3e kindje, minder rust, minder voeding?

Hallo,



Ik heb toch even een vraagje. Zijn er meerdere mensen die hun 3e met veel succes gevoed hebben? Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden.

Ze groeit de laatse 2 maanden niet zo heel erg hard, en nu heeft ze al best wel een tijdje dat ze dag en nacht om de 2 uur komt.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit me behoorlijk op begint te breken.

De middelste heb ik 16 maanden gevoed en ik herken dit gewoon niet.



Zit er nu eigenlijk gewoon ff helemaal doorheen :cry: Ik kan niet de rust pakken die ik zo nodig heb. Met 2 behoorlijk temperamentvolle dochters erboven, waarvan 1 naar school moet enzo en een peuter van 2 en dan de dagen en nachten waarin ik weinig slaap…



Eigenlijk weet ik helemaal niet wat ik wil vragen…

Maar ik weet t gewoon even niet meer. Ik wil niet stoppen :hand:

Maar iemand mischien tips, of is het een fase of wat dan ook.



groetjes

Nee helaas heb ik geen antwoord voor je maar ik wou je wel even een dikke knuffel geven want die heb je nu denk ik ook wel nodig :hug:

liever,wat kan je je rot hierover voelen he,dit is nu mijn eerste die ik voed,en heb ook van die momenten.Ik wil je een hele dikke knuffel geven :hug:

dank jullie :-*

ook van mij even een dikke :hug:



Maar het kan idd wel een fase zijn. En dat ze 2 maanden niet zo heel hard is gegroeid kan te maken hebben met de 3 a 4 maanden dip, dan groeien ze wat minder.

Maud kwam ook steeds om de 2 / 2,5 uur. Sinds 2 dagen laat ze er weer wat meer tussen. Maar ik kan begrijpen dat het heel zwaar is met een peuter en kleuter erbij.

Hier een mama met drie kindjes en ons derde kindje voed ik nog steeds, zij het alleen nog 's nachts en 's ochtends.

Maar ik heb haar heel lang (iets meer dan 10 maanden, eerder wilde ze geen vaste voeding) volledig bv gegeven.

Ze is altijd een kleintje geweest, maar groeide verder wel goed.

Maar het is natuurlijk wel onrustiger, voor jou en ook voor je kindje, als er al twee boeven rondlopen. Dat is heel herkenbaar! En ook ik heb wel mindere momenten gekend (zij kwam ook 's nachts om de twee uur, ook rond die leeftijd) en in twijfel gestaan. Maar toch volgehouden en daar ben ik wel blij om.



Eh, je had niet echt een vraag, ik niet echt een antwoord, geloof ik :eh: :wink:



Maar goed, ik heb ons derde kindje met veel succes zelf gevoed!

Succes!!

Hier een 6de kindje nu inmiddels al bijna 4 jaar aan de borst. En in het begin ging het niet hard met de groei. Ze is overigens nog steeds een kleintje maar heeft zich altijd prima ontwikkeld en een erg tevreden baby/kindje geweest. Maar de eerste jaren overdag altijd wel veel voedingen gevraagd.Zeker het eerste half jaar was soms best wel hectisch met nog 5 andere kinderen die vaak op uur en tijd ergens moeten zijn. Maar aan de andere kant gaf juist die borstvoeding me ook erg veel rustmomenten.

Kan me voorstellen dat de vele nachtvoedingen je opbreken. Ik heb mijn nachtrust kunnen pakken door mijn jongste dochtertje bij met te laten slapen. Dan zijn de nachtvoedingen veel minder intensief voor jezelf.