3FM op de babykamer

Dag dames,

Vandaag op het kdv kwam ik de babygroep van Mila binnen en daar waren een paar meiden lekker aan het kletsen, met op de achtergrond brabbelende babies, 1 huilende baby en 3FM, nogal hard (vond ik dan). Ik vond het echt heel druk voor die kleintjes en eigenlijk gewoon veel te prikkelend. Ik bedoel dan niet het kletsen of de huilende baby want dat lijkt me normaal, maar vooral het gebonk van de radio. Goed, hij stond op normaal volume maar was wel duidelijk aanwezig.

Ik heb het even besproken met de leidster van de andere groep en gevraagd of dat vaker was daar en zij gaf aan van wel. Ik heb tegen haar gezegd dat ik het erg onprettig vond en dat de kinderen zo wel erg veel prikkels kregen maar zij leek het normaal te vinden.

Ben ik nou gek of niet?? Dat is toch niet overal zo?

Ben ik nou zo’n overbezorgde moeder als ik hier met de leidsters zelf over ga praten? Of moet ik me niet aanstellen en is dit de normaalste zaak van de wereld? :think:

bij ons mag het ook helemaal niet

(al moet ik toegeven dat we tussendemiddag als de meeste kids op bed liggen wel even de radio aanzetten zachtjes trouwens :oops: )

vaak hebben wij een cd opstaan maar hij gaat gauw weer uit als hij teveel prikkelt, en ook hebben wij de cd’s van woezel en pip heerlijke rustgevende muziek ideaal voor een baby’s

en ik vind trouwens best dat je er wat van kan zeggen

zeker als hij te luid aanwezig is

Bij ons op het kdv hebben ze ook nooit de radio aan(en ik kom Jasper nog eens ‘onaangekondigd’ eerder ophalen, zie dus ook hoe het er overdag aan toe gaat :wink: ), alleen soms draaien ze een CD voor de kids, dus die zingen en dansen dan vrolijk mee :mrgreen: (hij zit overigens in een groep met kids van 0-4)

Dus ja op zich geef ik je gelijk: ik had vroeger ook de tv de hele dag aanstaan :oops: en nu Jasper er is doe ik dat bewust niet meer. Maar ik heb ook een vriendin die dus wel de hele dag naar muziek/tv/ect. luisterd en die kleine schijnt nergens last van te hebben :think: Hij was al met een maand of 9 helemaal fan van bepaalde muziek en vond het heerlijk om dan mee te dansen(op mama’s arm dan he :wink: ). Ik denk dat het afhankelijk is van je kind. Het ene kind kan het prima hebben, een ander is snel overprikkeld als de hele dag de radio aanstaat.

Welke indruk maakt je dochtertje?

Tja, ze was er op dat moment niet… Mijn vriend had haar al meegenomen en ik kwam de oudste ophalen.

Ik werd er vooral zelf helemaal kriegel van :wink: Dus tja, t was hem trouwens wel opgevallen dat de radio zo hard stond en hij vond het ook niks dus volgens hem was ik niet gek :angel:

Oh, hij zegt dat hem behalve het volume ook de zenderkeuze hem niet helemaal aanstond. 3FM is een erg drukke zender natuurlijk.

Nou dan zou ik er de volgende keer toch maar een ‘nonchalante’ opmerking van maken… :mrgreen:

Iets in de trant van: zo 't lijkt hier wel een disco/popconcert oid :think: Kan nu even niets bedenken wat lekker gevat klintk :think:

ik vind 3fm nu niet echt muziek die daar thuis hoort…

een baby/peuter cd op de achtergrond oké maar zeker niet overheersend!

ik had er wat van tegen de leiding gezegd. als je muziek aanzet ok, maar dan wel voor de kids en niet voor hunzelf!

af en toe zou ik net erg vinden maar niet elke dag meerdere uren.

Bij ons op de babygroep 0-2 jr alleen van die rustgevende beetje spirituele muziek zonder tekst. En ook alleen af en toe een half uurtje ofzo.

Bij de 1-4 groep waar ze nu zit ook denk ik een uurtje per dag ofzo muziek maar dan k3 enzo :wink: .

sja hier staat ook bijna de hele dag muziek aan , juist omdat juul het helemaal geweldig vind :lol:

ze staat dan echt te swingen met de billen en haar armpjes draaien rondjes in de lucht als ze de muziek leuk vind… dus mmmm of het kwaad kan? :think:

Ik zou er ook zelf geen moeite mee hebben. Bij ons io het KDV staat wel een radio maar heb hem eigenlijk nooit aan gezien.

Wij hebben thuis ook altyd de radio aan of tv en Veron vind het ook gewelidg bij sommige liedjes gaat hij idd ook bewegen :inlove:

Wij vinden het heel belangrijk dat hij opgroeit met muziek maar dat is iedereen zijn ding natuurlijk.

Ik werk op een KDV bij ons is de radio alleen aan met kinderliedjes )K3 etc.) en dan alleen als de samenstelling vd groep het toelaat.

Vind het raar om op de groep waar baby’s zijn 3 FM te draaien!

Dat kan toch in de pauze als je dat graag zou willen.

Maar ja dat is mijn mening.

Ik zou het ook helemaal niets vinden, hoor!! :naughty:

Precies wat anderen ook zeggen; rustige babymuziek is nog tot daar aan toe maar géén hardere muziek!! En babymuziek ook niet de hele dag hoor! Wat is er mis met een beetje rust? Dan kan de baby ook zichzelf horen brabbelen enzo.

Zo doen we het thuis ook; af & toe een liedje om te swingen en de rest van de tijd rust. Dan kunnen ze hun eigen stemgeluid testen!! :mrgreen:

Bovendien ben ik zelf docente (VO) en merk ik dat kinderen van muziek in de klas, vooral de radio, drukker worden! Ze moeten ook wel, om er bovenuit te kunnen komen. En het geeft idd méér prikkels.

Dus ik zou er ook zeker wat van zeggen! Je betaalt goud geld dus dan hebben ze ook maar rekening te houden met hoe jij het voor je kindje wilt!! Want die radio doen ze écht voor zichzelf, niet voor de kids. Die vinden babymuziek véél leuker!

:-* Karin

Ik vind muziek thuis of op het kdv wel wat anders. Daar slapen/spelen/huilen 9 babies plus de begeleiders en als daar ook nog harde, onrustige muziek tussendoor komt vind ik dat gewoon te veel van het goede.

Ik heb het trouwens gewoon aangegeven en ze houden er rekening mee vanaf nu.

Ben wel blij te horen dat ik me niet aanstel :dance:

Ik ben het helemaal met je eens. Op zo’n dag krijgen kindjes al heel veel prikkels, en je kan een kind ook overprikkelen he. Dat hoef je niet meteen te merken, maar goed is het niet. Ze hebben af en toe (vaker dan wij denken) rust en kalmte nodig om alles te verwerken.

Woensdag en donderdag kwam ik Joas halen en had hij beide dagen een verjaardag gehad op het kdv. Allemaal gezellig en leuk, maar ik zat 's avonds met een kind dat niet kon slapen vanwege de drukte. Gisteren toen ik hem kwam halen lag hij met twee andere beebs op het speelkleed met de leidster erbij, er zat 1 kindje te kleuren aan tafel en verder was het compleet rustig. Nu weet ik niet hoe die dag verder is verlopen maar gisteravond viel hij zonder problemen in slaap, denk echt dat dat komt door de ‘kalme’ afsluiting van de dag.

Soms is er op vrijdagmiddag een ‘gangfeest’ op het kdv, met keiharde muziek en alle kindjes bij elkaar op de gang. Ik vind dat dus voor Joas helemaal niks, hoewel ik zie dat de andere kindjes daar wel van genieten. Hoe dan ook, ik zou er iets van zeggen als ik jou was. Het is hun vak, ze mogen best iets bewuster zijn van de prikkels die ze meegeven.

Sorry, had eroverheen gelezen dat je het al hebt aangekaart… :shifty: :angel: