem, en dode zeezout zou ik niet zo snel doen, ik heb zelf ook eczeem en als het op een wondje komt prikt dat behoorlijk.



Een plotselinge uitslag kan een reactie zijn op bijvoeding, maar kan ook maar zo wat anders zijn. Ee reactie op het wasmiddel, wat in een dekentje zit waar hij op gelegen heeft bijvoorbeeld.



Ik houdt zelf ook niet van hormoonzalven, met homeopathie kun je vaak een heel eind komen. Steven is nu bijna van zijn eczeem af.

Vette zalven werkte bij Steven niet dat sloot zijn huid af, crèmes hielpen al iets beter, maar nu smeer ik hem elke dag 1a2x in met olie (amandelolie), dat vind hij zelf ook het fijnst.



Het is een beetje kijken wat bij jouw kind het beste werkt, Steven kan ook niet tegen een heleboel producten die voor gevoelige of eczeem huid bestemt zijn.

Dermalex! Gewoon bij de drogist te koop en helpt bij onze kleine dame net zo goed als de hormooncreme die ze via de huisarts heeft gekregen maar ik die ik liever niet (te lang) gebruik!

C.aithlin had ook vreselijke eczeem. Alle vette zalven al geprobeerd via huisarts maar niks hielp. Uiteindelijk lichte hormoonzalf gekregen en na anderhalve week was het zo goed als verdwenen. Hierna is het niet meer teruggekomen in die ernstige mate en konden we het goed af met vette creme met paraffine.

Hoihoi,



Nogmaals bedankt voor al jullie tips. Ik heb inmiddels 2 weken gesmeerd met hydrocortison 10 mg, en ndata he even helemaal weg was komt het toch steeds terug. Inmiddels ook benauwdheid er bij, en ben weer naar de huisarts geweest: atopische constitutie heeft hij. Dus nu heeft hij er ook nog ‘pufjes’ bij voor als hij benauwd is.



oh. ok. Dus…



Ik wil graag langs een homeopaat, want nu is het alleen maar symptoombestrijding. Wat niet eens werkt…



argh.



Gelukkig ligt hij nu heerlijk te slapen en is het nog steeds een vrolijk ventje.



Groetjes,

LaBruja

De hydrocortison deed hier ook helemaal niets, maar moet zeggen mijn meisje had het wel heel erg.

Emovate was echt het wondermiddel hier op haar gezichtje. Je kunt een soort schema opbouwen, 4 dagen wel smeren en 3 dagen niet. Hier smeerde ik altijd door de week elke dag en in het weekend niet, alleen op deze manier had ik het een beetje onder controle.



Springt het ook open, komt er vocht etc uit ?

Mijn dermatoloog schrijft me altijd een samengesteld middeltje voor dat de plekjes enorm snel laat indrogen. Tis wit, en ligt echt als een soort laagje tipex over de plek heen. Dit spul werkt zoo enorm goed.

Hier hebben we ook probleempje met uitslag op de wang. Ik weet niet of het eczeem is, ik vermoed van wel maar huisarts zegt steeds droge huid en soort van wondroos.

Ik probeer vanalles, vaseline-lanette, lanolin smeren we er op om z’n huidje vettig te houden. Dat helpt wel maar het plekje gaat maar niet weg.

Het komt steeds weer terug.



Laatst van huisarts antibioticazalf gekregen. Maar ja, die mag weer niet in de oogjes komen dus moet je er een pleister overheen plakken, Maar dat sluit de huid weer zo af…

Dus afijn, vicieuze cirkel.



Nu leek het bijna weg te zijn vorige week, dit weekend kwam het weer terug. Dus weer afspraak gemaakt bij huisarts.

Ik weet ook niet goed meer wat ik nu moet doen :shock:

Gelukkig lijkt Stuart er niet echt heel veel last van te hebben. Hij krabt er niet vaak aan, soms tijdens het eten. Ik heb dan het idee dat fruitzuur bijvoorbeeld een bijtend effect heeft en hij daarom dan gaat wrijven.



Lastig… :frowning:

Pete heeft enorm veel eczeem gehad als baby zijnde. Met 5 maanden een bloedtest gehad voor evt koemelkallergie, maar hij bleek een pinda-allergie te hebben. En laat nu net in vele badolie/douchegel voor baby’s met een gevoelige huid arachide-olie (pinda-olie) te zitten, wat bij hem dus verergering van klachten gaf.

Ook reageerde hij op parfum, dus qua badolie en shampoo en wasmiddel ben ik op Neutral overgestapt. Ik haal nu wel eens badschuim voor kids (ziet er wat leuker uit) maar vaak krijg hij dan toch uitslag op zijn benen en onderrug, het deel wat dus vooral onder water zit.

Hoi,



Nou, hier helpt voorlopig helemaal niets. Zelfs dwars door de hormoonzalf heen wordt het erger.



Heb nu een afspraak met een ho9meopaat. Iemand vertelde dat haar twee kinderen het ook heel erg hadden, en dat het daarna echt over was. Nou, wie weet… Ben de symptoombestrijding wel wat zat.



Zal emovate noemen bij de huisarts, over twee weken.



Gelukkig is zijn benauwdheid wel helemaal weg…



Sterkte allemaal, ik vind het erg k*t, dat eczeem. A. heeft er ook echt last van, arm kind. Wat kun je je dan hulpeloos voelen, zeg!!!



Groetjes,

LaBruja

Ik ben afgelopen week terug geweest bij de huisarts, ditmaal mijn eigen huisarts gehad voor de verandering.

Hij vond dat het toch een eczeem plekje is gepaard met een lichte schimmel infectie (zoiets verwacht je toch eigenlijk niet op een wang).

Nu een lichte hormoonzalf met schimmeldodend middel gehad. Het lijkt nu al wel een stuk beter te worden maar weg is het nog niet.

Over 10 dagen wil de huisarts hem terug zien ongeacht wel of niet genezen.



Of het nu de oplossing gaat zijn weet ik niet maar ben wel blij dat het nu serieus genomen wordt ipv steeds “ach ja, droge huid, niets ernstigs, komt vast wel goed”.