30+ en voor de 1e...

Hoi!

Wie is er nog meer de 30 gepasseerd en gaat nu voor de 1e?

Ik zit zelf op mijn eerste NOD te wachten.

Spannend dus!!

Groetjes Garfield

Heeee Garfield,

Super dat jullie er nu voor gaan, heel veel succes! :-*

Garfield ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je!!!

Hoop dat het snel raak is.

Dikke :-* Chantal

Ik ook Garfield! Ben op 25 mei gestopt met de pil en nu aan 't testen voor mijn ei, vanochtend voor het eerst een heeeeel licht streepje.

We vinden het zoooo spannend, en sinds we hebben besloten voor een kindje te gaan zitten we saampjes lekker op een roze wolk :mrgreen:

Groetjes,

Mariska

Heel veel succes voor alle 30-plus wannabe-mama’s!

Hoop dat jullie droom snel mag uitkomen.

en natuurlijk ook voor alle 30-min wannabe-mama’s!

Groetjes van een mede-dertiger (die al 2 kindjes heeft).

Hee Mariska,

Wat leuk dat jullie er ook voor gaan.

Ja, wat is het spannend hè… vooral de eerste keer.

Wij zijn in februari al met de pil gestopt en hebben het toen drie maanden “veilig” gedaan.

Ik wilde even kijken hoe mijn cyclus zou zijn na het ontpillen, maar die was gelukkig gelijk erg regelmatig. Ook kan ik mijn eisprong goed voelen, dus dat is wel fijn.

Ik zit nu in de wachtperiode… pfff! :roll:

Wat duurt het dan opeens lang, ha ha.

Voorlopig voel ik nog niks anders dan anders. Spannend dus!!

Gezellig dat je hier komt kletsen.

Groetjes Garfield

Garfield,

ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn van een wondertje.

Die wachtdagen zijn vreselijk…

Ik was 33 toen ik zwanger werd van mijn dochter (na ruim een jaar klussen) We hadden net besloten maar eens langs de HA te gaan toen het raak bleek.

Nu ben ik 39 en hoop met mijn vriend (met wie ik nu bijna een jaar samenwoon) op een nieuw wondertje…zou nu wel balen zijn als het weer lang op zich laat wachten…en ik weet dat er bepaalde risico’s bijkomen nu ik deze leeftijd heb, maar ik ben nog niet van plan mijn droom overboord te zetten, ook al zal het dan wel druk worden hier in huis: 1 van mij, 2 van mijn vriend die hier week op week af zijn, en dan eventueel nog een klein wonder…

Hoi Mandala,

Dat hoor je toch ook wel vaak. Dat als je denkt dat het niks meer wordt (kennelijk toch een soort ontlading en ontspanning in je lichaam) dat het dan wel raak is.

Hopelijk hoef je nu niet zo lang te wachten op het wondertje van jullie samen!

Groetjes Garfield

Hihi Garfield, dat heb ik ook! Dat wachten duurt echt lang! Jij hebt geloof ik nog wel enig idee wanneer je NOD zou moeten zijn, voor ons is het echt afwachten. Vanochtend een testje gedaan, een heeeeel dun tweede streepje, dus ik denk dat ik zondag maar weer eens test om te kijken of mn eisprong er al een beetje aan begint te komen. Ben zo ongeduldig! :mrgreen:

Hoi hoi!

Dat ongeduldige herken ik helemaal hoor!

Maar ik was al drie maanden gestopt met de pil om te kijken of mijn cyclus een beetje regelmatig zou zijn na 15 jaar. Gelukkig is dat tot nu toe het geval en heb ik ook nog de mazzel dat ik mijn eisprong voel.

Maar je bent nu dus ook de periode van het afwachten ingegaan??

Het zijn ‘maar’ twee weken, maar pfff… :wall: valt niet mee!

Ik heb het deze week gelukkig wel druk, dus in ieder geval genoeg afleiding.

Groetjes Garfield

ik kan me goed voortstellen dat je er vreselijk ongeduldig van wordt.

Ik ben 32 en we gaan binnekort voor de 2e. Maar weer afwachten dus.

De eerste ging heel snel maar heb nu toch wel de zenuwe hoe dat nu zal gaan. Morgen afspraak bij de HA om mijn spiraaltje te laten verwijderen…

Ik ben 33, en wij willen niets liever dan een 2e kindje.

Helaas duurt het nu erg lang, we zijn er al anderhalf jaar mee bezig. Van ons eerste kindje was ik binnen 5 maanden zwanger.

Hoi Jaimy en Lieke,

Voor een tweede is het natuurlijk opnieuw spannend! Je weet dat je vruchtbaar bent, want het is al een keer gelukt. Maar dat geeft natuurlijk geen garantie voor de volgende. Volgens mij staan buitenstaanders daar soms niet helemaal bij stil. Lieke, hopelijk mag het binnenkort opnieuw raak zijn voor jullie!!

En Jaimy, bij de eerste heel snel… was dat gelijk de 1e ronde al??

Ik voel niet zoveel bijzonders. Alleen af en toe wat eisprong-achtige steekjes. Maarja, ik heb ook een spastische darm, dus dat maakt het niet makkelijker om de verschillende symptomen uit elkaar te houden :think:

Groetjes Garfield

dat was inderdaad meteen de eerste keer raak…

Ik was de maand ervoor gestopt met de pil en wilde eerst een cyclus wachten om te kijken hoeveel dagen die zou duren. Nou de maand erna kwam er al geen cyclus meer!!!

Omdat je deze ervaring heb hoop je dat het bij de 2e ook zo gaat. In augustus was ik toen zwanger van de eerste geworden en als ik weer wil wachten op een normale cyclus is het straks weer augustus… Dan heb ik er straks misschien 2 in dezelfde maand jarig, dat vind ik niet leuk, maar m,oet ik daarom maar een maand wachten…?? lastig

Lieke ik hoop dat het voor jullie niet al te lang meer zal duren…

Garfield, hoe lang zijn jullie al bezig om swanger te worden???

Ik ben in januari gestopt en toen hebben we het drie maanden veilig gedaan om te kijken hoe mijn cyclus zou verlopen. Gelukkig is die tot nu toe vrij regelmatig! En dit is dus de eerste ronde.

Ik begrijp inderdaad je “dilemma”, ik lees ook wel eens dat mensen een maand stoppen om niet met sinterklaas of kerst uitgerekend te zijn. Zelf zou ik denk ik niet wachten. Maar ik begin me ook wel een beetje opgejaagd te voelen door mijn leeftijd. Aangezien wij er wel graag twee of drie zouden willen…

Het is misschien niet zo leuk, 2 kinderen in dezelfde maand jarig, maar ik ben intussen zo ver dat het me absoluut niets kan schelen wanneer de 2e op komst zou zijn, kerst… St. Klaas… laat maar komen. Je kunt een zwangerschap nu eenmaal niet plannen.

oh sorry zie het nu ook hierboven al staan…

Spannend dus voor jullie!!! Nou zoals je ziet kan het dus heel snel gaan!!

Ik weet nu ook niet meer zo goed wat ik zal doen. Ik moet nu eerst wachten op eerste NOD en dan wil ik 1 maand mijn cyclus zien. Het ligt er dus ook aan hoe snel ik nu ongi ga worden.

@Lieke74 wrote:

Het is misschien niet zo leuk, 2 kinderen in dezelfde maand jarig, maar ik ben intussen zo ver dat het me absoluut niets kan schelen wanneer de 2e op komst zou zijn, kerst… St. Klaas… laat maar komen. Je kunt een zwangerschap nu eenmaal niet plannen.

Dat kan ik me heel goed voortstellen dat als je al een tijdje bezig ben je daar niet omheen gaat "plannen’Ik denk dat als wij in jou situatie zouden zitten ik me daar ook niet meer druk om zal maken.

Misschien moet ik dat nu ook maar niet doen en wel zien hoe het gaat lopen

Lieke, ik zie dat jij nog maar twee dagen voor je NOD zit, wat spannend joh!!

Ik zal voor je duimen :thumbup: :thumbup: