3e kind een clown?

Vaak zat kom je artikelen tegen met wat je positie in het gezin met je ‘doet’ qua persoonlijkheid.



Lees het altijd wel met interesse, sommige dingen kloppen, sommige dingen herken ik niet. Maar 1 ding wat in bijna al die artikelen terug komt is dat 3e kinderen in gezinnen van 3 clowns/entertainers/flierefluiter/lekker makkelijk kinderen zijn.



Nou ik ben er achter dat dat helemaal klopt voor onze 3e…maar ben er ook achter HOE dat komt!



Ze kunnen gewoon niet anders!



Als onze jongste per ongeluk een boer laat (op deze leeftijd ga ik er voor het gemak van uit dat ze allemaal nog per ongeluk zijn :mrgreen: ) liggen de oudste 2 in een deuk. Probeert hij iets te zeggen? HILARISCH in de ogen van de oudste 2.

Wijst hij op commando van de grote broers zijn sloffen aan? Groot applaus, wat geweldig knap van jou zeg.

Wijst hij zelf ergens met een priemend vingertje naar? Dan lopen de grote broers voor hem om het te halen, want je dat wil hij toch?

Rood aanlopen omdat je moet poepen? Minstens zo hilarisch als een fout uitgesproken woord :o



Echt waar geen beter publiek voor een kind als 2 grote broers die je ook nog eens om je kleine pinkie hebt zitten… tja die van ons wordt dus ook clown/entertainer :lol: :wink:

is het een 3rde kind iets of een jongste kind?

vaak gaan die artikelen over oudste, middelste en jongste kinderen… hoewel het er vaak over 3e kinderen gaat denk ik eigenlijk dat dit voor veel jongste kinderen zal gelden.

Ah ok. Ik zal Ava in de gaten houden. Zij zegt nu na een boertje heel braaf “Pardon?” :lol:

@marloes vip wrote:

Oudste kinderen worden vaak te volwassen gezien, middelste zijn vaak tegendraads en jongste zijn vaak verpest, als je de meeste onderzoeken moet geloven. :think:




wat nou tegendraads ik ben helemaal niet tegendraads, ik ben zo meegaand als de pest :mrgreen:

hangt wel wat van t leeftijdsverschil af denk ik

ben zelf als jongste in een gezin groot geworden maar de jongste boven mij was 11 jaar ouder

ze speelden wel veel met me in t begin, later waren ze echt gewoon alleen maar geinteresseerd in vrienden en vriendinnetjes…



ik ben opgevoed door drie vaders en twee moeders,…mag niet, laat dat, geef maar hier…

om GEK van te worden



ik was dus geen clown maar een ontiegelijke eigenwijze donder wiens eerste woorden waren NEE, en KAN IK ZELLUF WEL



ook logisch :lol:

hé dat waren mijn eerste woorden ook volgens mijn moeder :lol:

Maar ja ik ben die middelste niet tegendraadse he :mrgreen:



Wat overigens wel frappant is… onze middelste lijkt in gedrag echt ontiegelijk op zijn moeder… allebei middelsten dus. En in onze jongste herkennen mensen mijn broertje… de 3e/jongste van het stel.

Zou er dan uiteindelijk toch een kern van waarheid in zitten?



En idd volgens mij maakt het leeftijdsverschil wel uit.



Als je 3/4 kids in 3/4 jaar tijd krijgt is het denk ik ook al minder als wanneer er telkens 1,5/2,5 jaar tussen zit. Als ze heel vlot op elkaar zitten gaat een oudste kind er anders mee om als wanneer er wat meer tijd tussen zit, puur omdat het kind er nog niet ‘aan toe is’ om op een bepaalde manier te doen.

En met veel leeftijdsverschil idd net zo. Dan zijn de oudste(n) al zo groot dat het niet direct humoristisch is als je dreumesbroertje/zusje een boer laat :lol:



Dus naast aantal kinderen en je positie zal ook het leeftijdsverschil wel meespelen… en het zal ook echt nooit voor 100% voor iedereen gelden, maar de 3e een clown klopt hier zeer zeker tot nog toe :lol: (en mijn broertje was dus ook altijd een echte clown).

Hier is Senne absoluut de clown (middelste), Broes de verstandigste (eerste) en Cas het verwend nest :oops: (jongste) :wink: .

@marloes vip wrote:

Oudste kinderen worden vaak te volwassen gezien, middelste zijn vaak tegendraads en jongste zijn vaak verpest, als je de meeste onderzoeken moet geloven. :think:


En van enige kinderen komt al helemaal niets terecht, die hebben het slechtste van alledrie samen :wink:

Ik herken het ook helemaal. Ik heb er geen 3 maar 2. Maar er zit bijna 3,5 jaar tussen dus de oudste zit ook in een fase dat de boertjes en luiers en brabbels hilarisch zijn. Als er bijc. 1,5 jaar tussen de kids zat dan zou de oudste waarschijnlijk de lol er niet van inzien. Maar nu wel dus.

ALs de jongste een snottebel tot har kin heeft heeft dan ligt de oudste zowat op de grond van het lachen.

Ja het is een herkenbaar verhaal.

nou dan gedraagd ella zich als derde kindje terwijl ze toch echt de eerste is :mrgreen:

Haha, leuk dit te lezen. Hubbie roept hier al een paar weken dat onze jongste echt een clown is/ entertainer wordt (en hij is pas 5 net maanden :roll: :mrgreen: ), dus wie weet, zal het in de gaten houden :mrgreen: .

Whaha wat een heerlijk stukje herkenning is dit. Dat verklaart ook waarom onze jongste weleens: “lekker” zegt als hij een boer laat. En wat denk je van een dikke wind laten aan de eettafel, dan liggen grote broers ook over tafel van het lachen. En in plaats van pardon zeggen probeer je dan gewoon om een nog hardere te laten al moet je die uit je tenen persen.



Volgens mij komt dat nooit meer goed met die jongste knullen van ons.

Oudste kinderen worden vaak te volwassen gezien, middelste zijn vaak tegendraads en jongste zijn vaak verpest, als je de meeste onderzoeken moet geloven. :think:

@mamaMarije wrote:

@marloes vip wrote:
Oudste kinderen worden vaak te volwassen gezien, middelste zijn vaak tegendraads en jongste zijn vaak verpest, als je de meeste onderzoeken moet geloven. :think:




wat nou tegendraads ik ben helemaal niet tegendraads, ik ben zo meegaand als de pest :mrgreen:
Jij??? Volgens mij geloof je dat zelf nog niet eens. :wink: neemt niet weg dat je wel heel lief bent.