3 stoeltjes achterin de auto

momenteel ben ik zwanger van ons derde kindje, helemaal geweldig maar wel een met een praktisch probleem.

we hebben al gepast en gemeten maar er kunnen bij ons maar 3 autostoeltjes achterin.

Dan kan er nog wel 1 voor in maar liever hebben we ze alle drie achter.



nu zijn we dus op zoek naar een auto (2e hands) waarbij er achterin wel 3 stoeltjes naast elkaar kunnen.



iemand enig edee?

bedankt alvast!

:think: wat voor auto heb je nu???



In een Renault Scenic past dat wel…een Opel Zafira…dat soort modellen.



Anders eens bij een occasiondealer kijken voor een geschikt model :thumbup:

Wij rijden een Daewoo Nubira Station. Superauto en plek zat achterin. Kunnen met gemak drie stoeltjes in hoor :thumbup: !

Ik weet niet hoe oud je oudste is, maar kan die dan niet op zo.n verhoger zitten??

En ik geloof dat als het niet anders kan, de oudste gewoon kan zitten maar dan in de riemen???

Vrienden van ons met 3 kids hebben de picasso :thumbup:



Ik zou dus gewoon met mijn dikke kont zelf ertussen gepropt gaan zitten en 1 voorin zetten :mrgreen:

Als je inderdaad de oudste op een verhoger kan zetten die zijn smaller en kunnen op de plek van de heupgordel. In het midden dus.



Zelf heb ik een Peugeot 306 en daar kan ik 2 grote Maxi-Cosi stoelen en een stoelverhoger achterin hebben.

Wij hebben een chevrolet Tacuma en daarvoor hadden we een Picasso. Passen allemaal 3 stoeltjes in.

hoi



wij hebben een mitsubishie galant en mijn 3 kids zitten daar achterin maar alleen de jongste in autostoel

we hebben al gepast en gemeten maar er kunnen bij ons maar 3 autostoeltjes achterin.
Dan kan er nog wel 1 voor in maar liever hebben we ze alle drie achter.


Hieruit begrijp ik dat er dus in totaal 4 kinderstoelen vervoerd moeten? Dan kom je lijkt mij op zo`n wagen met 7 zittingen erin, je had er toen ook 1 van opel geloof ik?

ik snapte het ook al niet :think:



maar in de scenic gaan er prima 3 achterin :thumbup: (in ons geval een maxicosi achtig ding, een peuterstoel en zo’n stoeltje voor een wat groter kind (heeft ie de autogordels om zich heen zegmaar ipv gordels van het stoeltje))'t Is even proppen maar het lukt!

Hoe oud is de ouste ?



We hebben laatst geinformeerd bij de politie en overheid…

In verband met schooluittje en vervoer van kids van 4 jaar en 5 jaar…



Het is wettelijk toegestaan ( kijk ook even op postbus51)



Dat als jje 2 kids hebt in 3 puntsgordels ( stoeltjes dus ) de 3e mits ouder dan 3 jr ( of een bepaalde lengte )( vanaf dat ze 4 zijn dus) die in een stoelverhoger mag in het midden geplaatst met buikgordel.

tnx bian!

vanaf 4 jaar dus, maar met een bepaalde lengte… wendy is 5 en heeft de lengte heleaas niet mee… dus die mocht niet.

Ik weet de lengte zoniet meer.

Ik zal es zien of ik wat kan vinden op internet maar ben zelf nu ergens anders mee bezig

gevonden





http://www.postbus51.nl//index.cfm?vid=63D7AFB2-C295-519D-139AE8701F162CEA&containerid=517415FF-C09F-296A-61FF669427684C44&objectid=FCD492C7-EDC3-A018-055D616D35F2CB9E&displaymethod=displaydefaultintro



even artikel voolledig lezen



Te weinig plaats

Als op de achterbank al twee kinderzitjes in gebruik zijn, is er vaak geen plaats meer voor een derde. In zo’n geval mag een kind vanaf 3 jaar op de overgebleven zitplaats de gordel gebruiken.




bovenstaadn stukje uit het artikel dit is ene beslissing volgens de ministerie en in de wet vastgelegd en dus als zodanig te mogen gebruiken !!!

@anjelique! wrote:

we hebben al gepast en gemeten maar er kunnen bij ons maar 3 autostoeltjes achterin.

Dan kan er nog wel 1 voor in maar liever hebben we ze alle drie achter.




Hieruit begrijp ik dat er dus in totaal 4 kinderstoelen vervoerd moeten?




Ik denk dat het een tiepfoutje was… volgens mij gaat het om totaal drie kinderstoeltjes…

we hebben renault kangoo passen met gemak 3 stoelen in! en het is echt een heeeeel fijne auto!

wij hebben vanochtend twee MC priori’s én zo’n stoeltje voor daarna (met zo’n hoge leuning) in een KIA Picanto gezet op de achterbank!

Stoeltjes zitten dan wel klem maar zelfs daar paste het in.



gr

muts

@muts99 wrote:

wij hebben vanochtend twee MC priori’s én zo’n stoeltje voor daarna (met zo’n hoge leuning) in een KIA Picanto gezet op de achterbank!

Stoeltjes zitten dan wel klem maar zelfs daar paste het in.



gr

muts




:shock: :shock: :thumbup:



En das niet eens een grote gezinsauto… :thumbup:

@sammetje23 wrote:

@muts99 wrote:
wij hebben vanochtend twee MC priori’s én zo’n stoeltje voor daarna (met zo’n hoge leuning) in een KIA Picanto gezet op de achterbank!

Stoeltjes zitten dan wel klem maar zelfs daar paste het in.



gr

muts




:shock: :shock: :thumbup:



En das niet eens een grote gezinsauto… :thumbup:




Niet bepaald nee… kon verder dan ook niks meer bij hoor!

@renzosmam wrote:

Vrienden van ons met 3 kids hebben de picasso :thumbup:



Ik zou dus gewoon met mijn dikke kont zelf ertussen gepropt gaan zitten en 1 voorin zetten :mrgreen:




Dat doe ik dus wekelijks in een Opel Astra…en ik ben blij dat de reis nooit langer dan een kwartiertje duurt 8)