30 weken echo?

ik had afgelopen week mijn 20 :inlove: weken echo en nu heeft ze meteen een afspraak gemaakt voor een nieuwe echo over 10 weken.

ik kan me niet herinneren dat ik bij sophie na de 20 weken nog een echo heb gehad.

is dit tegenwoordig standaard? niet dat ik het erg vind om over 10 weken ons schatje weer te zien :inlove:

Bij overgewicht krijg je standaard een 30 weken echo… Kijken hoe de groei gaat. De mijne staat ook al gepland :slight_smile:

ah oke. toen had ik toch ook al wel overgewicht, is dat iets van kort?

Ik weet het niet, bij mijn zoontje kreeg ik die echo ook al, dat is bijna 3 jaar geleden.

@Rachael wrote:

Bij overgewicht krijg je standaard een 30 weken echo… Kijken hoe de groei gaat. De mijne staat ook al gepland :slight_smile:




Bij ons heeft het niets te maken met overgewicht.

Standaard nu groei-echo bij 30 weken en bij 35 weken een liggingsecho.

Is voor mij ook nieuw, nog niet eerder gehad.

Ik mag a.s. Dinsdag weer even naar ons beebje gluren :dance:

Bij ons was het standaard rond de 31 weken, een groeiecho. 4,5 jaar geleden bij de oudste ook al.

Maar hier doen ze die echo’s bij de vk zelf, dus daar hoeven ze geen aparte afspraken voor te maken.

Ow wat leuk ellen nog esspieken.



Hier een liggingsecho nog met 36 weken

Hier ook standaard met de 30 weken een groei-echo en normaal met 35 weken een liggings-echo (maar die heb ik dus maar 1 keer gehad :wink: ). Heeft hier niks met overgewicht te maken hoor… Werd hier in het ziekenhuis gewoon standaard meegenomen.

Hier had de echo dame het ook over een 28 weken en 32 weken echo, maar net wat de gyn wil. En hier geen overgewicht.

Ik had vorige keer met 32 weken een groei echo. Er verandert dus volgens mij wel steeds wat.

dan denk ik dat het hier toch een beetje standaard is, want heb de vk nog geen enkele keer iets horen zeggen over meer/andere controles omdat ik overgewicht heb.



en ach, een keertje spieken vind ik natuurlijk helemaal niet erg :mrgreen: ben zo nieuwsgierig naar kleintje :inlove:

Ik heb ook overgewicht, had ook geen extra controles maar wel extra groeiecho’s. Bij Marijne was het nog 1 groeiecho, bij Eva hadden ze dat aangepast naar 2, om de ontwikkeling in de gaten te houden. Vond ik niet erg, toch nog even extra kijken :mrgreen: al had Eva er nooit zin in, ze ging prompt slapen.

Ik krijg ook een oproep voor over 1,5 week voor de 30 weken echo.



Ik heb overigens bij elke afspraak dat ik geweest ben bij de gyn op 2 keer na elke keer een echo gehad, wel zo leuk om elke keer weer even te mogen spieken :inlove: