3jr 3mnd en weer gedrag van bij 2jr?

Zucht… is het normaal, hoort het er gewoon bij?

De kleine man heeft al een paar weken weer veel verdriet als ik hem naar de peuters breng. De eerste 3 maanden was ook zo, toen ging hij er huppelend heen en nu dus weer pet. Hij huilt dikke tranen van verdriet dat hij er niet heen wil, blijft als ik weg ben nog 20 minuten in een driftbui hangen en heeft het daarna (volgens de redelijk passieve leidsters) wel naar z’n zin. Als ik hem haal, straalt hij blij.

Hij is pieperiger, weer af en toe driftbuien om niks, dwarsdwars.

Voelt hij aan dat ik iets meer moe ben dan anders? Is hij bang van heel dat sinterklaasgebeuren? Heeft hij last van dat ene rouwdouwermannetje bij de peuters (enige wat ik eruit krijg is dat dat jongetje wel eens een ander slaat, maar niet hem).

Sja jullie weten het antwoord natuurlijk ook niet. Maar zo vervelend, hij durft ineens niks meer alleen, overal moet mama mee, mama moet meedoen (speelt wel zelf, maar vraagt dan iedere 3 minuten met dat schattige stemmetje: mama, wil je meespele?, hè wat voel je je dan onlief dat je andere dingen wil doen).

Mijn mannetje is van 16 augustus en ook 3,3 jaar oud.

Ook hij heeft hetzelfde gedrag als jou kindje.

Ik denk dat dit een tijdelijke fase is(hoop ik maar)

Zo pieperig,vooral als hij zijn zin niet krijgt,word snel boos en driftig en erg huilerig om alles.

Het kan idd zijn dat de kinderen de spanningen voelen van de feestdagen,ik ben ook wat gespannen,dus misschien is daar zijn reactie op.

Slapen gaat gelukkig wel goed maar sochtends wel vroeg wakker.

Laten we maar duimen dat het dan een fase is.

Suc6

Ook hier een kereltje van 3 jaar en bijna 5 maanden. Hij is altijd al wat plakkeriger geweest dan bijv Imme. De laatst paar weken is het echt extreem. Ook het moeilijk hebben met afscheid nemen op het kdv, ( nu kan dat er ook wel aan liggen dat hij naar een andere groep is verhuisd met allemaal 3+ kindjes en dat hij mij nu vaker ziet omdat ik op de zelfde verdieping werk op de bso). Hij wil alleen door mij naar bed gebracht worden want papa is niet leuk, zegt hij. 's ochtends is het alleen maar jengelen omdat papa er niet is en hij graag met papa wil knuffelen want mama is niet leuk, hij wil puzzels en spelletjes doen veel te hoog gegrepen zijn voor hem, daar is kan hij ook boos van worden…

Juul is de laatste weken meer aan het jengelen dan gezellig aan het spelen, en dat in combinatie met een temperament volle peuter die in haar peuterpubertijd zit is het erg gezellig hier in huis… :?