3e zwangerschap wel of niet????

hallo



Even in het kort mijn verhaal

Mijn eerste kindje is na een zwangerschap van 28,5 geboren. Met 28,1 braken mijn vliezen en na 4 dagen in het ziekenhuis zette de bevalling ondanks volop weeenremmers toch door. met ons ventje is alles goedgekomen en heeft niks overgehouden van deze vroeggeboorte.



Mijn tweede zwangerschap stond ik onder controle bij de gyn om de baarmoedermond te meten. Bij 25 weken bleek deze verkort te zijn. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis , na een week mocht ik met complete bedrust naar huis. Dat heb ik 12 weken volgehouden. Met precies 37 weken is onze tweede toen geboren. s middags was mijn baarmoedermond nog 3,5 cm en 's avonds om 19:00 begonnen de weeen…



En nu… kriebels voor een derde kindje…

Ik heb inmiddels een gesprek met de gyn gehad en ben nu doorverwezen naar een academisch ziekenhuis voor hun mening.

Er zijn verschillende opties, plaatsen van een cerclage (bandje om de baarmoedermond), spuiten met n soort hormoon ( om weeen te remmen, maar die had ik toen niet) volledige bedrust (hiervan is niet bewezen dat het helpt)… Eigenlijk komt het erop neer, dat ook deze zwangerschap niet te voorspellen/ plannen is. Er zijn geen bewijzen over de juiste behandelwijze voor mijn situatie.



Ik weet het even niet meer, moeten we de gok wagen of toch niet en hoe dan wel of niet??? Wie wil hier zijn mening over geven???

als ik zo lees dat het bij je tweede al ontzettend goed is gegaan…

dan denk ik dat het bij een derde heel goed moet lukken.



ik zou dan persoonlijk, als het kan, voor zo’n bandje om de baarmoeder mond kiezen, voor toch wat extra zekerheid.



heel veel succes en ik hoop voor jullie dat het mogelijk is om een derde wondertje te krijgen :smiley:

Hoi en welkom op deze site trouwens :wink: :-



Ik ben van mijn eerste zoontje bevallen met 20 weken, uiteraard heeft hij het niet gehaald.

Ik heb een zwakke baarmoederhals (is dat ook zo uitgesproken geweest bij jou? :think: ).

Na Robbe :vlinder: kregen wij nog 3 zonen, allebei met cerclage én bedrust (maar dat laatste viel bij de laatste 2 nog mee :shifty: ) en ik ben bevallen met 38.1 weken, 39.5 weken en 40.1 weken! :thumbup: :inlove:

Ik wens je veel succes, persoonlijk zou ik er dus nog voor gaan.

Hier waren het na Robbe :vlinder: 3 hele angstige zwangerschappen en ik heb er veel moeite moeten voor doen maar na 9 maanden hopen op het beste hebben we hier nu wel mooi 3 prachtige zonen bij ons voor het leven…



Veel sterkte met je beslissing! :-

hoi bietje



Dankjewel voor je reactie, dat van die zwakke baarmoedermond is bij mij dus ook uitgesproken. Bij de eerste wisten we dat alleen nog niet en waren mijn vliezen gebroken voor ik er erg in had. Bij de tweede zwangerschap viel dit dus wel op doordat ik onder controle stond en baarmoedermondmetingen kreeg.



kun je misschien wat meer vertellen over de cerclage, plaatsing ervan enzo. En hoe de bedrust bij jou gegaan is. Vanaf wanneer, vanaf het plaatsen van de cerclage?? En mocht je niets meer doen, werken/ huishouden / tillen. Heb jij het idee dat jou kindjes zo lang zijn “blijven zitten” door de cerclage, of denk je dat dat anders ook zo zou zijn.



Sorry voor dit vragenvuur, maar ik kan hier zo weinig informatie over vinden, dat ik iedereen aan het uithoren ben.



groetjes

Ik kreeg de cerclage onder volledige narcose en dit gebeurde rond de 14 weken.

De eerste 12 weken is een narcose te risicovol en daarom is het veiliger na die 12 weken.

Ik moest telkens een nachtje blijven, de volgende morgen kreeg ik dan nog een echo en dan mocht ik naar huis en vanaf dan inderdaad veel rust.

Ik kreeg het volgende schema van de gynaecologe:

Platte rust:

    * 10u-12u
    * 14u-16u
    * Na 19u

Rond 37 weken werd het bandje dan verwijderd.
Bij Senne zelfs al aan 35 weken vanwege te veel spanning erop en dat mag niet want dan heb je kans dat de baarmoederhals scheurt dus dat wordt ook goed in de gaten gehouden! :thumbup:
De cerclage was telkens wel nodig hoor, zonder had ik nu 4 engeltjes in plaats van 1 engeltje vertelde de gynaecologe me telkens.
Zo'n bandje kan echt heel veel aan en zonder zou ik het nooit hebben gedurfd, maar goed dat zo'n cerclage bestaat!!
Ik zou er voor gaan meid en probeer er vertrouwen in te hebben! :thumbup: :-*
Als je nog vragen hebt, vuur ze maar af hoor! :wink:

Als je hier op googeld, vind je vast wel wat: shirodkar cerclage.