hoi,
ik heb sinds donderdag met opstaan (en de rest van de dag) ineens last van een troebel zicht…
ik dacht dat mijn bril ontzettend vies was, maar die was gewoon schoon, toen
dacht ik dat ik misschien gezichtcreme in mijn ogen gesmeerd had…
dit is duidelijk niet zo want ik heb er nu nog steeds veel last van…
hoe lichter de ruimte hoe meer last ik er van heb…
echt vlekken op mijn ogen lijkt het (geen verkoudheid of jeuk of tranen)
ik heb ook last van lichte hoofdpijn en weer af en toe misselijk en allerlei andere hormonale klachten (maar goed ik ben dan ook zwanger
)
ik lees op internet dat je rond week 30 weer een andere hormoonhuishouding krijgt, iemand een idee of deze klachten daarmee te maken kunnen hebben??
Het komt mij niet bekend voor.
Misschien toch even overleggen met de VK?
Misschien is je bloeddruk verhoogd?
Of juist veel te laag.
Echt even je vk bellen. Meen me te herinneren dat bij een hoge bloeddruk ook deze klachten kunnen voorkomen samen met hoofdpijn en misselijkheid waar van je a aangeeft dat je die hebt, heb je ook pijn in je boven buik?
nou gisteren had ik wel de hele dag met vlagen last van mijn buik aan de bovenkant…beetje beetje benauwd gevoel… Maar dat heb ik wel eens vaker gehad na een stresvolle werkweek
morgen sowieso maar even de vk bellen dan
vlekken/sterretjes, hoofdpijn en een bandgevoel rond je buik? dan zou ik maar gelijk bellen
Ik had dit ook en tilde er niet zo zwaar aan en toen bleek ik hellp te hebben en hebben ze onze zoon gelijk gehaald !
dus bellen !
Heb je al gebeld?
@Mam van 2 wrote:
vlekken/sterretjes, hoofdpijn en een bandgevoel rond je buik? dan zou ik maar gelijk bellen
Ik had dit ook en tilde er niet zo zwaar aan en toen bleek ik hellp te hebben en hebben ze onze zoon gelijk gehaald !
dus bellen !
Idd bellen! Ik had (nog) geen Hellp, maar wel een zw.schaps vergiftiging en deze klachten komen wel bekend voor.
Wil(len) je niet bang maken, maar beter een keer te vaak bellen als ziek worden!
ja ik heb al op mn kop gekregen van de vk dat ik niet gebeld heb!
vanochtend ben ik naar de ha geweest en bloeddruk is omhoog gegaan (dinsdag was hij nog goed) nog niet extreem hoog en ook wat eiwitten in de urine (ook nog niet een grote hoeveelheid) maar met de hoofdpijn en troebel zicht genoeg om toch aardig serieus te nemen…
hij vond ook dat ik de vk moest bellen
dus gebeld en ik moet zometeen langs komen om nog een keer wat testen uit te voeren en ze zei ook dat ik iemand mee moest nemen en mijn ziekenhuispasje mee moest nemen zodat er eventueel in het ziekenhuis nog (bloed)testen gedaan konden worden.
mocht niet werken tot we meer weten, het kan allemaal mee vallen, hoefde niets ernstigs te zijn maar ze willen het wel goed in de gaten houden.
en ze vond het ook niet slim dat ik niet gebeld had, en dat ze liever 10 x voor niks langs komen dan 1 x te weinig
maar goed ik dacht het is weekend en oogklachten zijn niet echt zwangerschaps gerelateerd :roll:
hopelijk valt het allemaal gewoon mee
Hoop voor je dat het meevalt!!
spannend ! weet je al iets meer ondertussen ?
Mijn bloeddruk was ook verhoogd en ze raadde me ook ten strengste aan om veeeeeel te drinken. Ik had er ook hoofdpijn naast, bij mij gelukkig niets ernstigs maar inderdaad altijd bellen. Hopelijk valt het allemaal wat mee, sterkte.
Goed dat je hebt gebeld. Laat je nog weten hoe het ging bij de vk?
nou allemaal gelukkig helemaal mee!
Bloeddruk was al weer lager (of de ha meet het anders ofzo)
en eiwit testje gaf amper iets aan… Dus ik ben blij :dance:
ze zag geen reden om te extra bloedtesten te doen voor nu, moet nu wel wat vaker komen om mn bloeddruk in de gaten te houden en als ik nog een keer die hoge buikpijn heb bellen.
Gelukkig maakte ik me niet zo heel druk, maar de dokter had me wel even aan het denken gezet poeh!
Ik las de topictitel, moest ook meteen aan de bloeddruk denken… Helaas ervaring hiermee gehad, heb zwangerschapsvergiftiging/hellp gehad in mn laatste zwangerschap. Gelukkig dat het nu goed gaat met je, maar goed in de gaten houden hoor! Vooral bovenbuikspijn, hoofdpijn, misselijkheid en sterretjes/wazig zien, heb ik ook last van gehad destijds.
Jeetje Teun das schrikken!
Gelukkig loopt het goed af maar goed luisteren dus naar je lichaam.
Geen helpp en vroeggeboortes hoor!
Rustig aan meid!
Hoe gaat het nu met je?
sinds een dag of 2 zijn die vlekken voor mijn ogen weg :dance:
ik weet nog steeds niet wat het wel was,maar gelukkig is het weg
ik moet wel elke week nog voor controle bij de vk komen nu vanwege mn bloeddruk en hoofdpijn/vermoeidsheids klachten…
maar geen zwangerschapsvergiftiging in ieder geval, thanks for asking
Gelukkig dat het nu weer beter gaat/weg is :thumbup:
Fijn dat ze je goed in de gaten blijven houden.
Gelukkig maar! :thumbup: