Hoi,
Ik ben nu 35 wk zwanger (2e kindje) en de baby ligt nog steeds in stuitligging. Dinsdag moet ik weer bij de verloskundige komen en als het kindje dan nog niet gedraaid is word ik doorgestuurd naar de gyneacoloog. Als het kindje dan nog in stuit ligt, word het misschien uitwendig gedraaid.
Iemand die dit ook heeft gehad en haar ervaring met mij wilt delen?
Geen ervaring met uitwendige versie, mijn kindje is met -ik geloof- 36 weken nog gedraaid.
Ik zal even voor je zoeken, bij mij opperde de verloskundige moxatherapie. Daar heb ik toen een topic over gestart, ik ga even voor je zoeken.
Lees maar eens: Ervaringen met moxatherapie?
Ik had overigens zelf de uitwendige versie wel willen proberen, maar gelukkig is het niet nodig geweest. Ik hoop bij jou ook niet! Mocht je de moxatherapie willen proberen dan pb me maar even, ik heb van een medekokster sticks + uitleg toegestuurd gekregen en dus niet hoeven gebruiken. Als ik je er blij mee kan maken dan hoor ik het graag.
Hoi,
mijn tweede dochter was ook zo dwars!
Wij moesten ook denken over draaipoging (want je hoeft dat niket te doen hoor!), maar we wilden dat niet (ik dacht: het ligt niet voor niets zo. Miss draait het vrolijk weer treug als ik het zh uitwandel, alles voor niets). Vrijdag besloten, maandag weer naar zh voor echo en toen was ze spontaan gedraaid. Was ook in de 36e week geloof ik.
Succes!
hoi, ik raad je aan goed te informeren over het wel/niet laten draaien (daar ben je nu natuurlijk al mee bezig) mijn moeder werkt op de verloskamers: sommige kinderen hebben een korte navelstreng, als ze dan gaan draaien kan hier wat mee gebeuren (scheuren) met alle nare gevolgen vandien. Zij heeft het ons altijd afgeraden, dit is dan ook de reden geweest dat mijn schoonzus vorig jaar met ks is bevallen omdat haar dochter in stuit lag en ze niet wilden laten draaien.
Succes bij het maken van een keuze!
Bij mijn dochter kwamen ze er met 37 weken achter dat ze in een stuit lag. De afspraak met het ziekenhuis werd gauw gemaakt. Toen we daar aankwamen lag ze inmiddels niet meer in een stuit, maar dwars. Ze hebben haar gedraaid en dat is gelukkig gelukt zonder enige problemen. Het viel me ook reuze mee, het gepor in mijn buik was niet prettig, maar heel pijnlijk was het niet. Ik heb daarna (met bijna 42 weken :roll: :mrgreen: ) een probleemloze bevalling gehad. Sterkte ermee!
:-*
Hoi angie, ik had al in je andere onderwerp geantwoord. Heb dus geen ervaring met draaien, dat kan bij mij niet vanwege een dubbele baarmoeder en daardoor een tussenschot. Dat is ook de reden dat alle 4 mijn kinderen in stuitligging zijn geboren. ( via de normale weg)