3 woorden in een zin...

Saba zat vanmorgen op mijn been “hop paardje hop”… iedereen kent het wel. Stapt ze van mijn been af, loopt naar d’r Knorretje knuffel, zet 'em op mijn been en zegt “Mama, Norretje hoppa doen” :shock: :shock: :shock: :inlove: . Ineens 3+ woorden in één zin… viel bijna van m’n stoel van verbazing. En het mooiste ervan: Saba keek me aan alsof het normaaaaaalste zaak van de wereld was, even 3 woorden combineren :mrgreen: !

:dance: :clap: :dance:

wat gaaf!

wat stoer!!! en ook snel… of is dat normaal voor haar leeftijd… hier op KOK zitten sowieso snelle kids… :thumbup: ik heb thuis eentje die nog een beetje te lui is… maar heb ook nog de tijd… :angel:

Faizaa, maar Sanae is waarschijnlijk weer wat sneller in andere dingen. Zo heb ik hier ook ooit verteld dat Saba een enorme babbelkont is, maar legpuzzels… ho maar, geen zin, geen interesse en ze doet er bijna niks mee. Ieder z’n eigen tempo. Saba’s tempo ligt op spraakgebied wat hoger, maar dat vlakt weer uit op een ander gebied :wink:.

@Jassie wrote:

Faizaa, maar Sanae is waarschijnlijk weer wat sneller in andere dingen. Zo heb ik hier ook ooit verteld dat Saba een enorme babbelkont is, maar legpuzzels… ho maar, geen zin, geen interesse en ze doet er bijna niks mee. Ieder z’n eigen tempo. Saba’s tempo ligt op spraakgebied wat hoger, maar dat vlakt weer uit op een ander gebied :wink:.

ehmm dan moet ik nog eens even heel hard nadenken waar die van mij weer wat sneller in is… ehmmmm boos worden misschien :mrgreen: Nee je hebt vast gelijk hoor… hoewel ik heel erg blij zou zijn als die van mij al eens ging lopen… :wink:

@faizaa wrote:

… hoewel ik heel erg blij zou zijn als die van mij al eens ging lopen…
Ow ja, dat begrijp ik, vooral nu ja. Maar je zult zien dat Sanae straks ineens een flinke sprong maakt… wiskundeknobbel ofzo :mrgreen: !

@Jassie wrote:

@faizaa wrote:
… hoewel ik heel erg blij zou zijn als die van mij al eens ging lopen…
Ow ja, dat begrijp ik, vooral nu ja. Maar je zult zien dat Sanae straks ineens een flinke sprong maakt… wiskundeknobbel ofzo :mrgreen: !

Papa is al aan het fantaseren welke universiteits studie ze gaat doen… :wink: :mrgreen:

Ow wat leuheuk!! Straks kletst je de oren van je hoofd: Waarom dan mama??? :lol: :lol: :lol:

Oh, wat gaaf! :inlove:

Ik had het er vanmiddag toevallig met mijn vriend over toen we door Blijdorp liepen (jawel, we liepen door Blijdorp met Koninginnedag :mrgreen:), over wanneer Quentin meerdere woorden in één zin zal gaan gebruiken…

Gezien het feit dat Saba en Quentin maar 3 weken schelen, hoop ik dat dat snel gebeurt… :inlove:

Al ben ik ook heus wel clever genoeg om me te beseffen dat wij vrouwen tóch meestal ietwat sneller in de ontwikkeling zijn dan mannen… :angel: … :lol:

Yvette, vooral als het gaat om communiceeeeeeeren lopen vrouwen toch wel ietsje voor ja :wink: :lol: …

Gisteren had Saba weer een fantastische… “mama, Waba ángere brood” (oftewel: ik wil geen gezond bruin brood, ik wil KOEK) :lol: !

@Jassie wrote:

Yvette, vooral als het gaat om communiceeeeeeeren lopen vrouwen toch wel ietsje voor ja :wink: :lol: …

:angel: … :lol:

@Jassie wrote:
Gisteren had Saba weer een fantastische… “mama, Waba ángere brood” (oftewel: ik wil geen gezond bruin brood, ik wil KOEK) :lol: !

:mrgreen: … :lol:

Oh, GE-WEL-DIG als ze eenmaal gaan praten… :lol:

@Yvette wrote:

Oh, GE-WEL-DIG als ze eenmaal gaan praten…
Uh-huh… maar nu kan ze dus ook zeggen “nee, angere eten oma” en “nee binnen, Waba buiten (s)pelen” en “nee tekenen, mama doen tekenen”… oftewel… álles begint met NEEEEEEE, gevolgd door een spraakwaterval… :roll: :eh: :mrgreen: . Ja Yvette, ge-wel-dig als ze gaan praten :silenced: :lol: !

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:clap: :clap: :clap: Goedzo Saba :thumbup: :thumbup: :thumbup: :inlove: :inlove: :inlove:

hup sabaaaaaaa :inlove: :dance: :clap:

De nieuwste… “Tossie níet lapen, Waba ook níet lapen”… met de klemtoon en duidelijke nadruk op NIET… je begrijpt het… als Tosca volgens Saba wakker is, dan weigert mevrouw zelf ook te gaan slapen :roll: :mrgreen: .

En nog een tip… leer je kind nóóit zeggen “past niet”, want dan hoor je de hele dag gekrijs en gegil door onlogisch bij elkaar gegooide combinaties (letterlijk: gegooid) van potjes, pannetjes, deksels, bekers, kledingstukken en onderdelen meubilair die niet op elkaar passen met een luide “past NIET” :inlove:.

O Luuk heeft dat ook. Van twee langzaam aan naar 3 woorden achter elkaar. Eergisteren begon het. Mamma: pappa niet thuis? Nee pappa niet thuis, pappa is werken. O dag pappa.

Dat soort dingen. Schattig.

Goed zo! :clap:

Yuri begint nu ook 2 en 3 woorden achter elkaar te gebruiken.

Ik vind het zoo geweldig leuk dat geklets!

Vanmorgen verstopte hij zijn speen, kijkt mij aan en zegt terwijl hij zijn schouders optrekt:

peentje sss weg. Oftewel speen is weg :inlove:

En hier dagelijks: mama pijn daar (dan heeft hij zich dus pijn gedaan en wil hij een kusje) :inlove: