36 weken groeiecho.

ik heb gisteren bij 35 weken en 5 dagen mijn laatste groeiecho gehad. Alles is goed met mijn meisje,ze weegt volgens groeiecho 3700 gram bij 50 cm. Hoeveel groeit een kindje nog van 36 tot 38 weken? Ik word met 38 weken ingeleid. Ik hoop dat ik haar er nog normaal uit krijg. Hoe zwaar werden jullie kindjes geschat rond 36 weken en hoe zwaar waren ze bij de geboorte? Gr Bianca

Ons kindje werd bij 36 weken geschat op ongeveer 6/7 pond bij de geboorte. Ons zoontje werd geboren met 38+5 en woog bijna 7 pond.

Mijn zoontje werd geschat op 7 pond…

Hij is uiteindelijk met 40 weken geboren met bijna 7 pond, dus ze zatw el aardig in de buurt

Hebben ze gekeken hoeveel ze nu is of hoeveel ze bij 40 weken zou zijn?

Wat volgens mij hebben ze bij mij niet gekeken naar de situatie op dat moment maar alleen een inschatting gegeven voor de 40 weken grootte :think:

Overigens was ze dat dus al met 38 weken, dus ben blij dat ze wat eerder was :smiley:

Met 37 weken was ons meisje bijna 4 kilo. Met 39,3 weken was ons meisje 4240 gram. Talysha was veel kleiner als Jenna ook hoofdomtrek. Maar ik heb niet meer pijn gehad bij Jenna dan Talysha, was beide wel gelijk. Dus je krijgt je meisje er vast wel uit :hug:

@Marlous79 wrote:

Hebben ze gekeken hoeveel ze nu is of hoeveel ze bij 40 weken zou zijn?

Wat volgens mij hebben ze bij mij niet gekeken naar de situatie op dat moment maar alleen een inschatting gegeven voor de 40 weken grootte :think:

Overigens was ze dat dus al met 38 weken, dus ben blij dat ze wat eerder was :smiley:
ze hebben gekeken hoeveel ze op het moment woog. Met 35 weken was ze al 7 pond. En gisteren was ze volgens berekening van groeiecho 3700 gram bij 50 nu. Ze durfden nog geen schatting te maken maar ze zeiden dat ze dan met 38 weken rond de 41 a 4200 gram zou zijn. Weet zelf niet hoe hard kindjes de laatste weken groeien,en hoe ze bij mij verder groeit,spuit elke dag 100 eenheden insuline om haar groei goed te houden,vanwege mijn suikerziekte type 2. Dank jullie wel.

Wat ik bij de oudste begreep was dat ze de laatste weken maar 100 a 200 gram per week groeien, maar of dat alleen 40-42 weken was of ook daarvoor??

Op babybytes staat trouwens wel elke keer een geschat gewicht… even spieken…wel allemaal gemiddelden natuurlijk, ik weet niet in hoeverre je suikerziekte (nog) veel invloed heeft

wk 36 gem 2900 gr

wk 37 gem 3100 gr

wk 38 gem 3200 gr

wk 39 gem 3300 gr

wk 40 gem 3400 gr

wk 41 gem 3500 gr

wk 42 gem 3600 gr

Hier alleen maar KS omdat de oudste te groot was (4630gr), dus geen ervaring met gewoon bevallen.

ik ben bij 40+5 gewoon bevallen van een jongetje van 4230 gram, was geen scheurtje te zien en kwa pijn viel het mij heel erg mee.

Dus als de schatting klopt dan moet dat gewoon lukken!